Gå til innhold

Stefar som adopterer barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 6 år. Stefar blir kalt for pappa da barnet sin biologiske far ruser seg og ikke har sett barnet siden 6 mnd gammel. Vært sammen med stefar nå i 5,5 år. Vi skal gifte oss til sommeren når barnet er 7 år gammelt. Noen som vet hvordan man går frem for at stefar kan få adoptere? Må man gjennom rettsak og er dette en vanskelig sak?

Biologisk far har en dom på seg om at han ikke får ha noe med barnet & gjøre grunnet rus, aggresjonproblemer og psyken.

Anonymous poster hash: 3bb4a...a86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnefar må vel si fra seg retten til barnet først, og så kan stefar adoptere

Anonymous poster hash: d82ba...83f
Skrevet

Barnefar må vel si fra seg retten til barnet først, og så kan stefar adoptere

Anonymous poster hash: d82ba...83f

Ikke først,dette er en del av prosessen.

Anonymous poster hash: 71d1a...703

Skrevet

Er bare å søke. Men mest sannsynlig blir det ikke godkjent. Skal MYE til å få det godkjent.

Er i samme situasjon bare at vi har vært gift lengre.

Avvist.

Anonymous poster hash: 71d1a...703

Skrevet

Lang prosess, men ingen rettsak som jeg kjenner til. Et vennepar av oss startet prosessen rett etter de giftet seg, da var bare 2 år. Når barnet var 8 år fikk de gjennomslag.

Far skrev fra seg foreldreansvaret, men barnevernet mente det var fare for at han ikke forsto hva det innebar så de nektet. Så skrev han til de at stefar kunne mer enn gjerne adoptere, men barnevernet satt foten ned igjen. Etter mye om og men og møter og hjemmebesøk så fikk de lov å adoptere.

Anonymous poster hash: eb194...a43

Skrevet

Jeg ble forsøkt adoptert som 2 åring. Det tok 10 år! Lang prosess, men verdt det! Min far ble til slutt fradømt retten til å være min far, og pappa fikk endelig bli min på papiret. Det var tungt for foreldrene mine, men jeg har aldri vært lykkeligere enn da jeg forstod at jeg ENDELIG var pappas, og han kunne ta seg av meg dersom det skjedde noe med mamma. Lykke til!

Anonymous poster hash: e13d7...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...