Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Og ikke har fått jobb, slik at man er nødt å få sosialstønad, krever NAV at man selger bil og annen verdi da? Anonymous poster hash: e2c70...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Det kan de gjøre ja, det blir vurdert i hver enkelt sak. Alle sparekontoer osv må brukes opp før man kan få noe. Og det vil bli stilt krav om at du deltar på aktivitet Anonymous poster hash: fcb3e...c87
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Det kan de gjøre ja, det blir vurdert i hver enkelt sak. Alle sparekontoer osv må brukes opp før man kan få noe. Og det vil bli stilt krav om at du deltar på aktivitet Anonymous poster hash: fcb3e...c87 Diskusjon med mannen, der han nekter plent på at dette er mulig. Og vi kjenner ingen som har opplevd dette heller. Eller, vi kjenner ingen som har gått på sosialstønad så har ikke peiling rett og slett! Sur stemning nå😂 Anonymous poster hash: e2c70...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Diskusjon med mannen, der han nekter plent på at dette er mulig. Og vi kjenner ingen som har opplevd dette heller. Eller, vi kjenner ingen som har gått på sosialstønad så har ikke peiling rett og slett! Sur stemning nå Anonymous poster hash: e2c70...bd7 Det er jo ikke riktig å sitte med masse penger på sparekonto, for så å få sosialstønad. Da er det virkelig noe galt med systemet. Anonymous poster hash: 87223...9e1
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Diskusjon med mannen, der han nekter plent på at dette er mulig. Og vi kjenner ingen som har opplevd dette heller. Eller, vi kjenner ingen som har gått på sosialstønad så har ikke peiling rett og slett! Sur stemning nå Anonymous poster hash: e2c70...bd7 Da kan du be han lese lov om sosiale tjenester og rundskrivet, så står dette veldig tydelig. Alle må levere likning og oversikt over alle kontoer når man søker sosialhjelp. Har man spart penger til barn på egen konto kan de be om at dette også skal brukes Anonymous poster hash: fcb3e...c87
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 Da kan du be han lese lov om sosiale tjenester og rundskrivet, så står dette veldig tydelig. Alle må levere likning og oversikt over alle kontoer når man søker sosialhjelp. Har man spart penger til barn på egen konto kan de be om at dette også skal brukes Anonymous poster hash: fcb3e...c87 Ja har lest den opp. Men diskusjonen er om man faktisk må selge noe.. bil, eventuelt hus hvis man har levd i luksus.. HI Anonymous poster hash: e2c70...bd7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 Jeg søkte stønad engang det sto virkelig ille til en mnd, fikk avslag da jeg eide hus og bil. Anonymous poster hash: 862b2...f4f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Ja har lest den opp. Men diskusjonen er om man faktisk må selge noe.. bil, eventuelt hus hvis man har levd i luksus.. HI Anonymous poster hash: e2c70...bd7 Kommer an på prisen på bilen/huset. Om det er en bil til f.eks 80 000 kr som personen må ha for å komme seg ut i jobb vil de ikke kreve det, men er det f.eks en bil til 2-500 000 kr og de kan ta bussen om de finner jobb må de selge den. Tilsvarnede for hus. Sosialen sponser ikke luksus. Anonymous poster hash: 94dc0...7c3
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Hodet vurderes i hvert enkelt tilfelle. Som det ble sagt; sosialen skal ikke sponse luksus. Bil og bolig av nøktern standard kan i de fleste tilfeller beholdes. Eier du nedbetalt bolig verdt 15 mill vil de naturlig nok kreve at den selges for p krigførende midler. Likeså skal man ikke kunne gjemme unna kontantformue på barnas sparekonto. Anonymous poster hash: 8f2f7...ad1
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Og har man vært helt arbeidsledig i 2 åt, bør man virkelig selv begynne å ta tak i situasjonen. Det finnes jobber i Norge, i nesten alle yrkesgrupper. Men det kan selvfølgelig kreves at man er villig til å flytte på seg eller pendle..... Anonymous poster hash: 8f2f7...ad1
Surogvanskelig Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 Kjenner ei som måtte selge leiligheten. Bilen kunne hun ha, for den var så lite verdt
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Det kommer også an på hvor lenge man tenker at søkeren vil bli avhengig av sosialstønad. Om det er trolig at man kommer ut i jobb i løpet av en måned eller to, så krever man ikke at man skal finne rimeligere bolig ol. Om dere er gift, så har dere gjensidig forsørgelsesplikt. Så om f.eks. du tjener penger nok til faste utgifter og livsopphold for hele familien, så får mannen din antagelig ingenting. Anonymous poster hash: 612f5...0e0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 Ingen som ønsker å jobbe trenger å gå arbeidsledig i to år i Norge. Ergo er ikke dette i det hele tatt en problemstilling. Anonymous poster hash: d5f95...f38
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 Så stille det fra hi da? Anonymous poster hash: 87223...9e1
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 Så stille det fra hi da? Anonymous poster hash: 87223...9e1 🙈Har ikke så mye å tilføye😂 Det er enda få eksempler på det vi diskuterte da😉 For jeg har lest retningslinjene fra staten og det er jo skjønn i alle saker. Så ikke sikkert det er så mange som trenger å selge tingene sine da? Dette handler ikke om meg eller noen spesifikke da, det var en diskusjon der mannen ikke aksepterte hva min svigerinne(som jobber i NAV!) har sagt. Hun sa at etter 104 uker må man selge unna, og hun sa det klart å tydelig. Tror på henne jeg - ikke han, det er sakens kjerne😂 HI Anonymous poster hash: e2c70...bd7
Miamimom Skrevet 19. september 2016 #16 Skrevet 19. september 2016 Det utøves skjønn. Dermed må noen selge og andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #17 Skrevet 19. september 2016 Vel, det stemmer og det kan jeg bekrefte. Pga livssituasjonen mottar jeg sosialhjelp nå. Får tre måneder på meg og etter det får jeg ikke mer hjelp uavhengig om jeg har fått meg jobb eller ikke. Jeg må også selge bilen da og leve av den verdien. (Listepriset til 150.000, fikk kjøpe den billig så jeg vil aldri kunne kjøpe en god bil igjen.) Jeg er alene med tre barn og avhengig av il men det spiller ingen rolle. Anonymous poster hash: cc1a8...52f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2016 #18 Skrevet 19. september 2016 Vel, det stemmer og det kan jeg bekrefte. Pga livssituasjonen mottar jeg sosialhjelp nå. Får tre måneder på meg og etter det får jeg ikke mer hjelp uavhengig om jeg har fått meg jobb eller ikke. Jeg må også selge bilen da og leve av den verdien. (Listepriset til 150.000, fikk kjøpe den billig så jeg vil aldri kunne kjøpe en god bil igjen.) Jeg er alene med tre barn og avhengig av il men det spiller ingen rolle. Anonymous poster hash: cc1a8...52f PS: Hadde nok ikke fått i nærheten av listeprisen for bilen, og jeg har mottatt arb.trygd i seks mnd. Anonymous poster hash: cc1a8...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå