Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Kostet det dere mye Ä komme igang?Hvordan kom du igang?mye lÄn?verdt det?  Anonymous poster hash: 0eeda...f8b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Koster ingenting Ä starte som selvstendig nÊringsdrivende hvis man har enkeltmannsforetak. Og vi som jobber innen helse er ogsÄ fritatt for moms. AS koster vel 30.000 Ä starte hvis jeg ikke tar feil. Vet ingenting om tilskudd fra staten for Ä starte opp egen bedrift, men noen fÄr jo det og.  Anonymous poster hash: 0b8da...cfa
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 OkeiđTenker Ă„ starte klesbutikk, og da mĂ„ man jo ha penger til Ă„ kjĂžpe inn varer eks...fĂ„r man lĂ„n i banken til slikt?eller mĂ„ jeg satse alle sparepengene?(jeg er helt blank pĂ„ dette)  Anonymous poster hash: 0eeda...f8b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Ă starte butikk med sĂ„ lite grunnleggende kunskap og manglende evne til Ă„ google deg frem til dette ville jeg ikke gjort đ Ta deg et godt kurs innen regnskap/salgsĂžkonom fĂžr du vurderer dette nĂŠrmere. Hvis ikke blir du ruinert av hjelp fra regnskapsfĂžrer og andre instanser hvor du egentlig burde kunne gjort store deler av jobben selv.  Anonymous poster hash: 112df...458
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 NÄr vi startet vÄrt selskap mÄtte vi investere 100.000 kr i aksjekapital (nÄ er det 30.000 kr). Vi jobbet med utvikling av et nytt produkt som var veldig innovativt og Innovasjon Norge har stÞttet oss mye. Vi fikk etablerer stipend 1 og 2 pÄ til sammen 1,2 millioner, vi fikk IFU forprosjekt pÄ 800.000 kr og IFU hovedprosjekt pÄ 12 millioner kroner over 3 Är. I tillegg hadde vi innovasjons lÄn via Innovasjon Norge, samt skattefunn via ForskningsrÄdet. Dette fikk vi fordi vi hadde et innovativt produkt med stort potensiale. Selskapet er nÄ solgt til et amerikansk selskap og jeg tjente 58 millioner. NÄr det kommer til Ä starte opp klesbutikk sÄ fÄr du nok ikke sÄ mye hjelp fra innovasjon Norge, men du kan muligens fÄ lÄn i banken med pant i varelageret. Uansett sÄ bÞr du ha en gjennomarbeidet og realistisk forretningsplan Ä ta med til en eventuell bank. Du bÞr ogsÄ sterkt vurdere Ä starte et AS og ansette deg selv da du fÄr alle vanlige rettigheter som sykepenger mm.  Anonymous poster hash: 66516...fc6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 NÄr vi startet vÄrt selskap mÄtte vi investere 100.000 kr i aksjekapital (nÄ er det 30.000 kr). Vi jobbet med utvikling av et nytt produkt som var veldig innovativt og Innovasjon Norge har stÞttet oss mye. Vi fikk etablerer stipend 1 og 2 pÄ til sammen 1,2 millioner, vi fikk IFU forprosjekt pÄ 800.000 kr og IFU hovedprosjekt pÄ 12 millioner kroner over 3 Är. I tillegg hadde vi innovasjons lÄn via Innovasjon Norge, samt skattefunn via ForskningsrÄdet. Dette fikk vi fordi vi hadde et innovativt produkt med stort potensiale. Selskapet er nÄ solgt til et amerikansk selskap og jeg tjente 58 millioner. NÄr det kommer til Ä starte opp klesbutikk sÄ fÄr du nok ikke sÄ mye hjelp fra innovasjon Norge, men du kan muligens fÄ lÄn i banken med pant i varelageret. Uansett sÄ bÞr du ha en gjennomarbeidet og realistisk forretningsplan Ä ta med til en eventuell bank. Du bÞr ogsÄ sterkt vurdere Ä starte et AS og ansette deg selv da du fÄr alle vanlige rettigheter som sykepenger mm.  Anonymous poster hash: 66516...fc6 Hva var produktet, da?  Anonymous poster hash: 25383...ad0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 Dersom du skal starte aksjeselskap er minimum innskudd kr 30.000. Ca 10.000 av disse er borte fÞr du fÄr gjort noe som helst, da det koster penger Ä stifte selskapet. Hvis du skal drive klesbutikk, trenger du en betydelig kapital. Du fÄr ikke lÄn til dette med mindre du kan stille sikkerhet. Et nystiftet selskap har jo ingen ting Ä stille sikkerhet i, sÄ da mÄ du gjÞre det privat (f.eks i eiendom). Dette er en kjemperisiko for deg. Mindre klesbutikker er dessverre veldig vanskelig Ä tjene penger pÄ, mange gÄr konkurs. Hvis de da har stilt sikkerhet med private eiendeler, taper de dette ogsÄ. Mitt rÄd til deg er; Ikke gjÞr det. I hvert fall ikke fÞr du har betydelig sparepenger som du har rÄd til Ä tape.  Anonymous poster hash: 8d191...2eb
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Kan jeg starte et enkeltmannsforetak Ă„ selge f.eks brukte truser og sokker? Â Anonymous poster hash: 766a7...fdf
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Hva var produktet, da?  Anonymous poster hash: 25383...ad0 Det er et software produkt tilpasset industrielle systemer som f.eks plc komponenter som overvÄker trafikken pÄ systemet, og avdekker avvik fÞr avviket skaper problemer for f.eks boreprosessen pÄ en plattform.  Anonymous poster hash: 66516...fc6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Kan jeg starte et enkeltmannsforetak Ă„ selge f.eks brukte truser og sokker? Â Anonymous poster hash: 766a7...fdf đ Â Anonymous poster hash: 86197...338
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 Det er et software produkt tilpasset industrielle systemer som f.eks plc komponenter som overvÄker trafikken pÄ systemet, og avdekker avvik fÞr avviket skaper problemer for f.eks boreprosessen pÄ en plattform.  Anonymous poster hash: 66516...fc6 à ja, var det DEG som sto for det? Ja men sÄ moro! Nei, jeg har ikke den blekeste om hva du prater om.  Anonymous poster hash: de083...52b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016  à ja, var det DEG som sto for det? Ja men sĂ„ moro! Nei, jeg har ikke den blekeste om hva du prater om.  Anonymous poster hash: de083...52b Hehe...du er ikke den fĂžrste som ikke har den fjerneste anelse pĂ„ hva jeg har holdt pĂ„ med đ Men resultatet er jo at jeg tjente gode penger og har sikret meg Ăžkonomisk for resten av livet sĂ„ jeg klager ikke đ  Anonymous poster hash: 66516...fc6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 Hehe...du er ikke den fĂžrste som ikke har den fjerneste anelse pĂ„ hva jeg har holdt pĂ„ med đ Men resultatet er jo at jeg tjente gode penger og har sikret meg Ăžkonomisk for resten av livet sĂ„ jeg klager ikke đ   Anonymous poster hash: 66516...fc6 Bra! Du har vĂŠrt flink! Jeg lurer pĂ„ Ă„ utvikle en app for sangpedagoger đ¶đ¶đ¶ og dersom jeg begynner Ă„ beskrive hva den skal gjĂžre, sĂ„ vil nok mange lure pĂ„ hva i alle dager jeg snakker om đ  Anonymous poster hash: 25383...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ