Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Er gravid og er konstant redd for at jeg har uvi. Nå har jeg stikkinger i magen og jeg kjenner etter; hver gang jeg tisser. Har ingen smerter... (tror jeg) Bare litt stikkinger i magen ved navlen. Gravid uke 13.  Bør jeg oppsøke lege?  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Hvorfor er du så redd for uvi? Er det noen spesiell grunn til at du skulle ha uvi nå?  Lever en urinprøve på legekontoret i morgen, så slipper du å lure.  Det er normalt å føle div. stikninger i magen i graviditeten når alt strekker seg.  Tror det er lurt å ikke gå og kjenne etter uvi hele tiden. Bestill en legetime og fortell hvor bekymret du er, for det virker som om den bekymringen din er overdrevet, og det blir bare slitsomt for deg. Om du har et angstfylt forhold til dette så er det lurt å få hjelp så fort som mulig før det får utvikle seg. Anonymous poster hash: 5a9d4...02e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Kjære deg, om du tror du ikke har noen smerter, så har du ikke det.  Det er 27 uker igjen av graviditeten din, og du kommer til å slite deg ut om du skal engste deg så mye. Snakk med jordmor/lege om dette.  Spør etter vanlige ting folk kjenner underveis, som stikking ved navel, nedpress (etterhvert), ligamentsmerter, etc.. Om du går å kjenner etter hele tiden, så er det iallefall lurt å vite hva som er vanlig og ikke. Anonymous poster hash: f6814...9a0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Tusen takk for svar dere 😘 Jeg er veldig redd pga hadde det i forrige svangerskap og det endte i spontanabort 😢 (Hadde vært syk 2 av 3 nnd)  Jeg fikk sjekket urinen forrige onsdag, den var fin. Får prøve å tenke positivt 😊  Hilsen redd hi  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Kan kjøpe selvtest på apoteket. Få i deg tranebær.  Anonymous poster hash: d4c48...964
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 Kan kjøpe selvtest på apoteket. Få i deg tranebær.  Anonymous poster hash: d4c48...964 Selvtest er ikke til å stole på  Tranebær kan man ikke ta som gravid  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 uvi er da ikke farlig Nei, ikke så lenge infeksjonen er bare i blæra. Men om den sprer seg oppover i systemet og til nyrene kan det bli veldig farlig.  Ikke så ofte det skjer heldigvis, men om du ikke blir kvitt infeksjonen på to-tre dager med egenbehandling, det gjør vondt oppover i ryggen, du tisser blod eller får feber skal du ALLTID kontakte lege  Anonymous poster hash: 30a1e...b00
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 19. september 2016 #9 Skrevet 19. september 2016 Uvi som gravid skal tas på alvor. Det skumle med det er at gravide ofte ikke får symptomer og det går videre til nyrene, noe som igjen kan føre til for tidlig fødsel.  Hi, siden du har opplevd dette før: Snakk med legekontor/jordmor og spør om muligheten for å levere en prøve hver uke Jeg opplevde selv at rier startet i uke 31 pga uvi som hadde gått over i nyrebekkenbetennelse og lå på sykehuset i tre uker (de klarte å stoppe det, men måtte ha intravenøs antibiotika, lungemodningssprøyter og total hvile). Da jeg skulle ha nr.2 ble jeg tett fulgt opp med urinsjekk hver uke.  Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #10 Skrevet 19. september 2016 Uvi som gravid skal tas på alvor. Det skumle med det er at gravide ofte ikke får symptomer og det går videre til nyrene, noe som igjen kan føre til for tidlig fødsel.  Hi, siden du har opplevd dette før: Snakk med legekontor/jordmor og spør om muligheten for å levere en prøve hver uke Jeg opplevde selv at rier startet i uke 31 pga uvi som hadde gått over i nyrebekkenbetennelse og lå på sykehuset i tre uker (de klarte å stoppe det, men måtte ha intravenøs antibiotika, lungemodningssprøyter og total hvile). Da jeg skulle ha nr.2 ble jeg tett fulgt opp med urinsjekk hver uke.  Lykke til Takk for svar. Det skal jeg gjøre 😊😊😊 jeg ble alvorlig syk, og mistet i uke 15 😣 Hi  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #11 Skrevet 19. september 2016 uvi er da ikke farlig Du gir deg ikke? Â Anonymous poster hash: 5f3d7...d8c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 uvi er da ikke farlig Uvi kan være svært farlig! Hi  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #13 Skrevet 19. september 2016 Jeg var mye plaget mef uvi i mitt første svangerskap. Dette resulterte også i premature rier og jeg lå på sykehus en uke med riehemmende midler intravenøst og de klarte å stoppe riene. I andre svangerskap hadde jeg første uvi i uke 5. Da begynte jeg å ta ett gram C-vitamin daglig (brusetablett) ut svangerskapet. Hadde ingen flere uvier etter det. Jeg er nå gravid i uke 5 igjen og denne gangen startet jeg med C-vit da jeg fikk positiv test. Kontrollerte urin da jeg var 5+0 og det var ikke utslag.  Anbefaler me C-vitamin! Merk at jeg ikke har snakket med lege om det, men tar det på eget i initiativ (ingen leger som forstår bekymringen for uvi uansett, dessverre).  Anonymous poster hash: 43fc6...f4d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #14 Skrevet 19. september 2016 Jeg var mye plaget mef uvi i mitt første svangerskap. Dette resulterte også i premature rier og jeg lå på sykehus en uke med riehemmende midler intravenøst og de klarte å stoppe riene. I andre svangerskap hadde jeg første uvi i uke 5. Da begynte jeg å ta ett gram C-vitamin daglig (brusetablett) ut svangerskapet. Hadde ingen flere uvier etter det. Jeg er nå gravid i uke 5 igjen og denne gangen startet jeg med C-vit da jeg fikk positiv test. Kontrollerte urin da jeg var 5+0 og det var ikke utslag.  Anbefaler me C-vitamin! Merk at jeg ikke har snakket med lege om det, men tar det på eget i initiativ (ingen leger som forstår bekymringen for uvi uansett, dessverre).  Anonymous poster hash: 43fc6...f4d Takk for tips. Hvor får du kjøpt det? Hi  Anonymous poster hash: da2b5...48a
savvy Skrevet 19. september 2016 #15 Skrevet 19. september 2016 uvi er da ikke farlig Si meg, satt deg fast i flaska etter helgen eller ? Ta deg sammen !
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 Takk for tips. Hvor får du kjøpt det? Hi  Anonymous poster hash: da2b5...48a Jeg har kjøpt det i Sverige. Godt mulig du får det på apotek i Norge nå også, det vet jeg ikke. Ellers er jo en mulighet å ta flere vanlige C-vitamintabletter. Er vel 200 mg i en, slik at 5 stk burde gi tilsvarende dose. Poenget er jo å gjøre urinen sur så ikke bakterier skal trives. (Men som jeg sa, har jeg ikke snakket med legen om det, men alt gikk helt fint i mitt andre svangerskap, og mye bedre enn i mitt første svangerskap uten C-vitaminer).  Anonymous poster hash: 43fc6...f4d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #17 Skrevet 19. september 2016 Får å forebygge bør du ta tranebærkapsler daglig. Drikk også gjerne sur juice som appelsinjuice, men tranebær er det som fungerer best. Du får kjøpt det på apoteket  Anonymous poster hash: 1e7d5...415
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #18 Skrevet 19. september 2016 Blair Waldorf, on 19 Sept 2016 - 09:07, said: uvi er da ikke farlig Nå må du slutte å svare på ting du ikke har peiling på! Hva med å finne en annen hobby?  Til HI: Ta C-vitamin hver dag, det gjør urinen sur og er ikke farlig. Ikke ta tranebær når du er gravid, og ikke drikke juice (inneholder mye sukker). Hold deg varm på rumpe og føtter. Drikk nok vann, men ikke overdriv. Gå på do og vask deg både før og etter sex. Lykke til:) Anonymous poster hash: ad891...3f1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #19 Skrevet 19. september 2016 Får å forebygge bør du ta tranebærkapsler daglig. Drikk også gjerne sur juice som appelsinjuice, men tranebær er det som fungerer best. Du får kjøpt det på apoteket  Anonymous poster hash: 1e7d5...415 Man kan ikke det som gravid  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #20 Skrevet 19. september 2016 Nå må du slutte å svare på ting du ikke har peiling på! Hva med å finne en annen hobby?   Til HI: Ta C-vitamin hver dag, det gjør urinen sur og er ikke farlig. Ikke ta tranebær når du er gravid, og ikke drikke juice (inneholder mye sukker). Hold deg varm på rumpe og føtter. Drikk nok vann, men ikke overdriv. Gå på do og vask deg både før og etter sex. Lykke til:) Anonymous poster hash: ad891...3f1 Tusen takk for tips 😃😃 Hi  Anonymous poster hash: da2b5...48a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå