Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Mannen min og søsknene hans har fått vite av moren at faren deres døde av akutt sykdom. Her en dag fikk jeg vite, uten at noen vet det, at han ble skutt. Jeg skal egentlig ikke vite dette.. Men hva om de finner det ut den dagen moren dør og har masse spørsmål eller føler seg lurt,da får de aldri oppklart det..? Jeg har ikke sagt noe, og tenker forsåvidt å ikke si noe. Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: eeae5...5b0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Jeg ville sakt det til mannen. Anonymous poster hash: 0408a...114
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Om du har fått vite det må det nødvendigvis være flere som vet, jeg ville fortalt det til mannen. Anonymous poster hash: ebff3...849
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Dette er informasjon som kommer til å komme ut en dag - om ikke før, så i hvert fall etter at moren deres dør. Jeg ville snakket med moren til mannen først og fortalt at jeg vet. Så ville jeg på det sterkeste ha oppfordret henne til å snakke med barna sine. Om hun nekter ville jeg sagt at dette er en så viktig informasjon som mannen har rett til å vite, at jeg ikke kan holde det skjult for ham. Så om hun selv ikke vil snakke med barna (innen kort tid), så ville jeg fortalt det til mannen. Så får det bli opp til mannen om han vil snakke med sine søsken og mor om det. Anonymous poster hash: 52430...d30
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Men ble han skutt eller gjorde han det selv? Tenker barna bør få vite. Du kan ta det opp med svigermor. Anonymous poster hash: b04dc...e30
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #6 Skrevet 16. september 2016 jeg er også i en lignende situasjon. Min mann har en multihandicappet bror som er en del år eldre. Historien er at dette skjedde under fødsel, men jeg har fått høre av en som jobbet på institusjonen hvor han bodde før at dette ikke stemmer og at det dreier seg om en drukningsulykke. Jeg har ikke sagt noe til mannen min om dette, da det ikke vil føre til noe godt. Det vil ikke endre noe for broren og det vil kun skape splid i familien. Har ikke nevnt det for noen. Anonymous poster hash: 63f4f...8f1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 jeg er også i en lignende situasjon. Min mann har en multihandicappet bror som er en del år eldre. Historien er at dette skjedde under fødsel, men jeg har fått høre av en som jobbet på institusjonen hvor han bodde før at dette ikke stemmer og at det dreier seg om en drukningsulykke. Jeg har ikke sagt noe til mannen min om dette, da det ikke vil føre til noe godt. Det vil ikke endre noe for broren og det vil kun skape splid i familien. Har ikke nevnt det for noen. Anonymous poster hash: 63f4f...8f1 Så utrolig uprofesjonelt av den som jobber på den institusjonen! Bryte taushetsplikten på den måten er forkastelig. Anonymous poster hash: c0863...4ff
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 Så utrolig uprofesjonelt av den som jobber på den institusjonen! Bryte taushetsplikten på den måten er forkastelig. Anonymous poster hash: c0863...4ff Det er jeg helt enig i. Dette var ikke informasjon jeg ba om å få bare så det er sagt. Jeg ble helt satt ut og forvirra da dette kom fram. Visste ikke hva jeg skulle tenke, si eller gjøre. Så da endte jeg opp med å bestemme meg for å ikke gjøre noe med det og la det ligge. Anonymous poster hash: 63f4f...8f1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Det er jeg helt enig i. Dette var ikke informasjon jeg ba om å få bare så det er sagt. Jeg ble helt satt ut og forvirra da dette kom fram. Visste ikke hva jeg skulle tenke, si eller gjøre. Så da endte jeg opp med å bestemme meg for å ikke gjøre noe med det og la det ligge. Anonymous poster hash: 63f4f...8f1 Kan det være at den ansatte ikke visste at det var en hemmelighet og tok det for gitt at du som svigerinne visste hvorfor han var handikappet? Er ikke akkurat vanlig å holde slikt hemmelig da... Anonymous poster hash: ebff3...849
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 Man skal ikke ta for gitt, og man skal under ingen omstendighet lufte kunnskap man har tilegnet seg som er omfattet av taushetsplikt. Slarving får man ta om saker man ikke har et profesjonelt forhold til. Anonymous poster hash: 330f2...7cf
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 Han ble skutt. Jeg forstår ikke hvorfor moren velger å lyve til barna, eller.. det blir vel kanskje en annen sorg? Vet ikke om jeg tør å konfrontere svigermor. Hun er litt vrien, kan ødelegge forholdet vårt helt. Anonymous poster hash: eeae5...5b0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Jeg hadde sagt det til mannen. Konfrontasjon i familien (svigermor) ser jeg ingen fordel med og jeg hadde blitt svært lei meg om mannen satt på en slik hemmelighet om min familie. Anonymous poster hash: 8712f...b73
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 Han ble skutt. Jeg forstår ikke hvorfor moren velger å lyve til barna, eller.. det blir vel kanskje en annen sorg? Vet ikke om jeg tør å konfrontere svigermor. Hun er litt vrien, kan ødelegge forholdet vårt helt. Anonymous poster hash: eeae5...5b0 Alt kommer for en dag, er det noe som heter. Når hun vet at det er folk der ute som sitter på sannheten må hun jo også vite at sjansen for at det kommer ut er tilstede Jeg ville sagt der til mannen, og spør svigermor hvorfor hadde jeg bare svart at jeg ble fortalt at det var sånn og da måtte jeg jo lufte det med min mann og høre om det virkelig kunne være sant. Jeg kan ikke gå rundt med en så stor hemmelighet om pappaen til mannen min. Anonymous poster hash: ebff3...849
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Han ble skutt. Jeg forstår ikke hvorfor moren velger å lyve til barna, eller.. det blir vel kanskje en annen sorg? Vet ikke om jeg tør å konfrontere svigermor. Hun er litt vrien, kan ødelegge forholdet vårt helt. Anonymous poster hash: eeae5...5b0 Døde han nå nylig? Ble han skutt så vil jo det bli etterforskning, rettsak osv. Eller er han død for lenge siden, men du har fått vite det riktige årsaken til at han døde nå. Jeg hadde fortalt det til min mann, han fortjener å vite Anonymous poster hash: daa57...529
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Hvis det skjedde mens din mann var lite barn kan det hende sykdomshistorien ble til for å beskytte barna. Så kommer hun seg liksom ikke ut av løgnen. Kan jo hende hun går med dårlig samvittighet. Eller kan det hende at hun vil beskytte sin avdøde manns rykte? Kanskje ble han skutt mens han selv gjorde en kriminell handling? Vet du egentlig den fulle sannhet hi? Hva hvis kilden din tar feil? Anonymous poster hash: a3423...045
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 Jeg har kommet frem til at jeg ikke kan si det. Hun betrodde meg med konfidensielle papirer for å hjelpe henne medisinsk. Det stod der, "kommer fra, opplevd, så mange barn " før jeg kom til det jeg lette etter. Så det blir jo å bryte taushetsplikten min på en måte. Vet ikke om hun forstår at alt står det eller ikke, men jeg kan ikke. Anonymous poster hash: eeae5...5b0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 Jeg hadde aldri holdt noe sånt skjult for mannen min. Anonymous poster hash: 6ba47...34d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 Det er ikke lett.. og i hvertfall ikke når jeg tenker på den dagen moren dør og de aldri kan få svar på hvorfor og hva som egentlig skjedde. De var små da det skjedde så jeg forstår at det var for å skåne de da,men hvorfor hun ikke forteller sannheten nå, det skjønner jeg ikke. Jeg ville aldri viste det om hun ikke betrodde meg med de papirene, hun stoler på meg. Føler det blir feil ovenfor henne. Skulle ønske jeg ikke viste dette. Anonymous poster hash: eeae5...5b0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #19 Skrevet 16. september 2016 Det er ikke lett.. og i hvertfall ikke når jeg tenker på den dagen moren dør og de aldri kan få svar på hvorfor og hva som egentlig skjedde. De var små da det skjedde så jeg forstår at det var for å skåne de da,men hvorfor hun ikke forteller sannheten nå, det skjønner jeg ikke. Jeg ville aldri viste det om hun ikke betrodde meg med de papirene, hun stoler på meg. Føler det blir feil ovenfor henne. Skulle ønske jeg ikke viste dette. Anonymous poster hash: eeae5...5b0 Du kan heller ikke se bort fra at hun visste at det stod i papirene og at du ikke kunne unngå å se det. At hun egentlig ønsker at sannheten skal komme ut, men at hun ikke greier å ta tak i det selv. Jeg synes barna hennes fortjener å få vite mens hun er i live. De kommer garantert til å få vite på en eller annen måte senere, da er det bedre å få vite det mens de fremdeles kan spørre moren. De fleste kan jo forstå at det kanskje ble holdt tilbake fra dem for å beskytte dem. Om det var riktig eller ikke kan diskuteres, men jeg tror det uten tvil ble gjort av kjærlighet for å beskytte barna - og det bør du minne din mann om. Jeg ville gjort det slik jeg sa over. Hun stoler på deg, da ville jeg sagt at du ikke kunne unngå å se hva som stod i papirene og at du tilbyr deg å hjelpe henne med å fortelle det til barna sine, fordi de har rett til å vite. Jeg ville sagt at jeg forstår hvorfor hun trolig holdt det hemmelig, men at tiden nå er kommet for å fortelle. Nå er barna voksne, de vil forstå. Og jeg ville også sagt at jeg ikke kunne holde en slik hemmelighet fra mannen. Anonymous poster hash: 52430...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå