Gå til innhold

Inspirert, hva legger i ordet "veloppdratt" barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 3812b...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høflig og imøtekommende og i besittelse av normal folkeskikk, men ikke kuet. De skal fortsatt ha lov til å være barn.

Skrevet

Et barn som er høflig, med bordskikk, takker og er trivelig å ha rundt seg når det er gjest.

Jeg har et slikt barn, skulle bare ønske det var mer veloppdratt hjemme.

Anonymous poster hash: a2de6...b5b
Skrevet

- Barnet viser empati, viser omsorg for andre, deler eksempelvis leker og oppfører seg på en snill måte.

- Barnet er lydig og gjør som det får beskjed om av voksne.

- Barnet er høflig: takker, spør pent, sitter pent ved og unnskylder seg hvis det forlater matbordet osv.

- Er ikke plagsomt for andre eller forstyrrende når man er ute av huset.

- Er hyggelig og i stand til å konversere.

- Er pen i tøyet og skitner seg ikke til mer enn nødvendig.

- Leker rolig innendørs og bruker innestemme.

Skrevet

Lurer på om du tuller mammatn. Pen i tøyet og skitner seg ikke til mer enn 'nødvendig'? Som om det er en parameter for oppførsel.

Veloppdragne barn er for meg barn som ler og smiler. Som hører etter, ikke alltid, men stort sett. Barn som ikke er frekke. Det meste er for meg helt normale barn, men barn som er direkte frekke - det orker jeg ikke. Utover det så er det sjeldent at barn er som de er for å plage andre, så dette legger jeg lite merke til. Alle har sitt!

Anonymous poster hash: 474be...c41

Skrevet

Sier takk og unnskyld , hilser på voksene de kjenner når de går inn i et rom/ møter på dem.

Høflighet,forståelse og imøtekommende.

Gjest Antarctica
Skrevet

Normale, snille og hyggelige personer som viser omtanke og respekt for liten og stor rundt seg. Indrestyrte individer som greier å se hva som er det riktige å gjøre.

Lydighet i seg selv er ikke en merkelapp på å være veloppdragne. Lydighet og krypende hundeaktig oppførsel ser jeg heller på som symptom på å være underkua og gjerne hva man kaller øyentjenere. Sånne som venter til foreldrene ikke ser på før de gjør noe totalt infamt.

De må ellers gjerne være margskitne i klærne, for skitne barn er lykkelige barn!

Skrevet

Normal høflighet

Respekt for voksne og alle andre

Respekt for andre og egne eiendeler

Så i min verden finnes du ikke veloppdragen om enn ødelegger flere PC og tegner på vegger.da mangler man vanlig normal folkeskikk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...