Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Kanskje litt utenfor tema her på DIB, men jeg vet ikke hvor jeg skal spørre. Jeg leverte inn mobilen min på reparasjon (knust skjerm) 15 august. Til dags dato, venter dem fortsatt på deler. Dem sier at det er vanskelig å få tak i skjermer. (Samsung galaxy 7 edge) Dette hadde ikke vært noe problem hvis mobilen jeg bruker nå ( en gammel Samsung ) hadde fungert som den skal, men den sender sms og mail til andre mennesker på kontaktlisten min enn det jeg faktisk har skrevet inn i mottakerfeltet. Den lever sitt eget liv. På privaten er ikke det noe krise, men jeg bruker den i jobbsammenheng, og det begynner å bli veldig håpløst Er det noen regler på om man kan kreve ny mobil, eller er det noe annet jeg kan si/gjøre for at dette kanskje fremskyndes litt. Har hatt mobil på reparasjon et par ganger før, men den har aldri vært borte i over en mnd. Det står fortsatt "venter på deler" inne på servicelinken min, og helt ærlig begynner jeg å bli veldig utålmodig. Anonymous poster hash: 0261e...ff2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Hvis du googler litt står de livene og reglene som er gjeldende på reperasjon av mobiltelefon inne på forbrukerrådets sider, mener jeg på. Du har rett på lånetelefon som skal fungere tilnærmet likt det din telefon gjør og ved forsinkelser så skal det være rettigheter du kan benytte for å få ny telefon. Husker ikke helt ordlyden eller akkurat hvilke lover du kan slå i bordet med, men du finner det på siden jeg nevner Anonymous poster hash: 2fee0...7fa
Anyne Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Så lenge det tar over en uke har du krav på lånetelefon. Den skal dekke behovene dine så du må "dokumentere" at du trenger den til annet enn ringe og sms for å få en skikkelig en. Og ofte har de ikke slike inne
Anonym bruker Skrevet 17. september 2016 #4 Skrevet 17. september 2016 Mobilen jeg bruker, er en gammel mobil jeg har hatt liggende etter datteen min (samsung J3) Jeg har ikke fått lånetelefon der jeg har levert inn mobilen min. Finer heller ingen regler på hva e har krav på i forhold til at dette tar usedvanlig lang tid. Dette er jo en skade jeg selv har påført mobilen, da jeg mistet den i gulvet, og ikke en feil på mobilen. Da er ikke rettighetene de samme. Dem har ikke noen tlefon å låne meg pa dags dato. Har vært inne på tanken å kjøpe meg ny mobil, men det er ikke akkurat billig, så det kan jeg ikke gjøre:( Helt utrolig at Samsung ikke klarer å produsere skjermer. Skjønner at det kan ta litt tid, men i følge han som jobber der jeg har levert mobilen min, så er det folk som har hatt telefonen sin inne til reparasjon mye lenger enn meg HI. Anonymous poster hash: 0261e...ff2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå