Gå til innhold

Hvordan få studiekompetanse💼🎓

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 års videregående grunnkurs.Grunnkurs almenne 1 år og grunnkurs helse og sosial 1 år.Er det noe over nett man kan ta for å oppnå studiekompetanse?

Anonymous poster hash: da3a0...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med nki eller NKS (eller din lokale videregående skole) å spørre hvilke fag du mangler.

Det kan være at generell studiekompetanse er det du trenger for å få det.

Anonymous poster hash: 7fd76...28b

Skrevet

Da mangler du to år. Søk deg inn på vg2 studiespesialisering i videregående skole i ditt nærområde.

Anonymous poster hash: 29457...6fa

Skrevet

Men tar VGs skolene deg i mot når man f.eks er 29 år? Har man ikke mistet retten da?

Anonymous poster hash: 0f75c...bfd

Skrevet

Men tar VGs skolene deg i mot når man f.eks er 29 år? Har man ikke mistet retten da?

Man stiller bakerst i køen, men som oftest er det en ledig plass eller to på trinnet.

Skrevet

Hvir gammel er du? Hva har du tenkt å studere senere? Hvor lang tid vil det ta? Har du forutsetninger for å få brukbare karakterer slik at du kommer inn på det studiet du ønsker? Har du mulighet til å gjøre det bra? Du kommer ikke langt med bare en bachelorgrad.

Er det gode jobbmuligheter?

Det er sikkert ikke så dumt å velge yrkesfag. Det er overskudd på akademikere og konkurransen er beinhard.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 89fbf...8e7

Skrevet

Man stiller bakerst i køen, men som oftest er det en ledig plass eller to på trinnet.

Jeg har hørt forhørt meg litt rundt om dette her (dette var ca 2 år siden) da fikk jeg beskjed om at voksenopplæring var eneste mulighet for man hadde mistet retten til videregående skole.

Skrevet

Hva trenger man å ha på plass for å bli sykepleier eller legesekretær?

Skrevet

Hva trenger man å ha på plass for å bli sykepleier eller legesekretær?

For å komme inn på sykepleie må man ha studiekompetanse. Legesekretær er en utdanning man tar på videregående.

Anonymous poster hash: a72b0...f36

Skrevet

For å komme inn på sykepleie må man ha studiekompetanse. Legesekretær er en utdanning man tar på videregående.

Anonymous poster hash: a72b0...f36

Så hvis jeg vil bli legesekretær så trenger jeg altså å gå på videregående helse og sosial?

Skrevet

Hvir gammel er du? Hva har du tenkt å studere senere? Hvor lang tid vil det ta? Har du forutsetninger for å få brukbare karakterer slik at du kommer inn på det studiet du ønsker? Har du mulighet til å gjøre det bra? Du kommer ikke langt med bare en bachelorgrad.

Er det gode jobbmuligheter?

Det er sikkert ikke så dumt å velge yrkesfag. Det er overskudd på akademikere og konkurransen er beinhard.

Lykke til!

Kommer ikke langt med bare en bachelorgrad?

Anonymous poster hash: 3d869...464

Skrevet

Så hvis jeg vil bli legesekretær så trenger jeg altså å gå på videregående helse og sosial?

Jepp

Skrevet

Kommer ikke langt med bare en bachelorgrad?

Anonymous poster hash: 3d869...464

Hørt om "master-syken"?

Skrevet

Man mister ikke voksenretten likevel. Alle over 25 år som ikke har gjennomført tre år videregående skole har rett til videregående opplæring.

Anonymous poster hash: b4ba7...d90

Skrevet

Hørt om "master-syken"?

Mitt inntrykk er snarere at det er mer lønnsomt med bachelor enn master. I mange yrker ansetter man heller en med bachelor og lavere lønn, og trener opp denne personen til å utføre jobben. En med master krever for mye lønn og er derfor mindre attraktiv.

Anonymous poster hash: 8f347...db3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...