Gå til innhold

Dere som gir flaske til baby under 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er rutinene dine med sterilisering og vasking av flasker? Hvordan lager du klar mme? Hva gjør du når du skal ut på tur? Hvordan blander du på natten? Her er mine rutiner: etter nattens mating vasker jeg flaskene med Zalo og koker dem i minst 10 min i gryte. Ila dagen når jeg mater skyller jeg ut av dem rett etter bruk og setter i avent Dampsterilisator. Jeg koker opp vann og fyller halvparten av vannet jeg trenger i flaskene og setter dem i kjøleskapet. Når han vil ha mat tar jeg det kalde vannet og blander med kokt varmt vann fra termos. Vannet blir da ca litt over 40 grader... Bruker hipp mme. Når jeg skal ut tar jeg med flasker fylt med kaldt/ lunket vann. Termos med varmt og mme. På natten har jeg samme rutine som på dagen. Setter flasker halvfulle og fyller på med varmt. Ønsker å høre andres rutiner for å høre om dere gjør ting lettere😊

Anonymous poster hash: 896e7...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres tungvint ut med koking i gryte og egen sterilisator.

Vi brukte kun MAM sine anti kolikk -flasker. De er selvsteriliserende! Man bare skrur dem sammen litt annerledes med litt vann i bånn, og setter dem i mikroen. Hvor mange minutter avhenger av hvor mange flasker.

Jeg kokte opp vann og hadde i store flasker i kjøleskapet, helte i flaske og varmet opp (det da kalde vannet) i mikroen i akkurat så mange sekunder at vannet ble 40 grader varmt (man lærer seg raskt antall sekunder i forhold til ml. Viktig å ikke ha på smokken på flaska når man gjør det.

Etter at barnet ble 6 mnd brukte vi kaldt vann fra krana. Lot det selvfølgelig renne litt. Så rett i flaska og inn i mikroen i noen sekunder.

Vi dobbeltsjekket alltid temperaturen på vannet med lasertermometer (helt genialt!). Et sånt man bruker til å måle feber. Man bare stiller det inn på overflatetemperatur og peker ned i flaska på vannet.

Anonymous poster hash: 883c5...bfa

Skrevet

jeg mistet melken når han var 6 uker, vasket flaskene med zalo først,så koket dem

Skrevet

Vasket flaskene i maskinene. Har hygiene-instilling på den og de sa på sykehuset at det holdt i massevis.

Hadde også flasker med kokt, kaldt vann i kjøleskapet som jeg varmet noen sekunder i mikroen. På tur kjøpte jeg ferdig NAN.

Hun er nå 3 år og lever enda.

Anonymous poster hash: c7310...f69
Skrevet

Vår lille har fått mme fra fødselen. Bruker Pepticate fra apoteket.

Vi skyller flaskene etter bruk og legger de i en stor bolle med zalovann. Har nok flasker til å kunne vaske annenhvert døgn men vasker hver kveld likevel. Vasker med varmt vann og zalo. Putter alle delene i dampovnen. Den har et eget steriliseringsprogram.

Koker så opp vann til 6 flasker. Avkjøles i vannbad og setter de i kjøleskapet. Når vi skal ha en flaske varmer vi vannet i microen og har i pulveret når det er riktig temperatur.

Når vi skal bort har vi med termoser med varmt og kaldt vann og blander på den måten. Synes det er litt tungvint, alt tar så mye plass, får ikke plass til alt i stellevesken så vi må ha med en ekstra veske. Bare styr med det. Håper på å gå over til Hipp etter hvert så vi kan bruke de ferdigblandede pakkene når vi skal bort.

Anonymous poster hash: 9a010...19a

Skrevet

Jeg har kjøpt babybrezza maskin og da fyller man på kokt vann en gang til dagen. Trykker på knappen og ut kommer det ferdig blandet melk som har rett temperatur. Tar et par sekunder.

Når vi skal ut bruker jeg disse kartongene med ferdigblandet mme. Heller i flaske og setter ca 5-10 min i en flaskevarmer med varmeelement (slike du trykker på ligner håndvarmere).

Bruker semper.

Har mange flasker. Skyller med kaldt vann etter bruk. Så vasker vi med zalovann når vi har endel flasker å vaske. Putter i sterilisator i mikroen etterpå.

Anonymous poster hash: 259eb...2b2

Skrevet

Jeg har kjøpt babybrezza maskin og da fyller man på kokt vann en gang til dagen. Trykker på knappen og ut kommer det ferdig blandet melk som har rett temperatur. Tar et par sekunder.

Når vi skal ut bruker jeg disse kartongene med ferdigblandet mme. Heller i flaske og setter ca 5-10 min i en flaskevarmer med varmeelement (slike du trykker på ligner håndvarmere).

Bruker semper.

Har mange flasker. Skyller med kaldt vann etter bruk. Så vasker vi med zalovann når vi har endel flasker å vaske. Putter i sterilisator i mikroen etterpå.

Så interessant. Den babybrezza har jeg og sett på, har litt lyst på en sånn. Hvordan synes du den funker? Vil det ikke bli bakterier i vannet hvis det står lunket hele dagen?

Skrevet

Vasket flaskene i maskinene. Har hygiene-instilling på den og de sa på sykehuset at det holdt i massevis.

Hadde også flasker med kokt, kaldt vann i kjøleskapet som jeg varmet noen sekunder i mikroen. På tur kjøpte jeg ferdig NAN.

Hun er nå 3 år og lever enda.

Anonymous poster hash: c7310...f69

Hvorfor skulle hun ikke leve enda? Men bare så det er sagt, babyer med dårlig immunforsvar kan bli fryktelig syke og i værste fall dø om ikke flasker med melkebakterier blir rengjort ordentlig. Så den kommentaren var vel til de som er "hysteriske" i dine øyne? Det er lov å tenke....

Anonymous poster hash: 314da...10e

Skrevet

Så interessant. Den babybrezza har jeg og sett på, har litt lyst på en sånn. Hvordan synes du den funker? Vil det ikke bli bakterier i vannet hvis det står lunket hele dagen?

Vannet står jo på termos og hele dagen?

Vi fyller på som regel et par ganger på dagen, så skifter det ut. På natta fyller vi på når vi legger oss og så er det klart hele tiden. Melken blir blandet inn når man trykker på knappen.

Fungerer fantastisk, slipper måle opp, tenke på temperatur og det går kjapt å lage mat. Dessuten kan alle lage flasken uten at jeg trenger være redd for at de gjør det riktig.

Jeg tenker også at jeg enkelt får solgt maskinen etterpå! De jeg kjenner som har den er veldig fornøyd!

Skrevet

Vi fyller på som regel et par ganger på dagen, så skifter det ut. På natta fyller vi på når vi legger oss og så er det klart hele tiden. Melken blir blandet inn når man trykker på knappen.

Fungerer fantastisk, slipper måle opp, tenke på temperatur og det går kjapt å lage mat. Dessuten kan alle lage flasken uten at jeg trenger være redd for at de gjør det riktig.

Jeg tenker også at jeg enkelt får solgt maskinen etterpå! De jeg kjenner som har den er veldig fornøyd!

Hvor mye betaler man for en slik?😊

Anonymous poster hash: 896e7...f67

Skrevet

Jeg bruker ikke termos som står med varmt/lunket vann hele dagen av samme grunn. Er redd for oppblomstring at bakterier. Måtte inn på Amazon og lese litt reviews. Ser ut som at det er litt forskjellige tilbakemeldinger ift tilfredshet. Har du testet at maskinen fyller på riktig mengde pulver til vannet? Så at det var flere på Amazon som hadde klagd på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...