Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Tenker på vekten og kroppen døgnet rundt. Føler at jeg er konstant på diett, men går bare oppover. Trøstespiser for å fylle et slags tomrom. Overspiser til tider.. Er 168 og veier nå 93 kilo. Er det umulig å gå ned? Kan alt om kosthold, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg saboterer på en måte for meg selv.. Hva funker?? Hjelp!! Anonymous poster hash: ed6fb...b8f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Viljestyrke og sterkt nok ønske om å faktisk gå ned. Det blir nok knallhardt , men ingen sier at det skal være lett heller ta deg sammen og slutt å syntes synd på deg selv. Kun du som kan gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 02d21...4e5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Viljestyrke og sterkt nok ønske om å faktisk gå ned. Det blir nok knallhardt , men ingen sier at det skal være lett heller ta deg sammen og slutt å syntes synd på deg selv. Kun du som kan gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 02d21...4e5 Ja, jeg vet det! Men hvordan får man viljestyrke da? Hvor henter man krefter til kampen når alt virker umulig? Jeg tror det handler om noe mer enn viljestyrke. Anonymous poster hash: ed6fb...b8f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Slutt å gå på diett til du har bestemt deg. Og da må du gjøre det ordentlig Anonymous poster hash: 16a19...c4b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Når jeg begynte å jogge 3-5 dager i uka så begynte jeg nesten automatisk å spise sunnere og mindre i starten kan man gå skikkelig fort, så sakte men sikkert begynne å jogge. Er vanskelig, men må bare tvinge seg selv. Anonymous poster hash: 414be...bfa
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 Når jeg begynte å jogge 3-5 dager i uka så begynte jeg nesten automatisk å spise sunnere og mindre i starten kan man gå skikkelig fort, så sakte men sikkert begynne å jogge. Er vanskelig, men må bare tvinge seg selv. Anonymous poster hash: 414be...bfa Hvorfor tror du at du begynte å spise sunnere da? Jeg tror kanskje det kan være noe i det, for hvis jeg ikke kommer meg på trening, så er liksom den dagen ødelagt og da kan jeg like godt bare spise. 😝 Anonymous poster hash: ed6fb...b8f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 Tenker på vekten og kroppen døgnet rundt. Føler at jeg er konstant på diett, men går bare oppover. Trøstespiser for å fylle et slags tomrom. Overspiser til tider.. Er 168 og veier nå 93 kilo. Er det umulig å gå ned? Kan alt om kosthold, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg saboterer på en måte for meg selv.. Hva funker?? Hjelp!! Anonymous poster hash: ed6fb...b8f Jeg gjorde som deg, trøstespiste og overspiste og vekta la seg deretter. Ingen diett i verden fungerte for meg, fordi at jeg holdt ut i maks en uke før jeg sprakk. Og når jeg sprakk, da mistet jeg motivasjonen og sluttet på dagen. Det som har fungert for meg var å endre innstilling, rett og slett endre målene. Tidligere var målet å gå ned i vekt og se tallet på vekta minske. Nå har jeg et nytt og mer gjennomførbart mål. Jeg skal ikke slanke meg, jeg skal få kontroll over matmengden og spise som et normalt menneske. Jeg skal ikke bruke mat som trøst, og jeg har innført fire faste måltider om dagen. Frokost, lunsj, middag og kvelds. Jeg holder meg til disse. Nekter ikke meg selv å ta en sjokoladebit eller et kakestykke om vi er i selskap eller det er helg, men i forhold til tidligere spiser jeg da ETT kakestykke og ikke en halv langpanne. Jeg føler meg freshere, mindre sprengt, har bedre selvtillit og et bedre forhold til mat. OG, vekta har gått ned. Veier meg innimellom og ser at den går sakte men sikkert nedover som jo er en flott bonus for "arbeidet". Vet ikke om det kunne fungert for deg, men det har funket hest her hvertfall Lykke til! Anonymous poster hash: c3f4f...173
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Tenker på vekten og kroppen døgnet rundt. Føler at jeg er konstant på diett, men går bare oppover. Trøstespiser for å fylle et slags tomrom. Overspiser til tider.. Er 168 og veier nå 93 kilo. Er det umulig å gå ned? Kan alt om kosthold, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg saboterer på en måte for meg selv.. Hva funker?? Hjelp!! Anonymous poster hash: ed6fb...b8f Ååå kjenner meg så igjen i det du skriver! Klare Max en uke å leve sunt trene , så sprekker jeg. Enten for jeg ikke har gått noe særlig ned( skuffa) eller at dette gikk så bra at litt utskeielse i dag skader ikke... Å så utsette jeg alt til i morgen , eller mandag.. Har det og på samme måte som deg, om jeg ikke får trent , så kan jeg bare fråtse den dagen...stapper inn på mer en jeg faktisk har lyst på også, bare stapper inn på for i mårgen !! Uff ja, så håper du får mange gode råd! Anonymous poster hash: 7b218...b19
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Start på lavkarbo og bli kvitt sukkersuget Anonymous poster hash: fb9c4...436
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Hei, jeg har begynt med ett opplegg som krever lite av meg i hverdagen, der jeg går ned. Ikke så raskt, men jevnt. Her er det jeg har gjort: Godteristopp. Bare her sparer du inn såpass mye kalorier at det monner Holder meg på ca 1600 kcal pr dag. Det er ikke lite, og uten snop får du enda mer mat å spise. Bruker Lifesum gratis app Prioriterer å gå tur så ofte jeg kan. Alt fra 20-30 min til flere timer. Alle monner drar Går ned ca 0,5 kg pr uke uten å tenke mat eller diett hele tiden Er innstilt nå på at det tar tid, så har delmål frem til påske neste år da jeg etter planen skal være der jeg ønsker å være. Lykke til Anonymous poster hash: 4025b...829
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 Start på lavkarbo og bli kvitt sukkersuget Anonymous poster hash: fb9c4...436 Sukkersuget øker på lavkarbo. Ingen god løsning. Grove karbohydrater er svaret! Anonymous poster hash: 7c390...d5d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 Sukkersuget øker på lavkarbo. Ingen god løsning. Grove karbohydrater er svaret! Anonymous poster hash: 7c390...d5d Nei, det gjør det ikke, Hvor har du det i fra? Anonymous poster hash: fb9c4...436
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 Tenker på vekten og kroppen døgnet rundt. Føler at jeg er konstant på diett, men går bare oppover. Trøstespiser for å fylle et slags tomrom. Overspiser til tider.. Er 168 og veier nå 93 kilo. Er det umulig å gå ned? Kan alt om kosthold, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg saboterer på en måte for meg selv.. Hva funker?? Hjelp!! Anonymous poster hash: ed6fb...b8f Kun tre prosent klarer å gå ned å holde vekten. Kroppen er innstilt på å prøve å få deg tilbake til max vekt igjen og gjerne litt til siden man nettopp var gjennom en "sultkatastrofe". Du er nok kvalifisert for en slankeoperasjon (privat). Da lykkes 85% med å fortsatt holde vekten lav etter 10 år. Dette vil nok være den beste løsningen fordeg hvis du har forsøkt å slanke deg utallige ganger uten å klare å holde vekten nede. Anonymous poster hash: a960d...06d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 Kun tre prosent klarer å gå ned å holde vekten. Kroppen er innstilt på å prøve å få deg tilbake til max vekt igjen og gjerne litt til siden man nettopp var gjennom en "sultkatastrofe". Du er nok kvalifisert for en slankeoperasjon (privat). Da lykkes 85% med å fortsatt holde vekten lav etter 10 år. Dette vil nok være den beste løsningen for deg hvis du har forsøkt å slanke deg utallige ganger uten å klare å holde vekten nede. Anonymous poster hash: a960d...06d Føler ikke at jeg er stor nok til slankeoperasjon. Er det altså umulig å gå ned i vekt på egenhånd? Kanskje psykolog kan hjelpe meg? Men det du sier om at kroppen vil opp i samme vekt, stemmer nok. Veier like mye nå som da jeg fødte tvillinger. Da var jeg på mitt aller tyngste. Anonymous poster hash: ed6fb...b8f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 Føler ikke at jeg er stor nok til slankeoperasjon. Er det altså umulig å gå ned i vekt på egenhånd? Kanskje psykolog kan hjelpe meg? Men det du sier om at kroppen vil opp i samme vekt, stemmer nok. Veier like mye nå som da jeg fødte tvillinger. Da var jeg på mitt aller tyngste. Anonymous poster hash: ed6fb...b8f Nei, det er ikke umulig. Men du må ville det selv, det er ingen andre som kan gjøre det for deg. Du må være villig til å endre på ting, forsake ting og prøve nye ting. Ingenting funker hvis du saboterer deg selv, og det er det bare du som kan stoppe Anonymous poster hash: fb9c4...436
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 Du har fått flere gode råd over her, det finnes ingen lett utvei her enn å gjøre jobben. Anonymous poster hash: 4025b...829
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 Det første du må gjøre er jo å gjøre noe med årsaken til trøste-/overspising. Hvis du klarer å slutte med det, fylle tomrommet med annet enn mat, så er du allerede et godt stykke på vei. Videre må du finne ut ca hvor mange kalorier du kan innta dersom du moderat skal gå ned i vekt. Vil anbefale deg å heller legge deg litt høyt i kalorier og gå litt saktere ned, for går du for lavt vil du garantert begynne på fyse på alt mulig. Kanskje en ernæringsfysiolog hadde vært noe for deg? Anonymous poster hash: 983e3...e6d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 Tenker på vekten og kroppen døgnet rundt. Føler at jeg er konstant på diett, men går bare oppover. Trøstespiser for å fylle et slags tomrom. Overspiser til tider.. Er 168 og veier nå 93 kilo. Er det umulig å gå ned? Kan alt om kosthold, så det har ingenting med det å gjøre. Jeg saboterer på en måte for meg selv.. Hva funker?? Hjelp!! Anonymous poster hash: ed6fb...b8f Har du prøvd lifesum og holdt deg slavisk til det? Uten å tenke at du ikke skal spise ditten og datten? Det er mindre fristende å ta en sjokolade eller ekstra tacolefse lår du ser hvor mye kalorier det blir og hvor mye du må gå for å komme i balanse. Selv om du tar et kakestykke, tar du kanskje et tynt stykke og neste gang kanskje tar du ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 951d5...64d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 Takk for alle gode råd, dere. Starter på ny frisk NÅ! Noen som vil være med? Anonymous poster hash: ed6fb...b8f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 Takk for alle gode råd, dere. Starter på ny frisk NÅ! Noen som vil være med? Anonymous poster hash: ed6fb...b8f Gå inn på slankesiden og se Anonymous poster hash: fb9c4...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå