Gå til innhold

Pms ødelegger alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pms ødelegger virkelig alt for meg! Uka før mensen er jeg så sårbar, psykisk ustabil og deprimert. Det ødelegger alt for meg, jobb, vennskap og ikke minst samlivet. Ca. annenhver måned bestemmer jeg meg for å flytte fra mannen min eller han kan bestemme seg for at det er over. Jeg er ikke til å leve med. Jeg har ikke humørsvingninger jeg er langt nede hele tiden. Det er helt svart. Jeg prøver å tenke at det bare er pms, hormoner og ikke MEG, men det hjelper ikke. I dag fikk jeg mensen og det har vært uka fra helvete. Helgen har vært tragisk. Eneste jeg har utveksla med mannen er dritt. Jeg har både gitt og fått dritt. Tilbragt nettene på gjesterommet og dagene på sofaen. Tiltaksløs, trist og forbanna. Hva gjør jeg nå? Jeg orker ikke dette mer. Virkelig ikke. Jeg blir ikke direkte suicidal, men jeg fantaserer om å kjøre bilen min i fjellveggen. Jeg har barn som er min store glede så det er ikke noe alternativ, men bare det å ha tanken gjør jo at jeg blir enda mer fortvilet...

Rotete, langt og sytete innlegg...

Anonymous poster hash: 5943a...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det akkurat på samme måten! Men i to uker hver måned :(

Prøvde å ta B6 og magnesium (begge deler skal hjelpe) men det hjalp marginalt.

Så anbefalte psykologen min meg boka a mind of your own av forfatteren Kelly Brogan. Den handler først og fremst hvordan PMS, depresjon og andre problemer kvinner kan ha ofte kan skyldes blant annet kosthold.

Jeg var desperat så tenkte "jeg får vel prøve" PMS-en holdt på å ødelegge livet mitt!

Kostholdet Kelly Brogan snakker om i boka si (som er en veldig god bok! Anbefales!) er paleo/steinalderkost. Jeg kutta ut alt av sukker og kuttet drastisk ned på kornprodukter. Mye mindre pasta, mye mindre brød, mye mer grønnsaker og mer fisk og kjøtt. Men noen unntak her og der. På fredag kveld og på søndager spiser jet akkurat som før.

De tre siste månedene (etter at jeg begynt med dette) har jeg ikke hatt PMS!!

Men kanskje det holder for deg med kosttilskudd? Prøv B6 og magnesium. Om det ikke er nok kan du prøve å spise litt mer paleo-aktig. Er ikke alt eller ingenting, alle forbedringer hjelper.

Lykke til!

Anonymous poster hash: ea403...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...