Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Jeg er nok over middels opptatt av hygiene. Yrkesskade. Det jeg ser veldig ofte er at det finnes utrolig mange voksne mennesker som omtrent ikke eier vett når det kommer til personlig hygiene eller hygiene generelt. Folk som ikke vasker hender etter å ha styrt med søppel, som ikke vasker hender etter dobesøk eller før middagslaging, som ikke vasker kniven mellom bruk ved grønnsakskutting og kjøtt, som ikke vet at kjøkkenkluten ikke skal brukes på gulvet for så å dra over kjøkkenbenken, som har samme kjøkkenklut en uke i strekk, som ikke vasker toalettet ordentlig eller bruker samme klut når de vasker kjøkken og bad f.eks. Hva er galt med dere? Anonymous poster hash: 6f238...50a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 De liker vel å være syke og smitte andre med driten sin. Anonymous poster hash: a2f22...2ed
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Jeg er nok over middels opptatt av hygiene. Yrkesskade. Det jeg ser veldig ofte er at det finnes utrolig mange voksne mennesker som omtrent ikke eier vett når det kommer til personlig hygiene eller hygiene generelt. Folk som ikke vasker hender etter å ha styrt med søppel, som ikke vasker hender etter dobesøk eller før middagslaging, som ikke vasker kniven mellom bruk ved grønnsakskutting og kjøtt, som ikke vet at kjøkkenkluten ikke skal brukes på gulvet for så å dra over kjøkkenbenken, som har samme kjøkkenklut en uke i strekk, som ikke vasker toalettet ordentlig eller bruker samme klut når de vasker kjøkken og bad f.eks. Hva er galt med dere? Anonymous poster hash: 6f238...50a Det du nevner mener jeg er helt grunnleggende hydienekunnskap, men ser at ikke alle er der. Anonymous poster hash: 54275...fc9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Har du ikke noe mer positivt å fokusere på på en fredagskveld? Lurer på hvilket miljø du går i som ser så utrolig mange voksen mennesker som gjør det du skriver. I min verden, og for de fleste jeg kjenner, så er dette helt normale ting å gjøre. De som ikke gjør det vil jeg tro aldri har lært elementær hygiene, og da er det vel noen foreldre som har sviktet. Og hvorfor har foreldrene i så fall sviktet? Fordi de selv aldri har lært det? Fordi de kan ha så store psykiske problemer at de ikke greier å ta ordentlig vare på seg selv selv om de egentlig vet hvordan ting bør gjøres? Hva er galt med deg som er så opptatt av andres hygiene og omgås miljøer hvor det er utrolig mange uhygieniske personer? Anonymous poster hash: 52f08...ac4
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #5 Skrevet 16. september 2016 Har du ikke noe mer positivt å fokusere på på en fredagskveld? Lurer på hvilket miljø du går i som ser så utrolig mange voksen mennesker som gjør det du skriver. I min verden, og for de fleste jeg kjenner, så er dette helt normale ting å gjøre. De som ikke gjør det vil jeg tro aldri har lært elementær hygiene, og da er det vel noen foreldre som har sviktet. Og hvorfor har foreldrene i så fall sviktet? Fordi de selv aldri har lært det? Fordi de kan ha så store psykiske problemer at de ikke greier å ta ordentlig vare på seg selv selv om de egentlig vet hvordan ting bør gjøres? Hva er galt med deg som er så opptatt av andres hygiene og omgås miljøer hvor det er utrolig mange uhygieniske personer? Anonymous poster hash: 52f08...ac4 Man trenger ikke å være opptatt av andres hygiene eller omgås miljøer hvor det er utrolig mange uhygieniske personer, for å legge merke til det. Legg merke til hvor mange som går rett ut fra doen uten å vaske seg på hendene på offentlige toaletter for eksempel Anonymous poster hash: 4622d...416
Superdolly Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 (endret) Man trenger ikke å være opptatt av andres hygiene eller omgås miljøer hvor det er utrolig mange uhygieniske personer, for å legge merke til det. Legg merke til hvor mange som går rett ut fra doen uten å vaske seg på hendene på offentlige toaletter for eksempel Anonymous poster hash: 4622d...416 Det har jeg faktisk aldri sett. Aldri. De eneste jeg har sett prøve på det, har vært relativt små barn og de har blitt hjulpet til å huske på håndvasken av en mamma. Jeg lurer også på hvilket miljø hi beveger seg i, når hun ser folk gjøre slike ting. Edit: Postet for tidlig. Jeg har aldri sett eller opplevd det hun beskriver, og det hun snakker om er da grunnleggende kunnskaper om hygiene. Og når hun attpåtil sier at det er mange, da lurer jeg. Veldig. Endret 16. september 2016 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Man trenger ikke å være opptatt av andres hygiene eller omgås miljøer hvor det er utrolig mange uhygieniske personer, for å legge merke til det. Legg merke til hvor mange som går rett ut fra doen uten å vaske seg på hendene på offentlige toaletter for eksempel Anonymous poster hash: 4622d...416 Hi sier jo at hun ser utrolig mange som holder på slik, det er hennes ord, ikke mine. Jeg ser faktisk svært sjelden at andre ikke vasker hendene etter toalettbesøk, eller noe av det andre Hi nevner. Det skjer, men svært sjelden. Her inne hører jeg derimot om både det ene og det andre (bl.a. diskusjonen om hvor mange grader folk vasker klær på, hvor ofte man må skifte på sengene, hvor ofte man må støvsuge osv. osv.). Anonymous poster hash: 52f08...ac4
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 Du må ha en veldig rar omgangskrest HI som observerer alt dette så ofte. Jeg har ikke sett slike tedenser i min omgangskrets. Ikke har jeg observert mange som hopper over håndvasken etter toalettbesøk på offentlige toaletter heller. Jeg har sett der, men altså svært sjeldent (heldigvis!). Det du nevner er jo helt normal hygiene, og mitt inntrykk er at de fleste vet dette. Anonymous poster hash: 22957...063
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Kjenner meg ikke igjen. Min familie og mine venner virker normalt renslige, og slike ekle beskrivelser du skriver her, det har jeg heldigvis ikke sett. Anonymous poster hash: 84be9...2b9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 I følge professor i klinisk bakteriologi, Agnes Wold, så vasker vi oss jo alt for mye på hendene. Så mye at det faktisk gjør oss syke. Greit å vaske seg etter dobesøk og når man er synlig skitten, men mer er egentlig unødvendig. Vi trenger bakterier for å holde oss friske. Anonymous poster hash: 4d8db...97a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Hi her. Observert på jobb, besøk, offentlige toaletter osv. Jeg er mange steder i løpet av en uke og jobber på en stor arbeidsplass. Det er ikke alle punktene som gjelder for alle. Det er bare noen eksempler også. Det er langt flere ekle ting som folk gjør. De verste greiene er det to i familien som står for. Noe som gjør at det er lite fristende å ha dem på besøk eller dra på besøk Anonymous poster hash: 6f238...50a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Du får kjøre hygienekurs da. Anonymous poster hash: 24465...0e7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Bare å brette opp armene, HI. Anonymous poster hash: 5801a...190
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Slutter meg til majoriteten her, og føler meg takknemlig for at dett ikke gjelder i min omgangskrets. Husker en gang vi var på kielbåten, og eldste som da var syv brukte ett av fellestoalettene. Der var det en mann som ikke vasket seg på hendene i følge min sønn. Gutten var helt i sjokk, for noe slikt hadde han aldri sett før. Tror du ferdes i veldig spesielle miljø, hi. Anonymous poster hash: 10552...699
Syngensang Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 No er eg reinslegare enn dei eksempela du kjem med her, men eg har alltid lurt på kva som eigenleg kan skje om ei gjer slikt, blir desse ureinslege folka oftare sjuke enn andre? Eg har veninner som alltid har det reint og ryddig og er mykje meir opptatt av hygiene enn eg, og ungane deira er mykje oftare sjuke enn mine. Berre nemner det;-)
Gjest Antarctica Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 Har du ikke noe mer positivt å fokusere på på en fredagskveld? Lurer på hvilket miljø du går i som ser så utrolig mange voksen mennesker som gjør det du skriver. I min verden, og for de fleste jeg kjenner, så er dette helt normale ting å gjøre. De som ikke gjør det vil jeg tro aldri har lært elementær hygiene, og da er det vel noen foreldre som har sviktet. Og hvorfor har foreldrene i så fall sviktet? Fordi de selv aldri har lært det? Fordi de kan ha så store psykiske problemer at de ikke greier å ta ordentlig vare på seg selv selv om de egentlig vet hvordan ting bør gjøres? Hva er galt med deg som er så opptatt av andres hygiene og omgås miljøer hvor det er utrolig mange uhygieniske personer? Anonymous poster hash: 52f08...ac4 Blir man urenslig av psykiske problemer også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå