Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Hvor mye og hvor ofte skrek baby? Hvordan overlevde dere? Tid gikk det over? Jeg har en nyfødt baby som bruker all sin våkentid på å skrike.. (6-12t i døgnet) og det begynner å tære på kreftene nå! Jeg vet jo at det går over en gang, men nå ser jeg ganske mørkt på det. Føler hele barseltiden har vært ett helvete! Ingen kos i det hele tatt! Kan ikke ta med baby noe sted, livredd for at hun skal få en skriketur ute med folk, for da hadde jeg stresset enda mer. Vi har så vidt vært utenfor døren på 6uker. Når hun endelig sover, er jeg helt ferdig! Orker ikke husarbeid, orker ingen verdens ting. Vi får ikke gjort noe av kosen jeg hadde sett for meg. Bare så det er sagt, så blir baby utredet av leger osv, og vi vet hva som er feil, baby har mye vondt, så er en grunn til at hun griner, men er fortsatt helt forferdelig tungt (og jeg føler meg ego som syns det) Begynner og å bli urolig for utviklingen hennes. Hun kan ikke\vil ikke ligge under babygymmen, får nesten ikke trent magen (det skjer 1min her og der, mens hun skriker).. Smiler nesten ikke, og har så vidt blikkontakt. Det er jo ikke lett å få blikkontakt når hun bare griner.. Anonymous poster hash: 49fb8...057
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Bra dere får hjelp iallefall. Nei, har ikke hatt babyer som skriker hele våken-tiden sin. Men jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha så vondt hele tiden? Hva blir gjort? Tenk så vondt hun har det... Dere må bare gi henne alle kos og omsorg dere kan, hun trenger det. Anonymous poster hash: 8aaea...569
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Hvor mye og hvor ofte skrek baby? Hvordan overlevde dere? Tid gikk det over? Jeg har en nyfødt baby som bruker all sin våkentid på å skrike.. (6-12t i døgnet) og det begynner å tære på kreftene nå! Jeg vet jo at det går over en gang, men nå ser jeg ganske mørkt på det. Føler hele barseltiden har vært ett helvete! Ingen kos i det hele tatt! Kan ikke ta med baby noe sted, livredd for at hun skal få en skriketur ute med folk, for da hadde jeg stresset enda mer. Vi har så vidt vært utenfor døren på 6uker. Når hun endelig sover, er jeg helt ferdig! Orker ikke husarbeid, orker ingen verdens ting. Vi får ikke gjort noe av kosen jeg hadde sett for meg. Bare så det er sagt, så blir baby utredet av leger osv, og vi vet hva som er feil, baby har mye vondt, så er en grunn til at hun griner, men er fortsatt helt forferdelig tungt (og jeg føler meg ego som syns det) Begynner og å bli urolig for utviklingen hennes. Hun kan ikke\vil ikke ligge under babygymmen, får nesten ikke trent magen (det skjer 1min her og der, mens hun skriker).. Smiler nesten ikke, og har så vidt blikkontakt. Det er jo ikke lett å få blikkontakt når hun bare griner.. Anonymous poster hash: 49fb8...057 Du må kalle inn mannskap og få hjelp. Noen som kan bysse og trille. Så sant dette er noe som får over, altså plagene, kommer utviklingen til å gå fint. Ikke stress med alt som liksom skal læres og gjøres. Skift bleier, mat henne og ha kroppskontakt. Alt annet kan vente. Anonymous poster hash: 2e5b0...7ed
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Første vår hadde kolikk. I tillegg til at hun skrek fast 6 timer sammenhengende om dagen skrek hun mye utenom og jeg måtte ha henne med meg hele tiden eller gå lange turer med vognen. Dette bedret seg da hun var 4,5 mnd, men ogå etter dette skrek hun mye. Nå er hun 11 år og en flott jente Anonymous poster hash: 396e6...50f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #5 Skrevet 16. september 2016 Jada. De 4 første mnd skrek hun fra 17 til 03 hver natt, og startet dagen kl 05... jeg fatter ikke at jeg hang sammen! Men det var ikke lett å være 19 år og få høre "ja sånn er det å ha barn!"... Anonymous poster hash: a3d9a...ee6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 Vår skrek sånn. Vi følte vi ikke fikk noe hjelp av helsevesenet, da vi endelig fikk oss sykehustime spurte legen i fullt alvor om vi hadde prøvd å bare la ham ligge og skrike,.da alle babyer jo skriker. Jeg har aldri følt meg mer fortvilet. Vår skrek mer enn normalt, både i tid, men og i intensitet. Han sto i bro av smerte før skrikene startet. Men det gikk over med tid. Anfallene ble gradvis kortere og sjeldnere. Men de første 6 månedene var tøffe. Det ble bedre da han etterhvert skrek mer på dagen enn natta, man takler mer da. Men han skrek minst ei natt i uka frem til året. Da fikk vi endelig tatt røntgen av ham, og det viste seg at han var svært forstoppet, tross normale bleier. Vi startet med movicol, og alt ble bedre. Han har nok hatt umodne tarmer som har plaget ham. Han var også sen i utviklingen, så jeg var overbevist om at han var stokkdum (ikke at det gjorde noe, men jeg bare forsonte meg med at ungen var treg). Men nå er han to år, og svært langt fremme, spesielt språklig. Han har hatt en fenomenal utvikling på kort tid. Det er rart han var treg i utviklingen, da livet besto av mat, søvn og smerter. Men han virkelig akslererte da smertene sluttet. Gikk fra kun rygg til kryping på et par uker, og videre på gåing noen dager senere. Tok mindre enn en måned fra første bevisste ord, til han satte sammen ord til setninger. Fra 17mnd har han snakket setninger på 7-10ord. Lille gutten min som ikke kunne snu seg før han var nesten 10 mnd. Godt dere får deres skikkelig undersøkt..det er grusomt når de små har det vondt. Håper dere finner ut hva som plsger deres! Anonymous poster hash: 3af3f...fba
Gjest Stjerneklart Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 (endret) Jeg hadde "skrikebaby", og har ikke annet å trøste deg med enn at en dag blir det bedre! Min gråt hele natta, hver bidige natt, de tre første månedene. Hun ville kun sove oppå brystet mitt og våknet alltid i det øyeblikk jeg la henne fra meg, så det ga jeg opp etter hvert. Det ble dermed aldri mer enn 20 min sammenhengende søv på meg, fordi det var det jeg klarte i sittende stilling med baby i armene. Hun ville ikke holdes av andre enn meg, skrek seg blå i fjeset og tom for pust så fort andre holdt henne. Jeg overlevde ved å lukke ørene, bysse, bære, gråte i kor med babyen og spise tonnevis med sjokolade for å trøste meg selv. Nå er babyen 10 måneder og er ei blid og fornøyd lita frøken som elsker kontakt med andre mennesker. Spedbarnstiden har skremt meg fra å noen sinne få en til baby, for der og da holdt jeg virkelig på å gå på veggen. Men neste gang er vi forhåpentligvis to om det, slik at vi evt. kan avlaste hverandre. Og når det er sagt så ville ikke min heller ligge på gulvet/babygym i denne perioden. Utviklingen sålangt har gått fint likevel Endret 16. september 2016 av Stjerneklart
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 Føler med deg. Min skreik ca 12 timer i døgnet. Kolikk. Jeg regner med at du har prøvd alle tips og råd om det er det din har. Vi trilla mye tur i skogen(der vi ikke forstyrra noen), ellers var vi veldig lite ute på andre ting. Det går over. Jeg vet hvor ufattelig slitsomt det er. Når jeg tenker tilbake på det er det helt utrolig hva som går an. Send far på trilletur med baby innimellom slik at du får hentet deg litt inn. Anonymous poster hash: d3ab9...27a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Ja min nr 2 skrek hele det første året. Var i kontakt med helsevesenet utallige ganger men ble avfeid. Etter et år viste det seg at barnet var alvorlig sykt. Ble 4 år på sykehus før alt landet. Anonymous poster hash: 7fcbc...21e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 Kolikk/skrikebabyer forekommer så å si ikke i kulturer der man bærer babyen inntil kroppen store deler av dagen. Kroppskontakten og bevegelsen lindrer eventuelle mageproblemer og smerter hos barnet. Mor kan gjøre sine daglige gjøremål med frie hender. Barn som bæres utvikler seg helt normalt når de bæres. (bare sånn til opplysning. Regner med du vet dette). Anonymous poster hash: 4624c...050
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Kolikk/skrikebabyer forekommer så å si ikke i kulturer der man bærer babyen inntil kroppen store deler av dagen. Kroppskontakten og bevegelsen lindrer eventuelle mageproblemer og smerter hos barnet. Mor kan gjøre sine daglige gjøremål med frie hender. Barn som bæres utvikler seg helt normalt når de bæres. (bare sånn til opplysning. Regner med du vet dette). Anonymous poster hash: 4624c...050 Dette stemmer ikke Anonymous poster hash: 396e6...50f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Ja, dette er noe som går over. Håper jeg. Hun har umodne tarmer og mulig refluks.. Det skal sjekkes nærmere til uka. Det har tatt tid her og, litt fordi at dette ble avfeid som kolikk.. Vi har prøvd det meste av vanlige råd som teer, dråper og div uten resultat. Tror hun har låsninger og, det skal og sjekkes til uka. Så vi prøver det vi kan. Hun sover heldigvis godt i egen seng, siden den er hevet i den ene siden, men ikke lengre enn rundt en time.. Er bare trøtt av gråt, og ser ingen ende på det. Ser for meg at hun vil skrike til hun er 18år, og henge igjen i utvikling. Er bare nå jeg er litt lei, siden jeg ser så mange i terminklubben som har smilende pludrende babyer og min ikke gjør det, pga vondter og skrik. Har jo vondt av henne. Anonymous poster hash: b7437...2ad
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Sjal og bæresjal vil hun ikke i! Da blir hun hysterisk.. Tror ikke hun har skjønt at dette er så fantastisk og at alle babyer skal elske det.. Anonymous poster hash: b7437...2ad
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Jeg også hadde ettbarnspolitikk som skrek. Begynte da barnet var en. 5 uker. Magesmerter. Skrek og skre g skrek i månedsvis. Viste seg at barnet hadde store plager med allergier, som fremdeles er der ved 4 år. Krev utredning hvis det ikke kommer seg når barnet blir eldre. Anonymous poster hash: 334f5...f87
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Dette stemmer ikke Anonymous poster hash: 396e6...50f Joda dette stemmer (jeg liker din kortfattede påståelighet totalt blottet for begrunnelse 👍✌️) Anonymous poster hash: 4624c...050
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 Har du vært til kiropraktor. Helsesøster og lege avfeide at det ville hjelpe oss. Men ble til slutt så lei at vi dro alikevell. Noen behandlinger og det var som natt og dag. Fikk slengt etter med på helsestasjonen av helsesøster at det var ikke noe dokumentasjon på at det fungerte. Men hadde ett levende bevis i armene som endelig sov og fant ro. Osteopat har en venninne prøvd i forhold til reflux, var vist en nerve i klem, fungerte for hennes baby. Vet det ikke fungerer for alle, men jeg angrer meg på at vi ikke dro dit tidligere. Når det bare skrikes og ingenting fungerer er det verdt å prøve. Anonymous poster hash: 7e5ce...29a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 Joda dette stemmer (jeg liker din kortfattede påståelighet totalt blottet for begrunnelse ✌) Anonymous poster hash: 4624c...050 Har skrevet om vår baby ovenfor og hun ble bært rundt stort sett hele tiden. OK? Anonymous poster hash: 396e6...50f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 Har du vært til kiropraktor. Helsesøster og lege avfeide at det ville hjelpe oss. Men ble til slutt så lei at vi dro alikevell. Noen behandlinger og det var som natt og dag. Fikk slengt etter med på helsestasjonen av helsesøster at det var ikke noe dokumentasjon på at det fungerte. Men hadde ett levende bevis i armene som endelig sov og fant ro. Osteopat har en venninne prøvd i forhold til reflux, var vist en nerve i klem, fungerte for hennes baby. Vet det ikke fungerer for alle, men jeg angrer meg på at vi ikke dro dit tidligere. Når det bare skrikes og ingenting fungerer er det verdt å prøve. Anonymous poster hash: 7e5ce...29a Og overlevde på sjokolade Anonymous poster hash: 7e5ce...29a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #19 Skrevet 16. september 2016 Kolikk/skrikebabyer forekommer så å si ikke i kulturer der man bærer babyen inntil kroppen store deler av dagen. Kroppskontakten og bevegelsen lindrer eventuelle mageproblemer og smerter hos barnet. Mor kan gjøre sine daglige gjøremål med frie hender. Barn som bæres utvikler seg helt normalt når de bæres. (bare sånn til opplysning. Regner med du vet dette). Anonymous poster hash: 4624c...050 Dette er ren tull! Jeg har jobbet i Afrika i mange år, og det er kollikbabyer der og! Anonymous poster hash: ce9d3...69b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #20 Skrevet 16. september 2016 Vår var sånn! Jeg trodde oppriktig talt jeg skulle klikke!!! Han gråt omtrent hele dagen og ville bare bæres, til nød trilles i vogn knelte dager. Han kunne aldri ligge på gul et, aldri i vippestol, aldri ligge på mage osv. De første 7 ukene ville han ikke engang ta smokk og da var de bare pupp som stilnet gråten........ Trøsten er at det faktisk blir bedre. Det endret seg etter omtrent 3,5 mnd. Anonymous poster hash: 54811...1a2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #21 Skrevet 16. september 2016 Og overlevde på sjokolade Anonymous poster hash: 7e5ce...29a Haha, overlever på sjokolade her og. Selv om det høres ille ut, så er det faktisk godt å lese at andre og har opplevd det samme, for man føler seg ganske alene når man er midt oppi det. Anonymous poster hash: b7437...2ad
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #22 Skrevet 16. september 2016 Ja. I fem måneder. Var helt forferdelig. Også for helsa til oss foreldre. Vi prøvde alt! Minifom, probiotika, ammete, jeg kuttet ut kullsyre, melk, gluten soya og egg. Vi var til manuellterapeut. Det som til slutt hjalp var å gå over til althera MME på blå resept! Fikk et nytt barn på to dager!!! Helt magisk!!! Sluttet helt å amme samtidig. Anonymous poster hash: a3988...eff
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #23 Skrevet 16. september 2016 Vi har hatt 3 kolikkbabyer. Med nr 2 fikk vi hjelp av kiropraktor, så nr 3 fikk behandling tidlig, det var over nesten før det startet. Ga i tillegg semperdråper. Det hjalp på luft og magesmerter. Ellers er det bare å bysse, bære, amme, kjøre vil, ha på støvsuger, osv. Gjør hva enn som funker. Be familie og venner om hjelp og avlastning, til både trøsting av baby, husarbeid og matlaging. Anonymous poster hash: 64c98...aee
Kjerringa med agurken Skrevet 16. september 2016 #24 Skrevet 16. september 2016 Oppsøk kiropraktor. Det er tydligvis noe som plager babyen, og det kan være kolikk. Hvis du ammer så kan det i tillegg kanskje være noe du har spist som gjør at babyen får det enda vondere. Hvis du gir mme bør du ha malt i minst en av flaskene i løpet av en dag. Prøv å bære babyen i kolikkgrepet under magen mens du bysser den frem og tilbake. Få avlastning slik at du får deg søvn! Førstemann hadde kolikk her. Viste seg at det ble forverret av at han hadde kink i nakken (fikset hos kiropraktor) og slet med å bli ammet. Gikk over til pumping og flaske et par dager etter fødsel da han bare skrek og ville ikke til brystet. Han fikk ekstra vondt i magen da jeg spiste mat som inneholdt egg (ble sprutgulp og enda mer hyl). Babyer hyler for en grunn- du må bare prøve å finne ut hvorfor med eliminasjonsmetoden. Blir babyen stille ved at den f.eks ligger naken eller i bleia? Kan der være vaskemiddelet eller lapp på klær som klør? Vondt i mage ? Nok kos? Noe med maten? Bleieutslett? Unormale bevegelser som tyder på vondt andre steder ved berøring osv.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #25 Skrevet 17. september 2016 Bær, byss, kos, kyss og elsk. Det blir bedre! Her varte det i 3.5 måned. Sukkervann og svøping funka litt. Men ikke la ungen sove svøpt, det kan være farlig. Anonymous poster hash: 875bc...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå