Gå til innhold

beltestol, 3,5 år, ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabogutten på 3,5 sitter i beltestol, altså stol som sitter løst i bilen. Gutten og stolen er festet med setebelte slik vi voksne er. Trodde dette var for større barn? Han er nok ca 105 cm. Trodde ikke dette var et alternativ for oss enda, gutten min er litt lavere men like gammel.

Anonymous poster hash: d8371...da4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov når de er over 15 kg, men det anbefales å sitte bakovervendt til minst 4 år.

Skrevet

Nabogutten på 3,5 sitter i beltestol, altså stol som sitter løst i bilen. Gutten og stolen er festet med setebelte slik vi voksne er. Trodde dette var for større barn? Han er nok ca 105 cm. Trodde ikke dette var et alternativ for oss enda, gutten min er litt lavere men like gammel.

Våres 3.5 åring sitter i beltestol da han er lang og rung for alderen

Anonymous poster hash: 8cb90...d89

Skrevet

Det går på vekt, ikke høyde. Fra de er 15 kg kan de sitte i beltestol. Dette er ved ca 4 år, noen tidligere og noen senere.

Anonymous poster hash: f2bc5...1a0

Skrevet

Det er lov, så lenge barnet er over 15 kg.

Om deres barn sitter bakovervendt, er det det som er anbefalt. Når barnet snus over 15 kg, sitter det tryggest i beltestol.

Skrevet

Dessverre går det på vekt. Noe som ikke tar hensyn til barnets nakkemuskulatur. Om ungen er stor for alderen har nada å si! Hodet er veldig tungt ifht kroppen og nakkemusklene er fortsatt for svake i en ev. kollisjon.

Anonymous poster hash: 3f43e...edf

Skrevet

det er lov så lenge barnet er over 15kg

Skrevet

Så lenge han er over 15 kg er det tryggere med beltestol enn med forovervendt bilstol med integrerte seler. Bakovervendt best så klart.,

Anonymous poster hash: 95892...998

Skrevet

Ser jo at stolene kommer i egne vektklasser, men trodde kanskje det var flere ting som spiller inn. Gutten min er neppe 15 kg når han blir 4 år. Ny stol, forovervendt, vil nok være en annen enn disse beltestolene. Eller er jeg hysterisk? Føler ikke at barnet mitt er trygt i et sete som dette. Ønsker et sete som festes med beltet i bilen. Pluss at barnet festes med beltet til selve stolen i tillegg.

Skrevet

Enkelte barn er lange og må dessverre snus før de er 4år da de fleste bakovervendte stoler passer opp til ca 104cm:( Skulle ønske de bakovervendte stolene var litt lenger i ryggen.

Hvis du tenker på å snu barnet er det anbefalt med beltestol og ikke fempunktsseler.

Anonymous poster hash: febf0...29a

Skrevet

Ser jo at stolene kommer i egne vektklasser, men trodde kanskje det var flere ting som spiller inn. Gutten min er neppe 15 kg når han blir 4 år. Ny stol, forovervendt, vil nok være en annen enn disse beltestolene. Eller er jeg hysterisk? Føler ikke at barnet mitt er trygt i et sete som dette. Ønsker et sete som festes med beltet i bilen. Pluss at barnet festes med beltet til selve stolen i tillegg.

Når barna snues, så er alternativet beltestol, slik som du beskriver i HI. Anbefales overhodet ikke å ha barnet fremovervendt i 5-punkts sele.

Anonymous poster hash: 654c1...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...