Gå til innhold

Ang felling av dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et rådyr som går i hagen her til enhver tid. Saken er den at jeg liker rådyrkjøtt. Men jeg har vel ikke lov å skyte den i Hagen?

Anonymous poster hash: e2fdc...cb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du våpen og så lite peiling på jaktbestemmelser..?

Skrevet

Nei. Det har du ikke. Jakt foregår etter strenge regler. Når, hvor og hvilke dyr som kan felles. Og absolutt ikke i en hage. 

Anonymous poster hash: bcd6a...1c9
Skrevet

Har du våpen og så lite peiling på jaktbestemmelser..?

Jeg har ikke våpen. Men broren min har, og kunne tenkt meg å spørre om han kan skyte dyret. Kan selvsagt betale hva det koster. Nå spurte jeg her da.

Skrevet

Nei. Det har du ikke. Jakt foregår etter strenge regler. Når, hvor og hvilke dyr som kan felles. Og absolutt ikke i en hage.

Anonymous poster hash: bcd6a...1c9

Var egentlig det jeg tenkte meg. Bare så det er sagt er det ikke fare for å treffe barn eller biler hvis dyret blir skutt i Hagen. Men spør ikke broren min hvis det er såpass ulovlig :)

Skrevet

Jeg har ikke våpen. Men broren min har, og kunne tenkt meg å spørre om han kan skyte dyret. Kan selvsagt betale hva det koster. Nå spurte jeg her da.

Får håpe intellektet er ujevnt fordelt i familien

Skrevet

Får håpe intellektet er ujevnt fordelt i familien

Ja, får håpe barna dine har arvet sin fars humør også

Skrevet

Slik jeg leser det er det lov å skyte den nå?

Det er ikke lov å skyte i boligfelt og du skal ha fellingstillatelse.

Anonymous poster hash: 40ad9...48e

Skrevet

Det er ikke lov å skyte i boligfelt og du skal ha fellingstillatelse.

Broren min har jo det. Dette er ikke et boligfelt.

Skrevet

Broren min har jo det. Dette er ikke et boligfelt.

Hvis broren din har jaktrett i området og fellingstillatelse kan han selvfølgelig skyte dyret akkurat som andre jegere i samme område.

Skrevet

Du må ha jakt og fellingstillatelse på det stedet rådyret er og kvote på selve rådyret. Jeg kan ikke ha jaktkort i Hedemark på rådyr og skyte et rådyr i Buskerud fordi jeg plutselig ser et.

Hvis din bror har våpen og jegerprøven så regner jeg med at han kan fortelle deg at din ide er ulovelig.

Skrevet

Hvis broren din har jaktrett i området og fellingstillatelse kan han selvfølgelig skyte dyret akkurat som andre jegere i samme område.

Han må ha kvote og jaktkort på det dyret. Altså er det et kje og han har kort på bukk så er det ikke lov å skyte det.

Skrevet

Min bror kan ikke skyte rådyret, sier han. Var noe med størrelsen på dyret hørtes det ut som. Han kan visst bare skyte store dyr som hjort og elg.

Kjipt:) dette rådyret herper jo Hagen min også, Hehe:)

Skrevet

Hvis du vil ha et seriøst tips for å holde dyret unna, på en human måte, så funker dette:

https://spirea.no/2013/03/12/slik-unngar-du-at-radyr-spiser-opp-hagen-din/

Anonymous poster hash: d6c2f...605

Hmm, vet ikke om jeg syns salmiakk virket så kjekt. Rådyret er veldig tamt. Det har INGEN respekt for oss, haha. I dag skulle jeg rygge, og da står det DUMME rådyret der... Og bare STÅR der. Begynner så å VASKE SEG BAK. Jeg tutet og gikk ut, da gikk det tilslutt. Lurer på om det er foreldreløst, og dumt

Skrevet

Nei, hvis du har et dumt rådyr så blir det jo noe helt annet 😂

Skrevet

Nei, hvis du har et dumt rådyr så blir det jo noe helt annet 😂

😂 Vel, ikke kan noen jeg kjenner skyte det, så jeg får ikke spist det. Jeg vil ikke tisse på planker og jeg syns den salmiakkgreia var litt fæl, haha. Ikke flytter det dumme dyret seg heller. Det har bosatt seg i hagen vår. I tillegg er ikke barna mine så veldig lure heller merker jeg, for de mater jo dette dyret.....

Skrevet

Vel, ikke kan noen jeg kjenner skyte det, så jeg får ikke spist det. Jeg vil ikke tisse på planker og jeg syns den salmiakkgreia var litt fæl, haha. Ikke flytter det dumme dyret seg heller. Det har bosatt seg i hagen vår. I tillegg er ikke barna mine så veldig lure heller merker jeg, for de mater jo dette dyret.....

Du kan jo virkelig ikke skyte et dyr dere mater, det er slemt det

Anonymous poster hash: 132d6...ab7

Gjest Antarctica
Skrevet

Var egentlig det jeg tenkte meg. Bare så det er sagt er det ikke fare for å treffe barn eller biler hvis dyret blir skutt i Hagen. Men spør ikke broren min hvis det er såpass ulovlig :)

Såpass ulovlig, faktisk... Å skyte med skarpt i boligstrøk, hvor ulovlig er det, på en skala fra 1 til 10?

Skrevet

Såpass ulovlig, faktisk... Å skyte med skarpt i boligstrøk, hvor ulovlig er det, på en skala fra 1 til 10?

Merkelig, kan ikke si at jeg skrev såpass. Ikke et ord jeg bruker.. Heh.

vi bor ikke i et boligstrøk. Vi bor langt unna alt.

Jeg har aldri matet denne bukken, det er barna som gjør dette. Jeg har bedt de la være, men de er vel mer opptatt av Bambi enn meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...