Gå til innhold

Unngå gravid av å hoppe i svingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke er noen sikker metode for ikke å bli gravid, men av visse grunner er det det vi bruker som "prevensjon" nå. Har hørt at man fort kan bli gravid om mannens forsats inneholder sædceller, og at noen menn har sædceller i forsatsen mens andre ikke har det. Noen som vet om mannen kan teste seg for det for å finne ut om han har sædceller i forsatsen (smøringen) eller bare i utløsningen som kommer ved orgasme? Han klarer stort sett å trekke seg ut i tide, men er noen ganger på håret :)

Anonymous poster hash: 3c0bc...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ta sjansen om man skal unngå å bli gravid? Hadde ikke stolt på en slik test uansett.

Anonymous poster hash: 83684...f17

Skrevet

Det er ikke slik at noen men har sæd i forsatsen, og noen ikke - det kan variere fra utløsning til utløsning. Er det ikke noen krise om du blir gravid er dette en helt grei metode å forsinke det litt på - men å kalle det "prevensjon" er nok litt optimistisk. Kan dere ikke bruke noen annen prevensjonsform og du for all del ikke må bli gravid er det kanskje ikke så lurt å bruke så mye tid mellom dynen - med mimndre dere sover..... :P

Anonymous poster hash: 49989...7fc
Skrevet

Det er ingen krise sånn egentlig å bli gravid, men vi og særlig han vil helst vente noen år nå. Han vil ikke bruke kondom og jeg vil helst ikke bruke p-piller. Da får han hoppe av i svingen om han vil ha sex, og det godtar han og vet om risikoen. Han liker det egentlig godt fordi han da "får fri adgang " til å komme på puppene og rumpa mi, noe jeg merker han tenner veldig på.

Men leste et sted dette om at noen menn produserte sædceller i forsatsen mens andre ikke gjorde det. Så tenkte kanskje det gikk an å få en test på det. Men om vi fortsetter så finner vi jo ut av det på natur-metoden.....

Anonymous poster hash: 3c0bc...acf

Skrevet

Vi har gjort det i 2 perioder. Det fungerte et år før jeg gikk over på annen prevensjon. Så måtte jeg slutte på det og vi begynte igjen å hoppe av i svingen. Det varte vel i ca 9-10 mnd før jeg ble gravid ;) så til sammen et år og 9 mnd. Jeg har veldig stabile sykluser og vi har egentlig vært flinke med å passe på at han hopper av i god tid, men plutselig satt spiren. Det var ikke krise for oss da. Det du også kan gjøre er å kjøpe et sånn eggløsningsapparat, så har du enda bedre kontroll på eggløsningen og om det skulle komme svingninger der, og så evt bare bruke kondom/avstå fra sex i de periodene.

Anonymous poster hash: bf2b1...11d

Skrevet

Vi har gjort det, funket helt fint i noen år helt til jeg ble gravid 🙈

Anonymous poster hash: 67c00...b17

Skrevet

Vi har gjort det og det gikk helt fint. Det var ikke noe krise å ha tredjemann heller. Den også satt på første forsøk da vi skulle starte med tredjemann.

Anonymous poster hash: 0e666...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...