Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Hadde dere latt deres 16 åring flytte med kjæresten? Hvorfor/hvorfor ikke? Er redd min 16 åring stikker uansett... Bedre å spille på lag? Anonymous poster hash: 465ac...e96
Liv & Røre Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Hvordan skal de få til å forsørge seg? Er de modne og fornuftige Går de på skole? Jobber? Hvor gammel er kjæresten?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Nei nei nei og atter nei! Anonymous poster hash: 71743...2b0
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Hvordan skal de få til å forsørge seg? Er de modne og fornuftige Går de på skole? Jobber? Hvor gammel er kjæresten? Kjæresten er 19 og jobber. 16 åringen går på skole. De er umodne og slitt sosialt i oppveksten begge to. Nå har de funnet hverandre, og det er vi glade for. Anonymous poster hash: 465ac...e96
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Nei, det hadde jeg ikke godtatt. Anonymous poster hash: 4c7d9...1ac
Marriet Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Audition for unge mødre? Det neste de vil er å leke familie. Nei, det hadde jeg ikke tillatt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Men hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 465ac...e96
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Hvor gammel er kjæresten da?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Hvor gammel er kjæresten da? 19 Anonymous poster hash: 465ac...e96
sug lut Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 Helt uaktuelt. Unger på 16 og 19 som skal leke voksne? Latterlig.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 (endret) Beklager så ikke at du allerede hadde svart på det. Jeg hadde ikke tillatt det. Og det er noe man kan nekte henne ja, så lenge hun ikke er myndig. Gi henne gode grunner som økonomien først og fremst. Hun må da forstå at hun ikke bør sette seg i gjeld i en alder av 16 år. Endret 19. september 2016 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 Hadde og nektet det. har selv en 15 åring som har vært sammen med kjæresten i 1 år, og hun maser og, om at hun vil flytte sammen med han da hun er 16 år. Men her er det blankt nei, og vi har pratet mye om det. Om det økonomiske, at det lett blir krangling, og man går fortere lei hverandre. Spesielt det økonomiske har vi pratet mye om, de er glad i å finne på mye sammen, og det koster penger. Bor de sammen, mens de går på skole, så har de ikke råd til å finne på noe, da blir det bare penger til mat og husleie. Kjæresten er 1 år eldre, og skal snart få flytte inn i kjellerleiligheten hos foreldrene. Og er der de da ønsker å bo sammen. Her så er avtalen, at fram til hun er 17, så får hun bare overnatte i helger der, da hun blir 17 år, og hun har økonomi til det, så kan hun få overnatte noen netter ekstra i uken, sånn så hun skal se litt hvordan det er, uten å ha flyttet helt inn. Og da hun er 18, så får hun gjøre hva hun vil. Anonymous poster hash: 528dc...4d2
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Hadde og nektet det. har selv en 15 åring som har vært sammen med kjæresten i 1 år, og hun maser og, om at hun vil flytte sammen med han da hun er 16 år. Men her er det blankt nei, og vi har pratet mye om det. Om det økonomiske, at det lett blir krangling, og man går fortere lei hverandre. Spesielt det økonomiske har vi pratet mye om, de er glad i å finne på mye sammen, og det koster penger. Bor de sammen, mens de går på skole, så har de ikke råd til å finne på noe, da blir det bare penger til mat og husleie. Kjæresten er 1 år eldre, og skal snart få flytte inn i kjellerleiligheten hos foreldrene. Og er der de da ønsker å bo sammen. Her så er avtalen, at fram til hun er 17, så får hun bare overnatte i helger der, da hun blir 17 år, og hun har økonomi til det, så kan hun få overnatte noen netter ekstra i uken, sånn så hun skal se litt hvordan det er, uten å ha flyttet helt inn. Og da hun er 18, så får hun gjøre hva hun vil. Anonymous poster hash: 528dc...4d2 Tusen takk for fint svar. Anonymous poster hash: 465ac...e96
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 NEI. Mange flytter jo på hybel for å gå på skole, men dette blir vel litt annerledes. Min på 16 må bo hjemme til han er 18. Anonymous poster hash: 97d72...221
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 Jeg flyttet sammen med min daværende kjærste når jeg var 16. Han var 21. Det gikk fint, sånn sett på at han hadde jobb og helt ok økonomi, jeg gikk på videregående. Problemet oppsto når jeg burde tatt lærlingtiden min og jeg ikke fikk det til fordi jeg heller ville jobbe vanlig og tjene penger. Det endte med at jeg sa fra meg plassen jeg fikk og jobbet deltid i butikk når jeg var ferdig med de to årene på vgs. Vi kjøpte hus når jeg var 18, fikk barn når jeg var 19 (ikke planlagt) og gikk fra hverandre når jeg var 21. Mye av grunnen til at det gikk dårlig er fordi mannen er psykopat, og det hadde jeg ingen forutsetning for å oppdage når jeg var så ung. Når vi fikk barn ble jeg mer moden og reflektert mens han fortsatt var en drittunge til tross for at han var 26 år. Nå er han 37 og fortsatt like umoden.... Så hadde jeg funnet en annen så hadde det kanskje gått helt fint! Anonymous poster hash: bac77...770
Anyne Skrevet 19. september 2016 #17 Skrevet 19. september 2016 Jeg flyttet ut som 16 åring, kjæresten min sov der i helgene.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #18 Skrevet 20. september 2016 ja,ser ikke problemet Anonymous poster hash: dec39...df8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #19 Skrevet 20. september 2016 Ville vel ikke godtatt det med dattern til mannen. Hun er 16. Men jeg var 16.5 når jeg flyttet sammen med kjæresten min på 18.. det holdt i 12 år det. Vi fikk første barnet rett før jeg fylte 20. Var da ferdig utdannet og fått jobb. Kjøpte hus når jeg var 21 Så kommer vel kanskje helt an på modenhet til paret.. I mitt tilfelle var det pga alvorlig sykdom hjemme Anonymous poster hash: f571b...9d9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2016 #20 Skrevet 20. september 2016 Hvis hun har mulighet til å bo hjemme, så kan du styre det. Har hun egen hybel, har du vel ikke noe bestemmelsesrett over hvem som overnatter på hybelen eller "godkjenne" hvem hun bor sammen med. Anonymous poster hash: 78825...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå