Gå til innhold

Venninnen min "rakker ned på" mitt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er helt innenfor normalen i utvikling, dog litt senere enn noen andre.

Jeg er slett ikke bekymret. Men har en venninne som går meg på nervene. Hun har et barn som er nesten året yngre og som hun selv mener er "langt forbi" 'mitt barn. Blant annet fordi hennes barn sluttet med bleie før min. Var heller hennes som var tidlig ute. Språklig sett er mitt barn god mens hennes knapt er mulig å Forstå. Selvfølgelig tenker jeg, hennes sønn er 2,5 og jeg ville aldri sammenlignet dem sånn som hun gjør. Og det gjør hun i plenum mens hun ler hjertelig, bare for å fremheve sitt barn. Hva sier jeg neste gang for å lukke kjeften på henne en gang for alle.

Anonymous poster hash: 9f228...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be ho holde kjeft å si at du er drit lei av å høre på at hu bruker ditt barn som et eksempel for å fremheve sin egen unge.

Skrevet

Jeg ville svart hver gang med noe sånt som wow, ungen din er jammen tidlig ute med ALT. Jeg har aldri hørt om noen som sluttet med bleie så tidlig. Han må være et geni! Du er heldig som har en så unik unge!

Smør på..så ser hun kanskje hvilken myrsnipe hun er.

Skrevet

Oh no.. Sånt er så slitsomt. Hadde dempet kontakten med henne til hun var ute av bobla si. Men kanskje han er den neste Einstein... 😁

Anonymous poster hash: 6b8e1...3e4

Skrevet

Ville sagt " jeg er overrasket over at barnet ditt er så langt fremme når du selv er underutviklet når det gjelder sosial inteligens"

Uansett hadde jeg vel garantert sagt at nå er mitt barn såpass stor at hun forstår mye så enhver sammenligning der hvem som er best i hva må det bli en slutt på.

Siste alternativ, hele tiden påpeke hva du er bedre på enn henne.

Anonymous poster hash: ffa60...b37

Skrevet

"Hvorfor har du et sånn behov for å sammenligne barna hele tiden, da enhver fornuftig person er fullstendig klar over at barn utvikles forskjellig, og kan ligge mange måneder foran/bak hverandre, uten at det er en sensasjon eller et problem. Men det har du kanskje ikke hatt tid til å lese, med alle disse store suksess-øyeblikkene i ditt hjem? Et barns utvikling er en naturlig biologisk prosess, ikke en konkurranse mellom mødre. Ta å jekk deg ned!" 

Anonymous poster hash: d7a08...87e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...