Gå til innhold

Hvordan klager jeg på huslånsrenta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har alt for høy rente i forhold til hva man kan få på lån i dag. Har 3,5% og ønsker å klage på den. Hvordan gjør jeg det? Om det har noe å si så har jeg 500.000 mindre i lån pr i dag enn hva jeg kjøpte huset for for 5 år siden.

Anonymous poster hash: aa2f3...22c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Trodde ikke det fantes så høy rente nå.

Vi har 1,8% effektiv rente på boliglånet hos boligkreditt.no.

Sjekk finansportalen sin kalkulator for boliglån, den gir en god pekepinn.

Du må ta kontakt med banken din. Hør om de kan tilby noe bedre, hvis ikke bytt bsnk tvert.

Anonymous poster hash: 6041a...8bf

Skrevet

Det var høyt ja! Trodde vi hadde høyt med 2,25. Vi skal klage. Sender en mail til banken (vår kontaktperson), så ringer hun og sier hva de kan tilby. Når mange andre har mye lavere rente er det jo ikke noe problem for deg å forhandle med at du da vil flytte lånet til en annen bank.

Skrevet

Du kontakter bankpersonen din og sier de må tilby en bedre rente. Da sier de mest sannsynlig nei, eller så tilbyr de deg en litt bedre rente. Deretter kontakter du en annen bank og ber de sette opp et tilbud til deg. Du får mest sannsynlig da et litt bedre tilbud. Du kontakter da din nåværende bank og sier "Nordea har tilbudt meg en rente på blabla, jeg håper dere kan matche dette tilbudet, hvis ikke må jeg bytte bank".

Lykke til 🙂

Anonymous poster hash: 1f1fa...b1c

Skrevet

Det å true med å bytte bank er effektivt, eller, det er ihvertfall min erfaring. De satte ned renta på dagen i vårt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...