Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Når jeg kastet ut min eksmann sa jeg til meg selv at ett nytt økonomisk surrehode vil jeg ikke finne meg. Min eks dro meg ned økonomisk fordi han rotet det til for seg selv og siden vi eide hus sammen ble jeg dratt med for å klare å beholde huset. Jeg gjorde det slutt, fikk meg selv på plussiden igjen og alt så bra ut. Nå har jeg ny samboer. Jeg flyttet inn i hans hus, solgte mitt og satte pengene i banken. Ønsker ikke å kjøpe meg inn ennå siden vi kun har bodd sammen ett år. Nå finner jeg stadig ubetalte regninger på min samboers navn. Begynner å lukte lunta på nytt, ser ut som at jeg har funnet meg ett nytt økonomisk surrehode. Nå har han begynt å snakke om å gifte oss og at jeg bør kjøpe meg inn i huset. Kjenner at dette frister ikke akkurat nå. Jeg vil ikke forlate han, bare så det er sakt, men hva skal jeg gjøre nå? Noen tips? For noen dager siden kom han og klaget på en høy regning. Jeg sa at han fikk halvparten av den av meg for en måned siden, jeg lurte på hvor de var blitt av. Da ble han helt rar. Anonymous poster hash: 62c11...d10
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Løp!!! Anonymous poster hash: c5a11...e18
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Løp!!! Anonymous poster hash: c5a11...e18 Ser at det er smartest. Er jo glad i mannen. En ting er sikkert akkurat nå, kjøpe meg inn og ekteskap er ikke på tale. Anonymous poster hash: 62c11...d10
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Alle alarmklokker lyser rødt her ! Vil du virkelig vikle deg inn i sånt rot en gang til ??? Anonymous poster hash: 8fffb...c82
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #5 Skrevet 16. september 2016 Alle alarmklokker lyser rødt her ! Vil du virkelig vikle deg inn i sånt rot en gang til ??? Anonymous poster hash: 8fffb...c82 Nei, jeg har egentlig ikke lyst til det. Anonymous poster hash: 62c11...d10
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 Jeg synes du skal sette deg ned med han og fortelle om hvordan du opplevde situasjonen med din eks og at dette ønsker du ikke å oppleve på nytt. Si du gjerne vil ha en framtid med han, men da må han rydde opp i økonomien sin. Tilby deg å hjelpe han og sette opp budsjett, få oversikt over utestående etc. At dette er et kriterie for videre samliv mellom dere. Så tar du det derfra. Anonymous poster hash: bb03f...f74
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Sett dere ned sammen, lag budsjett, opprett regningskonto, overføre penger ditt begge to. Sett regninger på avtalegiro/e-faktura/autogiro der det er mulig. Sett dere ned sammen en gang i uka og gå igjennom regninger og legg regninger til betaling. Dere må få et system som funker og som gir dere oversikt. Forklar han hva du føler og hva du trenger. Se om han kan komme deg i møte på de punktene og om dere kan finne en felles plattform. Anonymous poster hash: da9cc...173
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå