Gå til innhold

Bakovervend bilstol, når byttet dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett barn som blir 2 år i januar og han er ganske lang. Til nå har vi brukt bakovervendt bilstol og jeg vet man skal ha dem bakovervend så lenge så mulig. men hvor gamle var deres barn da dere måtte skifte til forovervendt?

Min er ganske lang og veier ca 15-17 kilo så vi finner ikke mange stoler som er bakovervendt til han. Er det noen som har tips til bilstoler som tåler flere kilo og gjerne er bakover?

Anonymous poster hash: 14340...064
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,5 år på de to eldste. Regner med at det blir det på de to yngste. Vi har ikke så lange barn... 🙄

Skrevet

Byttet da hun var 3.5.

Da gikk det ikke lenger pga ekstremt nye oppkast. Vi kom oss ikke til butikken en gang. Og bilen og bilstolen var gullende rene, så det var ikke rester av lukt som gjorde henne dårlig.

Anonymous poster hash: d556c...94b

Skrevet

Vår 4 1/2 åring sitter bakovervendt. Hun er ca 19 kg og drøye 110cm høy. Har et sete som går opp til 25kg:)

Anonymous poster hash: 212d8...bfc

Skrevet (endret)

Da de var mellom 4 og 5 år.

7 åringen får forresten fremdeles plass i lillebrors bakovervendte stol. Hun er ca 125 cm.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Maxi Cosi Mobi har vi brukt til våre barn. Veldig bra sete og har stor plass.

Eldste byttet når hun var 4 år, mellomste når hun var 5 og minste når hun var 4.

Alle pga bilsyke, ikke fordi sete var for lite.

Anonymous poster hash: 0ee90...dc9

Skrevet

Da kjøper du en axkid minikid eller rekid. 7 åringen vår har fortsatt en del å gå på i den.

Vi snur ikke før de er 5, eller ved skolestart om de fortsatt ikke har ørene over setekanten.

Skrevet

Min på 4 sitter bakovervendt enda, han er ca 104 lang.. de trenger jo ikke å sitte rett ut med bena, han må ha bena bøyd, men klager ikke.

Anonymous poster hash: c2194...e84

Skrevet

Maxi Cosi Mobi har vi brukt til våre barn. Veldig bra sete og har stor plass.

Eldste byttet når hun var 4 år, mellomste når hun var 5 og minste når hun var 4.

Alle pga bilsyke, ikke fordi sete var for lite.

Anonymous poster hash: 0ee90...dc9

Anbefaler å maxi cosi mobi! Guttungen er ca.110 cm,sitter fortsatt bakovervendt i den. Satser på at han kan sitte bakovervendt ei god stund til 🖒

Anonymous poster hash: ba760...5c0

Skrevet

Da kjøper du en axkid minikid eller rekid. 7 åringen vår har fortsatt en del å gå på i den.

Vi snur ikke før de er 5, eller ved skolestart om de fortsatt ikke har ørene over setekanten.

Har også Axkid Minikid, anbefales. Den kan brukes opp til 25 kg.

Anonymous poster hash: c762f...5f1

Skrevet

Anbefaler også maxi cosi mobi. En av de minste stolene på markedet, så den får plass i de fleste biler. Går til 25 kg.

Anonymous poster hash: 7b08f...ada

Skrevet

snudde da vesla var 2, men har magepute..ikke 5 punkts sele. Det var rett og slett trafikkfarlig å kjøre med henne bakovervendt pga hyling og spying! Neste unge vil jeg forsøke å ha bakovervendt lenger!!

Anonymous poster hash: 9f8a7...267
Skrevet

Nesten 5 år til eldste.

Litt usikker på yngste. Er nå 3,5 år.

Anonymous poster hash: 915de...f42

Skrevet

Min var 3 i februar og ble satt fremover i mars, han var 112 cm da og ca 18kg, begynte og bli svært ubehaglig for han, man kan jo snu barnet forover fra det er 15mnd eller 15kg

Skrevet

Han er nå 3 år og 4 mnd og jeg håper han kan sitte lengre i stolen, men han er lang i ryggen og hodet begynner å nå over seteryggen. Er det når det når øverst på ørene at man må bytte?

Anonymous poster hash: bd74e...53f

Skrevet

Vi snudde da hun ble 5 år. Da var hun 104 cm og nesten 15 kg. Det var litt trangt for beina å sitte bakover.

Anonymous poster hash: 30152...b5f

Skrevet

Akkurat snudd yngste. Han er 7. Snudde eldste da hun var 7,5.

Anonymous poster hash: 6a5c9...1c2

Skrevet

Vi snudde da hun ble 5 år. Da var hun 104 cm og nesten 15 kg. Det var litt trangt for beina å sitte bakover.

Anonymous poster hash: 30152...b5f

Jenta mi er 7 år og 143 cm, så vi måtte snu henne før hun var 2 år, pga lengden. 

Anonymous poster hash: 1ea61...9e0

Skrevet

Seriøst. Er det folk som har ungene bakovervendt til de er syv???

Anonymous poster hash: 23e71...2eb

Skrevet

Han er nå 3 år og 4 mnd og jeg håper han kan sitte lengre i stolen, men han er lang i ryggen og hodet begynner å nå over seteryggen. Er det når det når øverst på ørene at man må bytte?Anonymous poster hash: bd74e...53f

Nei, når selene kommer ut av setet nedenfor skuldrene må du bytte. Selene skal være høyere eller i høyde med skuldrene.

Anonymous poster hash: 03525...8ff

Skrevet

britax max way er plus godkjent til 25 kg. 
Sønnen min blir 3 i januar, 105 cm og 16 kg. Fortsatt god plass. Har lagt seteryggen (altså baksetet i bilen) bakover sånn at han får litt bedre plass til beina. 
Han blir å sitte i det til han er minimum 4 år. 
Heller brukket bein enn brukket nakke :) 

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

De satt bakovervendt til drygt fire år, begge to. Begge er født om våren, og de satt bakovervendt til etter sommerferien det året de fylte fire.

Skrevet

Vi byttet på 4 årsdagen. Da var det nedtelling på forhånd.. 😂

Anonymous poster hash: 8e86b...c5f

Skrevet

Vår er 3.5 år, han har bakovervendt i hovedbilden fortsatt -men han klager og sutrer for han vil sitte i stolen til storesøster som er fremovervendt. I bil nr to fikk han fremovervendt med 5 punktsele nå nylig. Da var han fornøyd, men skuffelsen er stor hver gang han må i den bakovervendte. Han er liten i strl for alderen og sitter fortsatt fint i den bakovervendte. Bli nok ikke til at vi bytter ut den før neste sommer når han er 4 år

Anonymous poster hash: c1528...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...