Gå til innhold

Kom med tips til vellykket fotballcup!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være med å arrangere fotballcup for 6 åringer. Ca 10 lag er påmeldt. Både jeg som oppmann og trenerne er relativt ferske på området, så nå trenger jeg deres tips til hva vi bør ha i kiosken av mat/drikke og evt andre ting som er lurt å huske på :-D

Anonymous poster hash: 29d0d...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste for de yngste her var pokal eller medalje etter cupen. Det var høydepunktet :)

Skrevet

Noe allergivennlig mat kan være greit å ha. (Ikke at jeg noensinne har opplevd det da...)

Anonymous poster hash: b89a2...044

Skrevet

Tusen takk for svar :-) hvor får man evt tak i medaljer?

Hi

Skrevet

Medaljer bestiller du på nettet. Også fint at det ikke er så lang tid å vente mellom kampene for de ulike lagene.

Skrevet

Ha noe sunn mat i kiosken! Frustrert over pølser og posekake..

Anonymous poster hash: 1040c...5a3

Skrevet

Tenkte på det med sunn mat ja. Hva kan det være, bortsett fra frukt? Er redd vi kjøper inn masse frukt og så blir det ikke solgt... Tenkte på å putte det oppi små beger, ville folk kjøpt det? Tenker også saft istedenfor brus. Hva med salt mat da? Cupen tenkes å vare fra 11-15 ca.... Hadde vært kjekt å gjøre det enklest mulig, men vet ikke hva folk forventer?

Hi

Skrevet

Dere får kanskje solgt frukt, om dere velger å ikke selge kaker.....

Anonymous poster hash: 6a0b1...e21
Skrevet

4 timer er ikke så lenge, så ikke handle inn så mye mat.

Skrevet

Jeg syns kiosken er du minst viktige på en fotballcup. Det viktigste er at man slipper å være der hele dagen. Tre kamper holder for hvert lag (kommer selvfølgelig an på hvor lange kampene er, her er 2x10 min ganske standard) og kampene bør ha litt pause mellom, men ikke for lenge. Ha høyttaler som kan høres på alle banene og start /stopp alle kamper derfra. Sørg for dommere som vet hvilke regler som gjelder og at skje er enige i hva de skal blåse for. Da er det lettere for barns enn når det som er lov i en kamp, blåses for i neste.

Det som stort sett blir solgt i kiosken er sjokoladekake og vaffler, så ville ikke lagt for mye penger i å handle inn frukt ol. Poenget med en kiosk på cup er å tjene penger, det er vanskelig å gjøre med frukt, når det tross alt ikke er flere enn 10 lag med. Vet ikke om de spiller 3'er eller 5'er, men det er vel maks 60 spillere med foreldre og da er det begrenset hva man selger.

Pass på å avtale med butikken dere handler i at feks utsolgt brus kan leveres tilbake. Hvis dere velger å servere saft (det kan dere antagelig tjene mye på i forhold til hva dere må betale i innkjøp), finn en enkel måte å servere det på. Det for meg at det kan bli kaotisk med mugger med saft som skal helles over i kopper. Kaffe tror jeg også er en ting det blir solgt mye av.

Anonymous poster hash: 424d0...a49

Skrevet

Takk for svar :-D tar med meg de gode tipsene deres!

Hi

Skrevet

På en fotballcup vi er på har de store saccosekker som barna leker med mellom kampene. Kjempepoplulært!

Ellers, mellom 1-2t mellom kampene, to timer er maks. Fortløpende premieutdeling etter siste kamp, der alle navnene på spillerne blir ropt opp. Premien trenger ikke å være en pokal, men en t-skjorte, bag, drikkeflaske mm.

Mat, litt variasjon i kiosken evt burger, suppe, lapskaus. Uansett hva dere velger så bør måten være på et sted hvor mange oppholder seg og lukte godt.

Rene toaletter, parkeringsvakter, lett synlige baneoversikt, god info i forkant. Er d nå på høsten, varmestue til spillerne, noen støre telt som spillerne kan stå under. Kortere vakter på egne foreldre.

Anonymous poster hash: cd99c...7d6

Skrevet

http://www.bama.no/om-bama/sponsing/idrettsfrukt/

https://kiwi.no/Informasjon/Fa-60-rabatt-pa-frukt-og-gront-til-idrettslaget/

Men det er seriøst mest vafler og pølser som selges. Greit å ha bend-it smoothie i tillegg til brus, det solgte mye sist gang vi hadde cup. Det går litt frukt, men mest vafler. Noe av poenget er å tjene penger, så man må ha det folk vil ha.....

Anonymous poster hash: 9a643...721
Skrevet

Lag grove vaffler, og selg smoothies og juice. og pølser :)

Hos oss er det innmarsj. Da går alle lagene inn på banen ved turneringsstart og vi presenterer lagene. Maks 3 eller 4 kamper per lag, og de må maks ha pause en kamp.

Skrevet

Orienter foreldre over høyttaleranlegget om at de skal snakke pent om dommere og alle andre spillere. Alle som slenger med leppa til dommere eller spillere blir bortvist.

Anonymous poster hash: b4d32...b95

Skrevet

Jeg savner alltid muligheten for å kjøpe en flaske vann på slike arrangementer. Saft er hakket bedre enn brus, men det er veldig praktisk å ha noe med skrukork i litt større mengde enn 1.5 dl. Begrens gjerne utvalget av is og godteri til noen få ting. Lag gjerne beger med salt og skinkebiter og brødskiver med litt sunt pålegg om dere har anledning. Pølser er jo enkelt og billig, men det hadde vært fint om ikke cupene ble rene barneselskapet, slik det er på nå på de cupene vi har vært på. Kortterminal vil øke inntektene.

Jeg syns det holder med 20-30 min. pause mellom kampene. Enten møter man tidlig eller så er man ferdig sent, ikke begge deler. Å ha en som passer på toalettene hadde også vært fint. Kjedelig å komme til toaletter som ikke har dopapir, såpe eller tørkepapir, og i tillegg gjerne har brukt papir utover hele gulvet. Så bør dere tenke på parkering, at det er nok parkeringsplasser og at folk ikke er i tvil om hvor de kan finne de.

Skrevet

Enig i rådet om å holde kampene så tett som mulig for de deltagende lagene. Gjerne med bare én pausekamp dersom det er mulig (altså spille en kamp, stå over neste runde etc). Kollektiv oppstart og avslutning på kampene. Med bare ti lag blir det uansett ganske kompakt, så da er nok ikke det noe problem.

Det som har vært gøy her er lagbilder før oppstart. Mens kampene pågår blir så bildene printet ut på en diplom de får sammen med premien. Mine barn har ikke brydd seg om pokal eller medalje etter det første året. Her har de gått rett i søpla eller til småsøsken.

Anonymous poster hash: a013b...720

Skrevet

Mange bra innspill her. I tillegg til kortterminal, kan jeg anbefale å bruke Vipps, det er veldig mange som bruker det nå.

Angående sunne matalternativer er jeg jo helt enig i det i prinsippet, men jeg tror de fleste barna forventer pølse/vaffel når de er på cup? Kanskje dere evt. kan lage litt grovere vafler for å få det litt sunnere? :) Som andre sier her, er jo litt av poenget å tjene penger også.

Anonymous poster hash: 706b3...5d0
Skrevet

Ikke ha for lang tid mellom kampene. Har tre barn i fotball og det verste jeg vet er når kamp 1 er klokka 9, kamp to klokka 9.45 og kamp tre klokka 13.00...

Anonymous poster hash: 9ca6c...f04

Skrevet

Var på miniturnering i helgen. 11.20 -13.00.

7 åringen spilte 4 kamper. Raskt og effektivt. 😊

Pølse, muffins, vaffle,saft og kaffe holder lenge.

Anonymous poster hash: 5a92f...14a

Skrevet

Lag grove vaffler, og selg smoothies og juice. og pølser :)

Hos oss er det innmarsj. Da går alle lagene inn på banen ved turneringsstart og vi presenterer lagene. Maks 3 eller 4 kamper per lag, og de må maks ha pause en kamp.

Nei nei, ikke innmarsj! Hvis det er felles innmarsj ved turneringsstart, forutsetter dette at alle spillerne er på plass. De som ikke skal spille de første kampene er som oftest ikke det.

Skrevet

Har etter hvert blitt mange turneringer med våre to fotballspillere på 12 og 9 år. Som nevnt mange ganger over her, pass på at det ikke blir for lenge å vente mellom kampene. Få lagene inn i puljer som blir ferdige samtidig, og som direkte etter siste kamp får utlevert medalje/pokal/diplom el. Veldig stas å få det etter endt turnering, så det syns jeg er ganske viktig. Har dere funnet sponsorer til cupet, evt vurdert dette? Det er en god inntektskilde til klubben om det kan sponses for eks drikkeflasker, frukt for salg, pokaler/medaljer (slik at dere sparer disse pengene). Hos oss var bla Bama sponsor og stilte med frikt vi kunne selge og drikkeflasker, mens en lokal trevare dekket pokaler mot at de fikk reklameplakater opp under cupen.

Pass på parkering og ha parkeringsvakter dersom det kan være fare for at det kommer mange med bil. Lite er så frustrende for lokalmiljøet at besøkende til cuper står parkert på kryss og tvers og hindrer fremkomst og sikkerhet.

Ha en oversikt over baner og lag med spilletider på oppslag slik at det er enkelt for besøkende lag å finne frem til hvor de skal spille, og merk selvsagt banene med nr.

Ift salg i kiosk kommer det jo litt an på hvor mange folk en forventer og over hvor lang tid dette vil vare, men vafler, vann/saft, kaffe(!), frukt, evt smoothies, pølser og kanskje is pleier å være slagere hos oss i hvert fall. Evt kaker, men da går det nok mest kaker og mindre frukt ;)

Pass på å ha to-tre fair-play representanter som kan passe på at foreldre og trenere oppfører seg som de bør på en turnering for barn ;-) Hos oss har de gule vester merket "Fair play" så alle vet at disse har "rett til" å snakke til de som går over streken eller å gi info om hvor foreldre bør stå når de ser på osv.

Anonymous poster hash: 92340...1f9
Skrevet

Verste cupen eg veit om er enn sånn megasunn cup. Kakene og vaflene er helt uspiselig. Selger ikkje brus osv. Irriterende når en må ta bilen til butikken.

Skrevet

Tusen takk for tips :-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...