Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #1 Skrevet 19. september 2016 Baby er 4 uker. Jeg har prøvd og prøvd å amme.... Jeg har såre brystvorter som begynner å blø. Soppinfeksjon, brystbetennelse, gule stafelikokker som har gitt baby brennkopper. Jeg har kun delammet siden fødsel pga sårheten. Nå føler jeg veldig på det å kutte ut helt! Det er så smertefullt og en påkjenning i hverdagen. Stressmoment å tenke på når jeg skal amme, har jeg litt melk å gi? Ha vondt etter amming, lekke melk..... Men så får jeg så dårlig samvittighet samtidig. Han bør vel kanskje få den melken han kan få? 😢 Anonymous poster hash: 89fea...f7a
Sokkedyret Skrevet 19. september 2016 #2 Skrevet 19. september 2016 Kanskje du bare kan pumpe og gi på flaske? Da får han i hvert fall noe melk en stund til! Det viktigste er at barnet får noe morsmelk fremfor ingenting. Du er sterk! Jeg blir imponert over alt noen holder ut for å fortsette med amming! Skjønner godt at du vil stoppe!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #3 Skrevet 19. september 2016 Babyen har da fått melk fra deg nå. Om dagene blir enklere, og og mating av baby gir deg mer ro med flaske, så gjør du det Anonymous poster hash: a230a...7e7
Igelkotten Skrevet 19. september 2016 #4 Skrevet 19. september 2016 Kjære deg. Jeg er veldig pro amming, men ikke på bekostning av alt annet! Om du går rundt og kvier deg til ammingen fordi det er vondt, har dårlig samvittighet fordi du er sliten og må inn og ut med ulike infeksjoner så går det ut over den tiden du kunne brukt på å nyte å bli kjent med det lille mennesket. Det er mulig å få en god ammeperiode etter alt dette, det er det. Og flaskemating har sine ulemper (vaske, koke, ta med osv...). Men kjenn godt etter. For selv om barnet har nytte av mm, så er det MYE viktigere med en mamma som fungerer i hverdagen og som har energi og overskudd.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #5 Skrevet 19. september 2016 Dette var sånn jeg holdt på i tre mnd med førstemann og fikk en liten depresjon på hele greien. Her måtte fastlegen sette ned foten og si at nå er det faktisk nok. Heretter gir du flaske. Men andre nå begynte jeg med skjold etter to uker, og det har funket helt supert! Først nå når hun er 10mnd at vi hsr begynt med litt flaske pga vektøkning er lav. Og biting og null interesse for pupp lenger. Har du prøvd skjold ?? Jeg brukte mam på apoteket. Tok et par ammingen før baby skjønte Anonymous poster hash: b5409...ed1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 Har du prøvd å amme med skjold? Anonymous poster hash: cd51e...bcb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Henger meg på de som foreslår skjold, har du prøvd det? Det var himmelsk å bruke for meg da jeg hadde såre og blødende brystvorter. Skjold kombinert med salve og albueskjell på brystvortene mellom ammingen gjorde underverker (tok noen dager før det ble bedre). Anonymous poster hash: babda...d30
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Jeg er skikkelig pro amming og sikkert blitt kalt ammepoliti mange ganger MEN, om man er ukomfortabel, har plager og sliter skikkelig med det, og virkelig gitt det et forsøk så kan man med god samvittighet velge en annen løsning. Noen pumper og gir på flaske, andre gir mme.. det aller viktigste er at barnet får mat og blir mett. Anonymous poster hash: 9ca6b...0a7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Prøv ammeskjold! Funker ikke det kan du gi deg med god samvittighet! Det barnet trenger aller mest er en glad og oppegående mor, ikke en utslitt og deppa en. Anonymous poster hash: c11d2...c80
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Hei! Jeg fikk selv aldri til amming, men hadde gjort mye for å klare det. Det er så utrolig praktisk å kunne amme i stedet for å styre med flaske og sterilisering og alt som følger med. Man får jo rutiner på det, og da går det greit, men jeg skulle veldig gjerne kunnet amme selv. Det er bare 4 uker etter fødselen, og mye kan skje i tiden som kommer nå. I tillegg er du sikkert veldig hormonell og følsom, og alt føles tyngre og vanskeligere. Jeg foreslår at du setter deg en dato, f.eks. om 2-4 uker, og sier at hvis du fortsatt har problemer med amming da, slutter du. Da er det fortsatt et slit å prøve, men du vet at du kan slutte når fristen er nådd. Kanskje alt løsner seg i løpet av de to ukene? Det sies at de første seks ukene er de viktigste mtp. morsmelk, så da har du gjort et god innsats uansett. Som andre skriver, kan du jo prøve med ammeskjold eller å pumpe melken i stedet når du er veldig sår. Jeg satte meg forresten en sånn frist selv, og det hjalp meg veldig. Med første barnet pumpet jeg melk lenge som jeg ga på flaske, men med baby nr. 2 bestemte jeg meg for at jeg skulle prøve i 6 uker, og hvis jeg ikke fikk det til innen da, skulle jeg kutte amming og pumping. Det hjalp meg veldig å ha en frist å forholde seg til, og da visste jeg at jeg hadde prøvd det jeg kunne når de 6 ukene var gått og jeg "kastet inn håndkledet". Anonymous poster hash: 7c8ba...de8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 Baby er 4 uker. Jeg har prøvd og prøvd å amme.... Jeg har såre brystvorter som begynner å blø. Soppinfeksjon, brystbetennelse, gule stafelikokker som har gitt baby brennkopper. Jeg har kun delammet siden fødsel pga sårheten. Nå føler jeg veldig på det å kutte ut helt! Det er så smertefullt og en påkjenning i hverdagen. Stressmoment å tenke på når jeg skal amme, har jeg litt melk å gi? Ha vondt etter amming, lekke melk..... Men så får jeg så dårlig samvittighet samtidig. Han bør vel kanskje få den melken han kan få? 😢 Anonymous poster hash: 89fea...f7a Jeg tror helt ærlig at du og baby får det bedre ved å gå over til flaske. Tror ikke folk flest vet hva det vil si å ha fått en stafylokokkinfeksjon i brystene. Slutt å amme med god samvittighet og konsentrer deg om å få deg og baby frisk ❤️ Anonymous poster hash: a8aab...8b1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 Baby er 4 uker. Jeg har prøvd og prøvd å amme.... Jeg har såre brystvorter som begynner å blø. Soppinfeksjon, brystbetennelse, gule stafelikokker som har gitt baby brennkopper. Jeg har kun delammet siden fødsel pga sårheten. Nå føler jeg veldig på det å kutte ut helt! Det er så smertefullt og en påkjenning i hverdagen. Stressmoment å tenke på når jeg skal amme, har jeg litt melk å gi? Ha vondt etter amming, lekke melk..... Men så får jeg så dårlig samvittighet samtidig. Han bør vel kanskje få den melken han kan få? 😢 Anonymous poster hash: 89fea...f7a Gjør det du synes er riktig. Når du føler du har presset deg selv nok er det greit å stoppe. Barnet har først og fremst behov for foreldre som er psykisk stabile. Anonymous poster hash: 1ff69...82b
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. september 2016 #14 Skrevet 20. september 2016 I ditt tilfelle ville jeg helt klart ga droppet ammingen og gått over til flaske med god samvittighet. Amming er ikke alt her i verden, det er vel så viktig at du slipper mer smerter, sykdom, bekymring og kan konsentrere deg om å nyte dagene med babyen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå