Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å klare å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang jeg hadde baby hadd jeg en sinnsykt produksjon, så lite melk var aldri et tema. Hadde konstant brystspreng, hele døgnet, og brystet var alltid hardt, stort, vondt og rant. Fullammet til baby var 6 Mnd og ammet til 18 Mnd, og da var det grusomt vondt å slutte å amme.

Nå har jeg baby på 2 Mnd, fullammer, men har omtrent aldri spreng og brystet er veldig skjeldent stort og hardt. Nå er ting mer normalt. Klarer å pumpe ca 250 Ml melk på 15 min så produksjonen er veldig liten i forhold til sist, nå er den ganske normal. Hvor lenge er det vanlig å klare å,fullamme før man må gi noe annet i tillegg for å gjøre baby mett?

Anonymous poster hash: 58327...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi 250 ml og produksjonen er liten! Jeg fikk ut ca 80 ml når jeg pumpet, og babyen ble mett av det. :P Han la på seg over gjennomsnittet også. Det skjedde én gang at jeg passerte 100 ml, da hadde baby sovet i 5 timer, men ellers spiste han minst annenhver time. Jeg fullammet til 5 mnd, da begynte vi med smaksprøver.

Anonymous poster hash: 6b974...048
Skrevet

Du har då heilt normal produksjon, men sidan du har amma før er det ikkje like mykje spreng.  Det er vanleg å kunne fullamme fram til babyen skal introduserast for fast føde, dersom du ikkje gjev etter for fristelsen til å fylle på med mme når baby har økedøgn og vil henge på puppen heile dagen. Matbehovet aukar ettersom babyen veks, og då må produksjonen auke og.  Akkurat dei dagane har baby problem med å bli mett, og det er då mange trur at dei har "mista melka", og fyller på med mme.  Men all suginga gjer at melkeproduksjonen aukar etter babyen sitt behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...