Gå til innhold

Veien å få vårt etterlengtede barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort

Vi er ufrivillig barneløse. Nå vet vi om ei jente som er gravid, der bv kommer til å overta omsorgen rett etter fødsel. Vi er i dialog med jenta, at hun skal oppgi min mann sitt navn som barnefar. Vil bv godta det, eller kan de kreve DNA test? Historien som skal serveres er at min man har vært utro. Planen er at jeg flytter ut noen mnd for å gjøre historien mer troverdig. Så finner vi tilbake til hverandre og til slutt søker om stebarnadopsjon.

Noen som vet om dette vil la seg gjennomføre?

Anonymous poster hash: dcdf8...904

Anonymous poster hash: b9a51...073

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lang historie kort

Vi er ufrivillig barneløse. Nå vet vi om ei jente som er gravid, der bv kommer til å overta omsorgen rett etter fødsel. Vi er i dialog med jenta, at hun skal oppgi min mann sitt navn som barnefar. Vil bv godta det, eller kan de kreve DNA test? Historien som skal serveres er at min man har vært utro. Planen er at jeg flytter ut noen mnd for å gjøre historien mer troverdig. Så finner vi tilbake til hverandre og til slutt søker om stebarnadopsjon.

....og selvfølgelig at han som "biologisk" far ønsker omsorgen for barnet sitt. Han som faktisk er biologisk far ønsker ikke å ha noe med barnet å gjøre

Skrevet

Hvis bv allerede har bestemt seg for å overta omsorgen ved fødsel så har de vel vært i kontakt med barnemor til nå. Og hun har ikke oppgitt far til nå, så ja sjangsen er stor for at de krever DNA test.

Men helt alvorlig, har du lest over hva du skriver? Å nei, stebarnadopsjon er ikke så lett å få til som du tror. Og hva hvis mor skjerper seg og ønsker omsorgen om 2-3-4 år? Hun kan lett si at din mann ikke er faren og en DNA test vil vise det. Ingen automatik at dere får beholde barnet videre, vil du det? Plutselig miste barnet etter noen år?

Anonymous poster hash: 2ce59...793

Skrevet

Hvis bv allerede har bestemt seg for å overta omsorgen ved fødsel så har de vel vært i kontakt med barnemor til nå. Og hun har ikke oppgitt far til nå, så ja sjangsen er stor for at de krever DNA test.

Men helt alvorlig, har du lest over hva du skriver? Å nei, stebarnadopsjon er ikke så lett å få til som du tror. Og hva hvis mor skjerper seg og ønsker omsorgen om 2-3-4 år? Hun kan lett si at din mann ikke er faren og en DNA test vil vise det. Ingen automatik at dere får beholde barnet videre, vil du det? Plutselig miste barnet etter noen år?

Anonymous poster hash: 2ce59...793

Hun har inne oppgitt far nei. Mor er villig til å aktive under på papirer ift adopsjonen så fort det lar seg gjøre, og har vo først fått adoptert barnet, så er det vel ingrn vei tilbake. Jeg frykter bare at bv krever DNA test fra min mann

Skrevet

Hun har inne oppgitt far nei. Mor er villig til å aktive under på papirer ift adopsjonen så fort det lar seg gjøre, og har vo først fått adoptert barnet, så er det vel ingrn vei tilbake. Jeg frykter bare at bv krever DNA test fra min mann

uansett...om barnevernet krever DNA test, og det viser seg at din mann da ikke er biologik far, kan han jo bare si at han har blitt fortalt av barnemor at han er far og at de har hatt sex! Han kan videre si at han er fullt forberedt på å ta ansvar som far for barnet nå uavhengig av DNA testen. 

Anonymous poster hash: 03107...79a

Skrevet

Dette blir bare helt feil. Lyve for å oppnå ett barn. Hva vil dere fortelle barnet når den tid kommer?

Anonymous poster hash: 91348...5db

Skrevet

Lang historie kort

Du tuller? Her er det 1000 ting som kan gå galt på veien og faren for at dere blir dypt såret er stor. Mor kommer til å ha slle rettigheter og kan drive dere fra skanse til skanse og true med å avsløre dere i tiår fremover. Hva slags historie skal dere servere barnet? Skal det voksne opp med at hele livet er en løgn? Hvis det i det hele tatt er mulig. En barnevernssak kan ta slle mulige retninger og er en lang og omfattende prosess. Blir dere på noe tidspunkt tatt i løgn, så kan dere glemme å ha noe som helst med det barnet å gjøre.

Anonymous poster hash: ed82f...928

Skrevet

Stebarnsadopsjon henger høyt så du kan risikere at din mann og biologisk mor vil ha alle rettigheter.

Barnevernet kan ikke gi barnet til den andre forelderen. Det er kun i akutte saker vi kan det. Vil 'far' ha barnet må han avtale det privat med mor og så vil barnevernet mest sannsynlig føre en undersøkelse på dere for å sikre at far er skikket. Du vil ikke ha innsynsrett i dette for du er ikke part i saken. Innsynsretten har 'far' og biologisk mor.

Anonymous poster hash: 7628a...a17

Skrevet

Dere bør ikke oppdra noe barn så gale som dere er. Ødelegge ett barn og identiteten til barnet og barnets rett til å vite sitt opphav.

Dere må da klare å se selv at dere ikke kommer til å bli gode foreldre og rollemodeller.

Anonymous poster hash: 36eff...ad9
Skrevet

Dette er jo bare helt feil!, dere kan jo ikke lyve bare for og overta ett uskyldig barn!

Skrevet

Trist historie...

Hva om dere, fra starten av, heller hadde gått inn for fosterforeldre/adopsjon? At dere hadde hatt en dialog med jenta, barnevern og andre instanser.

Anonymous poster hash: 563ed...c38

Skrevet

Nå må dere for pokker snart lære dere forskjellen på ett og et!

Anonymous poster hash: e239d...4e5
Skrevet

Du tuller?...

Anonymous poster hash: c36e4...837

Skrevet

Sorry men både du og mannen er like uegnet til å ta vare på barn som denne gravide jenta.

Det er da et menneske dere snakker om. En som har krav på å vite sitt opphav.

Hvis dette er sant så blir jeg skikkelig skremt over at folk kan tenke slik.

Anonymous poster hash: 04eeb...8b4

Skrevet

Tror det er en skummel plan. Tenk om bilologisk mor etterhvert blir egnet eller føler seg egnet til å ha barnet, å forteller sannheten. Eller at biologisk far skulle endre mening om en stund, hva da? 

Anonymous poster hash: 424ef...fff
Skrevet

Tror dette er en trollehistorie. Uansett er det vel slik at barnevernet plasserer barn i fosterfamilier først. Adopsjon er neppe det første som gjøres.

Anonymous poster hash: 71434...f3e

Skrevet

Trist historie...

Hva om dere, fra starten av, heller hadde gått inn for fosterforeldre/adopsjon? At dere hadde hatt en dialog med jenta, barnevern og andre instanser.

Anonymous poster hash: 563ed...c38

Denne ville jeg prøvd å gå for. om dere er egnet så er det mulighet for at dette kan gå, å dere trenger ikke forholde dere til or som da egentlig ikke er egnet å som kanskje vil utnytte seg av situasjonen. Hva skal hu liksom få igjen for å "gi" barnet til dere i steden for til bv?

Anonymous poster hash: 424ef...fff

Skrevet

Etisk er det store problemer her..

Har dere tenkt å lyve til barnet om hans opphav? At din mann liksom er hans far? Det synes jeg er dårlig gjort.

Som lege vil jeg heller ikke anbefale å lyve om slektskap. Fint å kunne vite om sykdommer bakover i slekt (hvis man kan vite).

Jeg kan godt forstå ønsket om barn..men målet forherliger ikke måten.

Anonymous poster hash: aa4aa...4dd

Skrevet

Stebarnsadopsjon henger høyt så du kan risikere at din mann og biologisk mor vil ha alle rettigheter.

Barnevernet kan ikke gi barnet til den andre forelderen. Det er kun i akutte saker vi kan det. Vil 'far' ha barnet må han avtale det privat med mor og så vil barnevernet mest sannsynlig føre en undersøkelse på dere for å sikre at far er skikket. Du vil ikke ha innsynsrett i dette for du er ikke part i saken. Innsynsretten har 'far' og biologisk mor.

Anonymous poster hash: 7628a...a17

Det her høres jo fint ut. Jeg er sikker på at min mann vil komme ut skikket for å få omsorgen for barnet.

Skrevet

Lang historie kort

Dette er jo helt vilt! Håper virkelig dette er tull, ellers er det ganske syke i hodet. Stakkars barn.

Anonymous poster hash: ec748...fb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...