Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 Mannen sier han har lyst på sex HVER dag! Jeg derimot har ikke så stort behov. 2 ganger i mnd hadde holdt for meg, men for han sin del prøver jeg å ikke la det gå mer en 1 uke, helst 1-2 ganger i uken. Men han er irritert på lite sex og sier at hvis jeg bare vil ha en gang i uken så kan vi like godt la vær 😳😢 De venninnene jeg har som har fortalt litt om sexlivet sitt har enten ikke hatt sex med mannen på 5 måneder eller så har de 1-2 ganger i uken.. Hva er "vanlig"? (Vi er 30 år, jeg har hatt hormonspiral i 2 år) Burde jeg gå til noe behandling å få hjelp til mer sexlyst, eller er jeg "normal"? Anonymous poster hash: a6841...009
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Alt er vel vanlig. Vi har sex ca en gang i uka. Halvparten hadde holdt for meg. Han ville nok gjerne hatt hver dag. Jeg synes det er et pes, men blir jo kåt når vi kommer igang. Anonymous poster hash: 08d98...db5
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Mannen sier han har lyst på sex HVER dag! Jeg derimot har ikke så stort behov. 2 ganger i mnd hadde holdt for meg, men for han sin del prøver jeg å ikke la det gå mer en 1 uke, helst 1-2 ganger i uken. Men han er irritert på lite sex og sier at hvis jeg bare vil ha en gang i uken så kan vi like godt la vær 😳😢 De venninnene jeg har som har fortalt litt om sexlivet sitt har enten ikke hatt sex med mannen på 5 måneder eller så har de 1-2 ganger i uken.. Hva er "vanlig"? (Vi er 30 år, jeg har hatt hormonspiral i 2 år) Burde jeg gå til noe behandling å få hjelp til mer sexlyst, eller er jeg "normal"? Anonymous poster hash: a6841...009 Vi er et par sammen på 9 året, flere små barn. Her er fra flere ganger i uka, til x 2 i mnd normalt. Han har større lyst enn meg, men merker at lysten kommer sterkere til meg med hyppig sex Anonymous poster hash: 95a8a...6c2
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Tja, vi har gått fra 3 ganger om dagen til 1 gang i uka til 1 gang i året. Skulle gjerne vært tilbake på sex hver dag, jeg. Det vanligste når man har vært sammen en stund er vel alt fra 1-2 ganger i uka til 1 gang i måneden, innbiller jeg meg. Anonymous poster hash: da41a...966
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Hadde du sex hver dag før? Greit nok at sexlyst forandrer seg, men man vet som regel selv hva slags lyst man har. Og passer man ikke sammen der kan det bli vanskelig. Sex er veldig viktig i ett forhold. Sex lidenskap nærhet kos. Det er det som separerer vennskap fra kjærester. Dette er nok noe dere må snakke om. Jeg for min del kan gjerne ha sex flere ganger om dagen. Elsker det. Anonymous poster hash: efeb0...833
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Her har vi aldri hatt sex daglig, ingen av oss har behov for så hyppig sex. Nå er vi 5 år uti småbarnsfasen og mannen ønsker nok mer enn meg, vi har sex 2-6 ganger pr måned i gjennomsnitt. Jeg er dårlig til å ta initiativet, men nyter det når vi først er i gang. Jeg savner litt mer kos og kjærtegn i hverdagen, han kysser meg kun når han vil ha sex. Anonymous poster hash: 0c0dd...e5c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 Her vil også mannen ha mer sex enn meg, jeg kunne droppet hele greiene men for hans del så blir det av og til men dt er maks en gang i ukå som regel. Anonymous poster hash: 11aa9...bf4
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 Sex hver dag noen ganger flere ganger per dag, sammen i 1 år. 4 barn Anonymous poster hash: 54b59...6e5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 Mannen jobber 4 uker på sjøen. Er 4 uker hjemme. Når han er hjemme har vi sex hver dag. Vi begge har stort behov for sex 😋😋 Anonymous poster hash: ea2e6...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Alt fra 4 ganger per uke til 2 ganger i mnd hos oss. Anonymous poster hash: 1fd28...a29
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 Her har mannen lyst minst annenhver dag og jeg kunne sikkert vært fornøyd med en gang i mnd. Vi har sex ca en gang i uka. Anonymous poster hash: 272eb...6f2
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #12 Skrevet 18. september 2016 3-5 ganger i måneden er vanlig her Anonymous poster hash: eb400...137
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #13 Skrevet 18. september 2016 Hadde du sex hver dag før? Greit nok at sexlyst forandrer seg, men man vet som regel selv hva slags lyst man har. Og passer man ikke sammen der kan det bli vanskelig. Sex er veldig viktig i ett forhold. Sex lidenskap nærhet kos. Det er det som separerer vennskap fra kjærester. Dette er nok noe dere må snakke om. Jeg for min del kan gjerne ha sex flere ganger om dagen. Elsker det. Anonymous poster hash: efeb0...833 Hvordan vet man egentlig det? Er det ikke vanlig å ha mye høyere sexlyst når man er nyforelsket og gjerne har gått uten sex i flere mnd før forholdet startet? Jeg hadde ikke hatt et langvarig forhold før jeg traff mannen min og hadde ingen anelse om at sexlysten min kom til å gå så mye ned etter en stund. I starten hadde jeg lyst hver dag og kunne lett få lyst flere ganger om dagen også hvis han prøvde. Anonymous poster hash: 272eb...6f2
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #14 Skrevet 18. september 2016 Vært sammen i 11 år, to barn. Jeg kunne ha tenkt meg sex ca 3 ganger i uka, mens mannen synes det holder med 1-2 ganger i mnd 😱 Nå har jeg sluttet å ta initiativ, så får vi se om det hjelper på lysten hans. Jeg orker ikke å bli avvist mer. Når man er sammen med noen mener jeg at man bør prøve å finne en middelvei. Vil du ha mindre sex enn mannen din bør du kanskje ha litt mer sex enn du egentlig har behov for (gitt at du liker det når dere først har kommet igang). Da får han litt mindre enn han vil ha, men han føler i alle fall at du er villig til å strekke deg litt, og ikke bare tenker på egne behov. Anonymous poster hash: 7d255...742
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #15 Skrevet 18. september 2016 Man har ikke sex om man ikke vil, FERDIG SNAKKA. Ingen har lov til å bli sur fordi de ikke har tilgang på kroppen din. Man har da vel en høyrearm?? Anonymous poster hash: a9570...26d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #16 Skrevet 18. september 2016 Man har ikke sex om man ikke vil, FERDIG SNAKKA. Ingen har lov til å bli sur fordi de ikke har tilgang på kroppen din. Man har da vel en høyrearm?? Anonymous poster hash: a9570...26d Ingen har heller lov til å bli sur for at man avslutter ett forhold der det er lite sex. Anonymous poster hash: 1ed5f...b8c
førskolelæreren Skrevet 18. september 2016 #17 Skrevet 18. september 2016 Her er det normalt med 2 ganger i uka ca😊 Vi har vært gift i 8 år og har vært mer aktive før. Men livet med full jobb og smårollinger rundt så er det ikke like lett når vi alltid vil. Tror vi begge er fornøyde med sexlivet vårt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #18 Skrevet 18. september 2016 Ingen har heller lov til å bli sur for at man avslutter ett forhold der det er lite sex. Anonymous poster hash: 1ed5f...b8c Ekstremt tynt grunnlag å splitte opp en familie, barna må bo i to hjem, nye partnere med hele den problematikken etc. Kjenner det provoserer meg at mange her inne faktisk synes det er helt legitimt og på sin plass å utsette barna for noe sånt fordi man "får seg for lite". Min erfaring er at sexlysten svinger veldig etter hvilken livsfase man er i. Travel småbarnsperiode - lite sex, større barn som styrer seg mer selv - mer sex. I tillegg hjelper det veldig på sexlyst å dele på arbeidsoppgaver i hjemmet, ha fine opplevelser sammen både som par og familie, ta vare på seg selv ved å trene etc. Anonymous poster hash: 353cd...a0d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #19 Skrevet 18. september 2016 Ekstremt tynt grunnlag å splitte opp en familie, barna må bo i to hjem, nye partnere med hele den problematikken etc. Kjenner det provoserer meg at mange her inne faktisk synes det er helt legitimt og på sin plass å utsette barna for noe sånt fordi man "får seg for lite". Min erfaring er at sexlysten svinger veldig etter hvilken livsfase man er i. Travel småbarnsperiode - lite sex, større barn som styrer seg mer selv - mer sex. I tillegg hjelper det veldig på sexlyst å dele på arbeidsoppgaver i hjemmet, ha fine opplevelser sammen både som par og familie, ta vare på seg selv ved å trene etc. Anonymous poster hash: 353cd...a0d For mange er ikke det tynt grunnlag. For mange er det veldig viktig i et forhold. Selvfølgelig er det synd ja. Men for den som blir avvist gang på gang kan det være ødeleggende og gjøre slik at følelser blir borte. Anonymous poster hash: efeb0...833
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #20 Skrevet 18. september 2016 For mange er ikke det tynt grunnlag. For mange er det veldig viktig i et forhold. Selvfølgelig er det synd ja. Men for den som blir avvist gang på gang kan det være ødeleggende og gjøre slik at følelser blir borte. Anonymous poster hash: efeb0...833 Joda, men da tenker jeg det må være mer som skurrer - mangel på nærhet, felles opplevelser etc.? Pluss at man i et forhold bør ha toleranse for at den andre kan gå gjennom perioder der sexlysten er redusert: depresjon, nedbemanning på jobben som gjør deg utrolig, miste en forelder etc. Anonymous poster hash: 353cd...a0d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #21 Skrevet 18. september 2016 Det er vel forskjellig fra person til person hvor ofte man ønsker sex, men jeg ville nok blitt skikkelig sur og grinete hvis mannen min bare ville ha sex med meg en gang i uken eller mindre. Så jeg forstår mannen din godt. Jeg vil helst ha sex annenhver dag, og det har vi også i vårt forhold, heldigvis! Vi har vært sammen i 9 år. Jeg trenger å føle at han vil ha meg og tenner på meg. Mannen din lever nok med en indre frustrasjon fordi han føler han får for lite sex og fordi han føler du ikke tenner på ham.. Anonymous poster hash: 3d504...f3f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #22 Skrevet 18. september 2016 Dette fant jeg på nett: Minst en gang til dagen: 5 prosent Tre til seks ganger i uken: 25 prosent En eller to ganger i uken: 35 prosent To eller tre ganger i måneden: 19 prosent En gang i måneden eller sjeldnere: 10 prosent Men, dere må jo finne ut av dere. For min del merker jeg at en godt fordelt arbeidsdag ang ting som skal gjøres i huset er viktig for å ha overskudd til sex. Om jeg står på pinne fra morgen til kveld, mens han legger seg på sofaen og spiller når han kommer hjem fra jobb har jeg liten lyst når han uthvilt og fin prøver seg når jeg endelig kan sette meg litt ned. Anonymous poster hash: 7e555...1f5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #23 Skrevet 18. september 2016 Ingen har heller lov til å bli sur for at man avslutter ett forhold der det er lite sex. Anonymous poster hash: 1ed5f...b8c Har jeg sagt det, da? Anonymous poster hash: a9570...26d
Yellow Brick Road Skrevet 18. september 2016 #24 Skrevet 18. september 2016 Selvfølgelig skal man ikke ha sex om man ikke VIL. Men samtidig vet man jo at jo lenger det går uten å ha sex, jo vanskeligere er det å komme i gang igjen. Og de aller fleste jeg har snakket med, er også enige om at selv om man i utgangspunktet ikke har lyst og kanskje har mer lyst til å sove eller lese en bok, så er det faktisk godt når man bare kommer i gang. Og det er ikke helt ukjent at man da tenker eller sier til hverandre noe sånn som at "Nå må det ikke gå så lenge til neste gang", så like mye for sin egen skyld som for partnerens, kan det være lurt å presse seg litt noen ganger. Det er omtrent det samme som å dra på trening, man har ikke lyst eller ork, men det er kjempegodt når man står i dusjen etterpå og har gjennomført en økt. Så ja, noen ganger bør man vurdere å ha sex selv om man ikke har lyst der og da. Man bør ta en prat med seg selv om hvorfor man ikke har lyst og hva man vil med forholdet i framtiden. Vil du hver dag og mannen en gang i måneden, så bør man rett og slett komme fram til en middelvei, i alle fall prøve og se om man kan gjøre det. Er det sånn at man føler seg "syk" etter sex, at man bare har negative følelser etterpå og kjenner på hele seg at dette orker jeg ikke, det dreier seg ikke bare om å ikke ha lyst før man kommer i gang, da er det tid for å ta andre grep. Kanskje er det ikke sexen som egentlig er problemer. Men, når det er sagt, så er jeg lei av at det stadig sies at om man ikke har sex, så er man venner, ikke kjærester... Det er klart man kan være kjærester uten å ha sex. Det trenger heller ikke å være "limet" i forholdet, limet i forholdet kan være så mye annet. Man må "bare" finne ut hva man vil og hvordan man kan leve sammen, og det gjelder enten man snakker om sex, økonomi eller andre ting. Et forhold er å gi og ta, noen ganger strekke seg litt, noen ganger jenke seg litt for å kunne fortsette å leve sammen i et forhold.
Magia Skrevet 18. september 2016 #25 Skrevet 18. september 2016 Ekstremt tynt grunnlag å splitte opp en familie, barna må bo i to hjem, nye partnere med hele den problematikken etc. Kjenner det provoserer meg at mange her inne faktisk synes det er helt legitimt og på sin plass å utsette barna for noe sånt fordi man "får seg for lite". Min erfaring er at sexlysten svinger veldig etter hvilken livsfase man er i. Travel småbarnsperiode - lite sex, større barn som styrer seg mer selv - mer sex. I tillegg hjelper det veldig på sexlyst å dele på arbeidsoppgaver i hjemmet, ha fine opplevelser sammen både som par og familie, ta vare på seg selv ved å trene etc.Anonymous poster hash: 353cd...a0d Det er jo ikke så enkelt som at man "får seg for lite" som i at man mangler den rent fysiske siden av sex. Sex kan være det som gjør at man føler seg nær partneren sin. Uten sexen kan det bli stor avstand og at alt annet blir vanskelig. Ellers enig i at sexlysten svinger og at man i løpet av et langt forhold vil oppleve både bølgedaler og høye topper i sexlivet. Men uten sex og uten lyst på hverandre over lang tid, uten at det er en slags unntakstilstand som barseltid, sykdom osv. så kan det være at forholdet dør helt ut. Da må det da være legitimt å bryte opp? Jeg opplever seksualiteten som en viktig del av generell helse, og får jeg ikke utløp for den så dør jeg rett og slett litt innvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå