Gå til innhold

La barna selge lekene sine? De de ikke bruker lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på ting som koster litt, som Teksta, Furby, Babyborn greier osv... De står jo bare der og støver ned nå, men så får jeg litt dårlig samvittighet for noe av dette er jo ting de har fått i gave (av andre en oss), så jeg føler det blir litt feil i forhold til de som har kjøpt gaven. Men dette er "gamle" leker som de ikke bruker lenger og som de har vokst i fra (det går jo ganske fort).

Er det greit at de selger lekene?

Anonymous poster hash: 94516...aa9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn gjør det. 

Anonymous poster hash: eb411...d58
Skrevet

Lego, playmobil og brio sparer vi. + litt barbie.

Mye av det andre selges.

Veldig stas når mine barn nå leker med min mors gamle anne Lærdal dukke. Husk å spar noe til senere genrasjoner, kjekt å minnes svanene tider.

Anonymous poster hash: 56db4...4c6

Skrevet

Selvfølgelig er det greit, så lenge barna får pengene selv. :)

Her tar vi vare på duplo, lego og togbane, resten selges når det ikke brukes lenger. Stas å "tjene" egne penger til å kjøpe noe nytt også. Bare litt synd at poden har oppdaget at han får mer fra pengene hvis han også kjøper brukt, så mengden leker minker ikke. :P

Anonymous poster hash: b9422...b76
Skrevet

Selvfølgelig er det greit, så lenge barna får pengene selv. :)

Her tar vi vare på duplo, lego og togbane, resten selges når det ikke brukes lenger. Stas å "tjene" egne penger til å kjøpe noe nytt også. Bare litt synd at poden har oppdaget at han får mer fra pengene hvis han også kjøper brukt, så mengden leker minker ikke. :P

Anonymous poster hash: b9422...b76

Ja, tenker på å ta vare på de "fineste" tingene som kan brukes av kommende generasjoner :-) Og selvfølgelig skal de ha pengene selv...tenkte de kunne få lov til å ha et lite salg i gata ;-)

Anonymous poster hash: 94516...aa9

Skrevet

Jeg synes dette kjøp og salg konseptet har tatt litt av jeg. Før i tiden, som ikke er veldig lenge siden, ga man bort, lånte bort eller byttet bort det man ikke hadde behov for lenger. Både med slekt, naboer, venner og venners venner.

Nå skal folk ha penger for alt. 5 kr for ditt og 10 kr for datt. Ser også med skrekk og gru at mange unge i dag også skal ha betalt for lette vennetjenester.

Vi kjøper veldig sjelden ting/ klær til barna (og oss selv). De får derfor en god del til jul. Hver førjul går barna derfor gjennom alle lekene sine og plukker seg ut alt det de har vokst i fra eller ikke leker med lenger. Dette blir gitt bort. De elsker å gi bort fordi det gir en veldig god følelse, samtidig får de ryddet plass til nye leker. Til og med 13åringen, som er ganske materialistisk av seg, synes dette er en fin tradisjon. Håper de tar dette med seg inn i voksenlivet. Heller enn at de skal tjene penger på alt og alle.

Skrevet

Jeg synes dette kjøp og salg konseptet har tatt litt av jeg. Før i tiden, som ikke er veldig lenge siden, ga man bort, lånte bort eller byttet bort det man ikke hadde behov for lenger. Både med slekt, naboer, venner og venners venner.

Nå skal folk ha penger for alt. 5 kr for ditt og 10 kr for datt. Ser også med skrekk og gru at mange unge i dag også skal ha betalt for lette vennetjenester.

Vi kjøper veldig sjelden ting/ klær til barna (og oss selv). De får derfor en god del til jul. Hver førjul går barna derfor gjennom alle lekene sine og plukker seg ut alt det de har vokst i fra eller ikke leker med lenger. Dette blir gitt bort. De elsker å gi bort fordi det gir en veldig god følelse, samtidig får de ryddet plass til nye leker. Til og med 13åringen, som er ganske materialistisk av seg, synes dette er en fin tradisjon. Håper de tar dette med seg inn i voksenlivet. Heller enn at de skal tjene penger på alt og alle.

Helt enig! Har solgt litt leker, men får en flau smak i munnen når jeg tenker på det nå. Føles mye bedre å gi klær og leker til veldedige organisasjoner eller kjente. Heldigvis er barna enige.

Anonymous poster hash: ec07e...f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...