Gå til innhold

Siste barn eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden går fort,vi har 2 barn i alderen 10 og 15. Begge har vært en utfordring med som har gjort at jeg har gått i tenkeboksen om et siste barn.

Vi ønsker sårt et 3 og siste barn men med adhd ,depresjoner,angst og psykiske problemer hos begge barna (ikke samme diagnosene på begge) i mange år har vi mistet motet.

Kjenner fortsatt på gleden de har gitt oss selv om vi har nådd kjelleren utallige ganger,bekymring ,redsel,frykt ,sinne og frustrasjon har vært en stor del av vår hverdag i mange perioder.

Men igjen så er det kun mine barn som har gitt meg så mye gleden og kjærlighet ,har så lyst på et siste barn men fornuften sier meg at det kanskje tar knekken på oss om det blir et 3. Barn med diagnose.

Anonymous poster hash: bdd17...13b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt den sjansen. Når man allerede har 2 barn med slike diagnoser må man stikke fingeren i jorda og innse realitetene. Det er altfor stor risiko for at nestemann kan få psykiske problemer eller bli rammet av sine søsken som allerede har psykiske problemer. Jeg har selv et barn med 2 diagnoser, og hadde det ikke vært et nytt barn med en ny mann hadde jeg aldri i verden vurdert det engang.

Du må innse at de to andre barna dine mest sannsynligvis trenger hjelp og assistanse ut resten av livet, og om du skulle være så veldig å få en tredjemann som er "normal" må det barnet ofte bære byrden når dere ikke klarer det mer.

Om det viser seg at den kommende babyen her har en diagnose av ett eller annet slag setter vi en strek her- ingen flere søsken. Det er ikke verdt det rett og slett.

Anonymous poster hash: d60ec...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...