Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Vesla mi blir 3 i desember og går i bleie ennå. Hun en av 3 som har bleie i bhg gruppa, så de fleste er bleiefri nå. Tidligere syntes hun det var gøy og bæsje på do, og gjorde det noen ganger. Jeg ble nok i overkant ivrig her en periode i sommer så jeg pressa nok litt for mye så hun nekta å sitte på do i det hele tatt. Etter det var det INGEN fokus på bleieslutt. Nå sist helg tok vi det litt opp igjen og hun tisset to ganger på do. Det er første gang! Da stod jubelen i taket og klistemerke fikk hun stolt sette på skjemaet jeg hadde laget. Men så ble det med det.. Hjemme har hun kjempe lyst å ha på truse - noe hun får lov til. Hun setter seg på do (hun vil ikke sitte på potte) og sier hun skal tisse, men ingenting skjer. Jeg spør flere ganger om vi skal gå på do, men hun sier nei.Hun tisser istedenfor på seg uten å nevneverdig bry seg. Men hun nekter å ha på bleie også. Når hun gjør tisser ut sier jeg ingenting så skifter vi bare på ny truse. Når hun kjenner hun må bæsje, klikker hun og vil ha bleie på seg. Noen tips til hvordan gå videre med dette? Hun virker så interessert, men vi kommer oss ikke videre. Anonymous poster hash: ddf31...149
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Vår var betraktelig yngre da vi sluttet med bleie på henne, men det samme er nok mulig. Vi gjorde en bestemt ting som hun synes var veldig stas - og BARE der. OG vi satt sammen med henne. Det funket bra. Ellers så er det å få med barnehagen på "en gang i timen" eller "før og etter måltid" eller en kombinasjon av disse, så går det seg nok til! Anonymous poster hash: d6eb5...a53
Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Du kan ikke vente at hun skal si ja enda når du spør og spesiellt siden hun bare tisset på seg uten og bry seg om det, du må sette henne på do eller ta på bleie. Det med bæsj er vellkjent at barn vill gjøre i bleien til de blir vant med do.
Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Og du må ha tålmodighet når hun sitter på do selv om det ikke kommer med en gang.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 trenger ikke stresse med det ennå. hun er ikke klar Anonymous poster hash: 61c08...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå