Gå til innhold

Erfarne menskoppdamer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg til pers og prøve denne for første gang, men nå er jeg helt svett. Haha...

Gud bedre for noe knot! Først så ville den ikke ordentlig inn og så forsvant den helt inn så jeg fikk nesten panikk! Prøvde dra den ut med tappen, men måtte streve lenge før jeg tilslutt fikk den ut. Så nå sitter jeg her med bind og vet ikke om jeg orker så mye pes...Er det meningen at den skal såå langt inn at den knapt kan tas ut..?

Anonymous poster hash: 8e431...3fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skulle jeg til pers og prøve denne for første gang, men nå er jeg helt svett. Haha...

Gud bedre for noe knot! Først så ville den ikke ordentlig inn og så forsvant den helt inn så jeg fikk nesten panikk! Prøvde dra den ut med tappen, men måtte streve lenge før jeg tilslutt fikk den ut. Så nå sitter jeg her med bind og vet ikke om jeg orker så mye pes...Er det meningen at den skal såå langt inn at den knapt kan tas ut..?

Skyller den i kaldt vann slik at den popper ut lett. Putter den inn mens jeg sitter på do og vrir den noen ganger rundt for å lage vakum. Når den skal ut sitter jeg på do. Da kommer den langt ned. Stikker en finger inn langs siden for å slippe vakumet. Heller blodet rett i do. Tørker meg og skyllet koppen i kaldt vann og setter den inn igjen

Anonymous poster hash: 63ce9...823

Skrevet

Min kommer også langt inn. Jeg klemmer litt på bunn slik at jeg får en psst lyd. Da har vakum sluppet og jeg kan enkelt ta den ut.

Jeg bruker c brett og snurrer den for at den skal sitte skikkelig. Den er lettere å jobbe med om den er iskald.

Skrevet

Elsker min menskopp. Aldri mer bind. Husker min første gang også. Den skal ikke så langt opp, det er ikke nødvendig. Vri litt på den, til du kjenner at den har "åpnet seg" eventuelt dra forsiktig i den for å lage vakuum.

Skrevet (endret)

Du må øve noen ganger før du får det til- men det er jammen verdt det :)

Endret av Von Hertelhofen
Skrevet

Det er kjempeknotete første gang! På 3. mensperiode fikk jeg det til ordentlig. Den skal ikke så langt opp, tappen skal være rett innenfor. Klipp den av så den ikke gnager. Jeg slet med lekkasjer de første gangene, og oppdaget etterhvert at den ikke hadde foldet seg ut. La den folde seg ut på vei opp, min vil ikke folde seg ut hvis jeg putter den helt inn før jeg slipper. Ikke gi deg, prøv helt til du får det til. Du kommer ikke til å angre!

Anonymous poster hash: d7d37...e63

Skrevet

Nå har jeg knotet og prøvd og inn og ut og vridd, men har gitt opp. Det gjorde rett og slett vondt etterhvert. Og så grisete. Nei, det var nok 300,- rett ut for min del.

hi

Skrevet

Jeg måtte også prøve noen ganger før jeg fikk det til. Tror mitt beste tips er å sette deg på huk i dusjen, så får du prøvd litt uten å bekymre deg for søl. Den skal sitte rundt livmortappen, og det slet jeg litt med i begynnelsen, altså å få den til å sitte rett. Jeg synes det er best om jeg har lunkent vann på fingrene og selve koppen før jeg fører den inn. Jeg bruker også C-brett. Sitt på huk når du setter den inn og tar den ut, det er lettest. Etter å ha prøvd noen ganger går det kjempelett, og helt uten gris. Det er fire år siden jeg kjøpte menskoppen min, og jeg kommer aldri til å bruke bind eller tamponger igjen. Jeg føler meg så utrolig fri! :)

Anonymous poster hash: 96b5b...354
Skrevet

Jeg kom best til med en fot oppå doringen, men det gjorde rett og slett vondt... :-(

hi

Skrevet

Ikke gi opp enda! Prøv med en annen brettemetode. Jeg bruker punch down og først da jeg testet det så fikk jeg koppen til å sitte der den skulle og folde seg ut riktig. Det hender fortsatt i ny og ne at den ikke kommer helt riktig på plass på første forsøk, og jeg har gjort dette i 10 år, men det er verd det å ikke gi opp. Jeg foretrekker også å skylle koppen i kaldt vann, det blir mer sprett i den da, og sitte på do mens jeg gjør det. Da kan jeg slappe av i bekkenbunnsmuskulaturen og det er ikke krise om det blir litt søl. Om det kjennes vondt ut når du har den inne så kan det være at du har fått for mye vakuum i den. Lirk en finger opp på siden av den og slipp inn litt luft, og kjenn om det føles bedre ut.  

Skrevet

Gjør det i dusjen.trenger ikke å brette så mye,bare pakk den oppi.jeg jobber selv med å få til vakuumet,men det kommer seg

Skrevet

Ikke gi opp enda! Prøv med en annen brettemetode. Jeg bruker punch down og først da jeg testet det så fikk jeg koppen til å sitte der den skulle og folde seg ut riktig. Det hender fortsatt i ny og ne at den ikke kommer helt riktig på plass på første forsøk, og jeg har gjort dette i 10 år, men det er verd det å ikke gi opp. Jeg foretrekker også å skylle koppen i kaldt vann, det blir mer sprett i den da, og sitte på do mens jeg gjør det. Da kan jeg slappe av i bekkenbunnsmuskulaturen og det er ikke krise om det blir litt søl. Om det kjennes vondt ut når du har den inne så kan det være at du har fått for mye vakuum i den. Lirk en finger opp på siden av den og slipp inn litt luft, og kjenn om det føles bedre ut.  

Den brettingen bruker jeg også

Anonymous poster hash: 63ce9...823

Skrevet

Takk for tips!

Men hadde ikke forventet at det skulle bli såå vanskelig å få den på plass...

hi

Skrevet

Nytter ikke å dra den ut etter stilken før vakuumet er løst!

Det trengs litt øving..men når du får det til så går det lett som en lek!

Anonymous poster hash: f0111...bb5

Skrevet

Prøv flere ganger. Men ta gjerne en pause. Jeg brukte 3 perioder før jeg klarte det. Jeg har erfart at koppen setter seg der den passer best. Så om den forsvinner langt opp, vil den etter en stund skli til riktig posisjon.

Lykke til, ikke gi deg!

Jeg grein nesten før jeg fikk det til. Og en annen ting, det er viktig at du slapper av, ellers blir det bare krøll 😉

Anonymous poster hash: 40d2b...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...