Gå til innhold

F#en å! Hvordan fikse dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennine av meg har fått jobb på legekontoret det jeg går. Det er MYE hun ikke vet om meg og min helse, rett og slett fordi jeg ikke deler sånt. Nå har jeg dødsangst for at hun skal gå inn på meg og lese seg opp på ting hun ikke skal vite.. Hun er virkelig typen til å gjøre sånne ting. Vi har vært venniner fra vi var små, men jeg liker ikke å dele sånt. Kan jeg si at " hvis du går inn på journalen min vil jeg be om hvem som har hatt innsyn?" For å bevise at hun har snoka? Og hvor kommer jeg med det? Bahhh... dritt!

Anonymous poster hash: 2e1b0...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har ikke lov å lese i journal uten grunn. Oppsigelsesgrunn det.

Hvis hun plutselig vet ting om din helse som du ikke har informert om, så tar du det opp med fastlegen.

Anonymous poster hash: 6a759...df1

Skrevet

Ring og snakk med fastlegen din om bekymringen din.

Anonymous poster hash: 29205...551
Skrevet

Hun skal heldigvis bare være der en liten periode, så hvis jeg ikke tar kontakt den perioden og så finner ut at hun har vært inne på journalen min da. Så er det jo lett å fortelle at det er snoking. Kan jo ikke nekte henne å ta jobben fordi hun kjenner meg. Tror ikke hun er så dum at hun ville fortalt meg ting fra journalen, men vet at hun er snikete nok til å gå inn for å snoke. I såfall måtte hun forsnakka seg. Kan jeg be om oversikt over hvem som har vært inne på meg etter hun har slutta? Bør jeg spørre henne om hun kan droppe å gå inn på meg?

Skrevet

Hun har IKKE lov til å snoke på legejournalen din og skulle du ha en time der mens hun er det, så har taushetsplikt. Vi har skrevet under erklæring på at dette ikke skal forekomme. På sykehuset feks, så kan man se hvem som har vært innom en journal og alt skal loggføres.

Anonymous poster hash: 72488...c3c
Skrevet

Vi er nære venninner og hun kjenner familien min. Jeg har vært ærlig med legen om heavy barndomsgreier og står på medisiner jeg ikke vil at hun skal vite om. Alt dette har jeg aldri fortalt henne i løpet av vår 30 år+ lange vennskap, blir helt feil at hun skal vite det via journalen min. Det er for privat for meg.

Skrevet

Men hvis hun er typen til å lese journaler for moro skyld - hvorfor jobber hun i helsevesenet?

Anonymous poster hash: 119b4...91e

Skrevet

Du kjenner din venninne. Meld fra til legen, og be han stenge journalen din.

Anonymous poster hash: c7cf7...e3e

Skrevet

Du kjenner din venninne. Meld fra til legen, og be han stenge journalen din.

Anonymous poster hash: c7cf7...e3e

Går det ann?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...