Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Slitt med dett en god stund. Helst etter feks. fjellturer. I går reiste jeg meg fra sofaen og kjente at det var ømt. Tenkte ikke noe over det. Våknet i natt og skulle på toalettet. Vondt å gå, og vondt å ta på kneet. Noen som har vert borti dette? Har prøvd å gå kneet litt "varmt" nå. Ikke så ille å gå på "på flat mark", men trapper er skikkelig vondt. Anonymous poster hash: 2952c...2fe
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Jeg kan ha det slik, samt at kneet kan "klikke", at det kan falle sammen eller låse seg litt. Hos meg er det en løs bruskdel som skaper problemer. Pass på at lårmusklaturen er godt trent, så kneet får hjelp. Dersom det ikke bedrer seg, be legen om henvisning til røntgen/MR Anonymous poster hash: 31b7a...27e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Jeg kan ha det slik, samt at kneet kan "klikke", at det kan falle sammen eller låse seg litt. Hos meg er det en løs bruskdel som skaper problemer. Pass på at lårmusklaturen er godt trent, så kneet får hjelp. Dersom det ikke bedrer seg, be legen om henvisning til røntgen/MR Anonymous poster hash: 31b7a...27e Legen mente det kunne være menisken, og mente MR snart var på tide. Siden smerten bare kommer inne mellom, tenker jeg liksom at det sikkert ikke er så ille. (liker ikke å gå til legen) Er kanskje ikke så lurt å presse det så altfor lenge.. HI Anonymous poster hash: 2952c...2fe
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 Gjør øvelser og du kan holde problemet i sjakk leeenge. Jeg har kranglete knær og har operert det ene. Nå sørger jeg for å gjøre øvelser regelmessig og problemet er omtrent borte. I tillegg til sideveisøvelser (de har jeg gjort i trekkapparat a la dem de har hos fysio, så er det å stå på en balansepute på ett bein og bøye og så reise seg en god øvelse. Stå gjerne foran speil så du ser at ikke kneet sklir ut av "rett" bane. Tøy aldri ut i "spagat"stilling sideveis. Hvis du skal tøye den veien - stå på knærne for å tøye. Når du går topptur - bruk staver med tanke på nedover. Ikke tramp hardt ned på beinet, men gå ned. Ellers så er en meniskoperasjon svært ukomplisert og man blir raskt bedre. Allerede etter 2 uker var det opererte kneet mitt bedre enn det uopererte. Anonymous poster hash: 4823c...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå