Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Jeg har søkt på 3 forskjellige jobber de siste par månedene, men jeg har ikke hørt noe fra noen av dem. Er det vanlig i disse dager å ikke få svar når man søker på en jobb? Anonymous poster hash: 808dd...b96
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Det er vanlig i helsevesenet i hvert fall. Skikkelig uting. Anonymous poster hash: c7bad...f49
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Helt vanlig! Og noen ganger får man svar tre måneder etterpå at stillingen er besatt og at man dessverre ikke ble valgt i denne omgang. Det er skikkelig lavmål å ikke sende ut et svar til folk, men det er helt vanlig. Anonymous poster hash: 44c59...0d9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Er en del år siden jeg søkte jobber, men da var det normalt å få en mail når avgjørelsen var tatt. Vanlig høflighet som bedrifter bør ta seg tid til å vise, synes jeg. Anonymous poster hash: d6358...d3f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #5 Skrevet 16. september 2016 Det er så utrolig mange som søker som overhodet ikke er kvalifisert til jobben, så det kan ikke komme som noen bombe at de ikke får jobben. -Frustrert arbeidsgiver- Anonymous poster hash: 98fc5...112
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 Det er så utrolig mange som søker som overhodet ikke er kvalifisert til jobben, så det kan ikke komme som noen bombe at de ikke får jobben. -Frustrert arbeidsgiver- Anonymous poster hash: 98fc5...112 Hva med de som er kvalifisert? Det er så uproft å ikke sende en standard epost til noen som har tatt seg bryet med å søke. Du er ikke bare frustrert, men en slapphendt arbeidsgiver Anonymous poster hash: c7bad...f49
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Det er dessverre vanlig. Jeg har opplevd å være én av to på intervju og ikke få beskjed. Nå viste det seg på intervjuet at jeg og lederen hadde veldig motstridende verdier, så det var jo ikke stedet for meg uansett. Anonymous poster hash: 6795e...1c5
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 Ansettelser tar vinter og vår. Anonymous poster hash: 0897e...7f2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Jeg har alltid fått svar om jeg har vært på intervju og ikke fått jobb, men svært sjeldent jeg får svar om jeg ikke får intervju. Anonymous poster hash: 2eff2...ea9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 Jeg har alltid fått svar om jeg har vært på intervju og ikke fått jobb, men svært sjeldent jeg får svar om jeg ikke får intervju. Anonymous poster hash: 2eff2...ea9 Må legge til at det ofte står spesifisert i søknaden at kun aktuelle kandidater blir kontaktet Anonymous poster hash: 2eff2...ea9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Vi utlyser relativt ofte stillinger , og får gjerne 150 søkere. Siden vi krever å få alle søknader inn via webcruiter, sikrer vi også at alle søkerne får svar. Det er viktig for bedriften å fremstå proff i denne håndteringen, da alle disse jobbsøkerne gjerne også er våre kunder. Enten at de kalles inn til intervju eller at de ikke nådde opp. Hadde vi fått like mange søknader pr mail og papir hadde denne jobben blitt svært tidkrevende og vanskelig. Anonymous poster hash: 1b496...737
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Da får jeg bare takke dere alle for svar! HI Anonymous poster hash: 808dd...b96
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Alle som søker jobb i det offentlige skal får svar! Anonymous poster hash: 15dbd...bce
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Hva med de som er kvalifisert? Det er så uproft å ikke sende en standard epost til noen som har tatt seg bryet med å søke. Du er ikke bare frustrert, men en slapphendt arbeidsgiver Anonymous poster hash: c7bad...f49 Altså, jeg svarer jeg. Men noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg gidder. Når søkerene ikke en gang tar seg bryet med å lese hvilke kvalifikasjoner som kreves (eller i det hele tatt hvilken jobb de søker på), da må jeg ha lov å bli litt frustrert. Anonymous poster hash: 98fc5...112
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Hos oss får de som er aktuelle innkallelse til intervju. De andre får ikke. De som har vært på intervju får alltid tilbakemelding om de har fått jobb eller ikke. Anonymous poster hash: c0f3c...6ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå