Gå til innhold

Betalte husleien idag, sitter igjen med 0 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til 29 september...

Etter krangel med husverten som har gått opp i husleien  så var jeg nødt å betale alt jeg hadde i dag for å kunne bli her (ellers så ville vi bli kastet ut i oktober)

Så nå føler jeg meg sikkelig lurt, har snakket med forbrukerrådet og husvert foreningen eller hva de heter, og de sa at jeg skulle aldri skrevet under på nytt kontrakt. Nå er det for sent.

Så jeg har 0 kr til neste uke og vurderer å søke om nødhjelp fra sosial kontoret, selv om jeg mottar aap nå pga sykemeldt. Så lurer jeg på hvordan jeg kan gå fram? jeg har heldigvis handlet inn mat nok for et par dager evt men har ikke noe ellers igjen og en haug med regninger som står ubetalt.

Er så lei :( vurderer å flytte men det er to måneders oppsigelse..

Anonymous poster hash: ddf91...428
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du flytte.Hvor mye betaler du i mnd? Jeg sliter også veldig med økonomien.Husleien er kjempe høy å mastercard kortet er makset.Sånn er det hver mnd. Slitsomt .Kommer meg aldri ovenpå.

Anonymous poster hash: 67c1c...cb4
Skrevet

Til 29 september...

Etter krangel med husverten som har gått opp i husleien så var jeg nødt å betale alt jeg hadde i dag for å kunne bli her (ellers så ville vi bli kastet ut i oktober)

Så nå føler jeg meg sikkelig lurt, har snakket med forbrukerrådet og husvert foreningen eller hva de heter, og de sa at jeg skulle aldri skrevet under på nytt kontrakt. Nå er det for sent.

Så jeg har 0 kr til neste uke og vurderer å søke om nødhjelp fra sosial kontoret, selv om jeg mottar aap nå pga sykemeldt. Så lurer jeg på hvordan jeg kan gå fram? jeg har heldigvis handlet inn mat nok for et par dager evt men har ikke noe ellers igjen og en haug med regninger som står ubetalt.

Er så lei :( vurderer å flytte men det er to måneders oppsigelse..

Kontakt sosialkontoret. Ta med kontoutskrifter fra siste 3 mnd, søk om nødhjelp.

Hvis du har ting som kan selges,legg det ut for salg, ullklær som er for små til barna, gamle vintersko, vinterklær osv.

Anonymous poster hash: 600b2...7b2

Skrevet

Frelsesarmeen gir bort mat. Du kan ringe. De sier ikke noe til noen. Om du vil kommer de på døren så slipper du dra til dem. Er det nød, ring til dem. Som sagt, de gir bort maten. Det er derfor de har mat, for å gi bort til de som er i krise-situasjoner, i nød. Det er du.

Det er ikke verre enn å ta en tur på NAV og prate med de der. Som regel så er det hyggelige folk som hjelper deg med hvem, hvor og hvordan du får ordnet med alt.

Anonymous poster hash: 99a39...5fe
Skrevet

Hvis husleien er for høy for din inntekt bør du finne et billigere sted å bo.

Anonymous poster hash: 2f41d...bb7

Skrevet

Takk for gode svar, prøver meg på dette :) ja jeg vil gjerne flytte, ikke så mange som vil ta imot en som får ytelser fra NAV heller. Selv om jeg kan betale depositum.

Skrevet

Takk for gode svar, prøver meg på dette :) ja jeg vil gjerne flytte, ikke så mange som vil ta imot en som får ytelser fra NAV heller. Selv om jeg kan betale depositum.

Det er ikke forsent å få hjelp til å endre der tilbake. Det er strenge regler for når huseier kan øke leien.

Du kan fortsatt snu dette om du var innunder en annen kontrakt og den du har fått nå er dårligere. Husleieloven gjelder fortsatt.

Anonymous poster hash: e096a...fa2

Skrevet

Hvis de har satt opp leien sånn at du ikke har penger til å betale en haug med regninger og har null kroner igjen til andre ting, så må de jo ha satt den opp veldig mye, og det er jo sannsynligvis ikke lov.

Har du ikke råd til å bo der, så må du flytte. For du kan jo ikke ha det sånn måned etter måned. har du søkt om bostøtte?

Anonymous poster hash: 4501d...365
Skrevet

Du skulle aldri gått med på og gå opp I husleie men sagt opp og flyttet I en billigere leilighet. Da hdde du betalt den gamle leien I oppsigelsetiden.

Anonymous poster hash: e5885...a3d

Skrevet

Alle som skriver, "du skulle bare", "om du bare".

Hun skriver at hun går på NAV og får derfor ikke leid noe sted. Jeg har vært der selv. Selv med mer enn nok penger til depositum så er det umulig å leie hvis en ikke er i jobb. Eneste måten jeg fikk leid på da var ved å ta en hvit løgn og si at jeg var en forfatter.

Når det er så vanskelig å få leid så vet en ikke hva en får, men en vet at en har i det minste tak over hodet akkurat nå.

Da er det vanskelig å motivere seg til å si opp den plassen en bor på nå.

Skrevet

Alle som skriver, "du skulle bare", "om du bare".

Hun skriver at hun går på NAV og får derfor ikke leid noe sted. Jeg har vært der selv. Selv med mer enn nok penger til depositum så er det umulig å leie hvis en ikke er i jobb. Eneste måten jeg fikk leid på da var ved å ta en hvit løgn og si at jeg var en forfatter.

Når det er så vanskelig å få leid så vet en ikke hva en får, men en vet at en har i det minste tak over hodet akkurat nå.

Da er det vanskelig å motivere seg til å si opp den plassen en bor på nå.

"Alle som skriver, "du skulle bare", "om du bare"."

Er bare en som har skrevet det så vidt jeg kan se

Skrevet

det er vel ditt problem,husleie må betales :)

Skrevet

Herregud, tenk hvis du hadde vært i den situasjonen og ikke har penger til mat til ungen din og fått ett svar som det. Du klarer deg jo ikke akkurat selv du, du lever jo på staten du også.

Til Hi. Søk nødhjelp på sosialkontoret imorgen, det tar gjerne litt tid før du evt får penger.

Anonymous poster hash: 9ce50...995

Skrevet

Sa du, og slengte med et smil på slutten?

Hva er det med deg egentlig?

Hun skjønner jo at dette er hennes problem, om hun ikke hadde skjønt det hadde hun vel ikke skrevet innlegget.

På en måte må jeg si jeg er fascinert av deg, som sier så mye rart, og det med nick.

Anonymous poster hash: 9d7a8...1f7

Skrevet

Hun har jo betalt husleien, hva er ditt problem?

Skrevet

Takk for gode svar, prøver meg på dette :) ja jeg vil gjerne flytte, ikke så mange som vil ta imot en som får ytelser fra NAV heller. Selv om jeg kan betale depositum. Anonymous poster hash: ddf91...428

Har du jobb eller studerer du?

Da nevner du bare hva du gjør på til daglig,du nevner ikke noe om hvor pengene kommer fra.

Sånn har jeg gjort det de to gangene jeg har flyttet.

Har sagt at jeg er student å at jeg går siste året på skole,å da har ingen spurt meg hvor pengene kommer fra.

Anonymous poster hash: 2b2fb...419

Skrevet

har ingen problemer,men mener det er ingenting og klage over, husleie vet man at man må betale, så kan ikke sutre for og sitte igjen med 0 kr da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...