Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #1 Skrevet 17. september 2016 For en uke siden planla vi et turmål for søndagen sammen med et vennepar med barn. Det er ca en times kjøring hver vei dit vi skulle. I går kom yngste hjem med en bursdagsinvitasjon som er akkurat i morgen, og midt på dagen slik at den planlagte turen ikke kan gjennomføres om han går i bursdag. Vi kan ikke dele oss, siden mannen er bortreist. Avlyse turen vi hadde planlagt, eller la jr gå i bursdagen? Hva hadde dere gjort? Jeg er i utgangspunktet av den oppfatning at man går i bursdager dersom man ikke skal noe kjempeviktig eller er bortreist. Det er jo kjipt å arrangere bursdagsfest om mange melder avbud. Denne turen er ikke kjempeviktig, men likevel planlagt en uke i forveien og innebærer en annen familie. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 826e5...5ce
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #2 Skrevet 17. september 2016 Hvor gammel er han? Anonymous poster hash: d50de...943
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #3 Skrevet 17. september 2016 Ring foreldrene til noen av barnets venner og hør om han eller hun kan være der før og etter bursdagen hvis det er en nær venn. Droppe bursdagen om det ikke går eller hvis barnet ikke synes bursdagen er så viktig. Anonymous poster hash: 01181...2fc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Hadde valgt tur. Anonymous poster hash: e6828...80e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #5 Skrevet 17. september 2016 Ring foreldrene til noen av barnets venner og hør om han eller hun kan være der før og etter bursdagen hvis det er en nær venn. Droppe bursdagen om det ikke går eller hvis barnet ikke synes bursdagen er så viktig. Anonymous poster hash: 01181...2fc Det er ikke en nær venn, men en i klassen. De bor ikke i nærheten så jr pleier ikke være med denne gutten ut over at de deler klasse. De er 8 år. Anonymous poster hash: 826e5...5ce
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #6 Skrevet 17. september 2016 Jeg hadde alliert meg med en av barnets venner, slik at han kan være hos "Ole" før og/eller etter bursdag, og tatt med de andre barna på tur. Anonymous poster hash: e17cc...550
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #7 Skrevet 17. september 2016 dratt på tur, noe hele familien kunne ha glede av. Anonymous poster hash: 67156...0cb
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #8 Skrevet 17. september 2016 Dratt på tur:) Forstår ikke folk som leverer ut invitasjoner 2 dager før. Da burde de skjønne at man har lagt andre planer. Anonymous poster hash: 6f370...bea
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #9 Skrevet 17. september 2016 Send barnet i bursdag, er ikke barnets feil at de sendte ut inbydeler så sendt. Min 9 åring, husker fortsatt 6 års dagen.. da 4 av 16 barn kom. Finn noen barnet kan være hoss før og etter selskapet. Anonymous poster hash: 50189...238
*Miss Marple* Skrevet 17. september 2016 #10 Skrevet 17. september 2016 Selvsagt valgt selskap om det ikke gikk an å aliere seg med noen klassekamerater før eller etter selskapet så festen av familien kan dra på tur. Bursdag er en big deal for alle barn.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #11 Skrevet 17. september 2016 Tur for hele familien 😍 Anonymous poster hash: b7dca...7af
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #12 Skrevet 17. september 2016 Tur. Når invitasjonen kommer så sent og er i helgen må man regne med at noen har andre planer. Vi avlyser i utgangspunktet aldri andre planer bare pga en bursdag, da skal det i så fall være snakk om småplaner. Går det an å få til begge gjør vi det, men ellers blir den opprinnelige planen gjennomført. Anonymous poster hash: ee825...b0b
Superdolly Skrevet 17. september 2016 #13 Skrevet 17. september 2016 Uansett hva du velger, vil noen barn bli skuffet. Jeg hadde kjørt etter førstemann til mølla-prinsippet og holdt avtalen med den andre familien. Hadde meldt avbud til bursdagen så fort jeg kunne og forklart at vi dessverre hadde andre planer.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #14 Skrevet 17. september 2016 Dere har allerede planer som inkluderer en annen familie. Det er ganske frekt å avlyse disse pga at det har dukket opp en bursdagsinvitasjonen i siste liten. Og hva er det egentlig med folk som leverer invitasjonen dagen før bursdagen? Tror de vi sitter og venter på bursdagsinvitasjoner? Anonymous poster hash: ff5a2...23b
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #15 Skrevet 17. september 2016 Den første avtalen man gjorde vinner bestandig. Anonymous poster hash: 1c6cc...6f9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #16 Skrevet 17. september 2016 Så lenge dere har avtale med noen andre og det avtalte dere først så hadde jeg holdt dt. Det er kjipt for den andre familien, og når de kommer med invitasjon så sent så kan st faktisk være at folk har planer. Anonymous poster hash: 54c5b...c5e
Yellow Brick Road Skrevet 17. september 2016 #17 Skrevet 17. september 2016 Du burde ha ringt med en gang du fikk innbydelsen og sagt at dere hadde andre planer og at barnet derfor: Alt 1 - dessverre ikke kunne komme fordi det var for sent å avlyse den andre avtalen som også hadde med andre barn å gjøre. Alt 2 - måtte undersøke om dere kunne få det til. (Om du trengte litt tid å tenke på) Da kunne bursdagsfamilien fått anledning til å gjøre om på bursdagen dersom det viser seg at mange ikke kunne komme. Som prinsipp mener jeg at avtaler man har gjort, er prioritert, spesielt når den inneholder andre barn som kan bli skuffet. Hadde innbydelsen kommet tidlig i uka, hadde det vært annerledes. Da hadde det vært lettere å gjøre om på den andre. Bursdager blir prioritert her så langt det lar seg gjøre, men vi avlyser ikke hytteturer eller andre planer som ikke lett lar seg avlyse. Hadde det vært førsteklassinger hadde jeg nok strukket meg ekstra langt.
Hjertefru Skrevet 17. september 2016 #18 Skrevet 17. september 2016 Jeg hadde dratt på tur, tror jeg. Hva sier barnet ditt da? Folk må lære seg til at bursdagsinvitasjoner ikke leveres dagen før.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #19 Skrevet 17. september 2016 Om dere velger å ikke la han dra i selskapet, dra hvertfall innom med en presang samme morgen eller kvelden før. Anonymous poster hash: 50189...238
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #21 Skrevet 17. september 2016 For en uke siden planla vi et turmål for søndagen sammen med et vennepar med barn. Det er ca en times kjøring hver vei dit vi skulle. I går kom yngste hjem med en bursdagsinvitasjon som er akkurat i morgen, og midt på dagen slik at den planlagte turen ikke kan gjennomføres om han går i bursdag. Vi kan ikke dele oss, siden mannen er bortreist. Avlyse turen vi hadde planlagt, eller la jr gå i bursdagen? Hva hadde dere gjort? Jeg er i utgangspunktet av den oppfatning at man går i bursdager dersom man ikke skal noe kjempeviktig eller er bortreist. Det er jo kjipt å arrangere bursdagsfest om mange melder avbud. Denne turen er ikke kjempeviktig, men likevel planlagt en uke i forveien og innebærer en annen familie. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 826e5...5ce Om innbydelsen hadde kommet en uke i forveien hadde det vært noe annet. Da kan man begynne å avlyse ting. Men jeg synes ikke du kan avlyse turen, og dermed skuffe to voksne og to (?) barn, for å stille opp i bursdag på to dagers varsel.... Anonymous poster hash: 06f3c...dce
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #22 Skrevet 17. september 2016 Om barnet heller ville i bursdag enn på tur hadde jeg sjekket om det var mulig å få til selv om resten av oss dro på tur. Ellers hadde vi alle dratt på tur. Anonymous poster hash: c17a6...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå