Gå til innhold

hvordan gå kledd i begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager dumt spørsmål men har heldigvis ikke vært i så mange begravelser.

Hvordan går folk kledd der?

Er de litt pyntet?

Eller kan jeg gå med en svart enkel lang tunika med strømpebukse/tights til?

Anonymous poster hash: b9328...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg har vært i har folk pyntet seg. Svart dress, kjoler, svart bukse/skjørt og bluse. Svart eller mørkt. Tunika høres ikke så pyntet ut i mine ører. Skal du bare i kirken eller i samlingen etterpå også? Bare i kirken er det mindre nøye med antrekk tenker jeg.

Anonymous poster hash: 46832...1de

Skrevet

Jeg er nær familie som er gått bort så skal i kirken og i minnestunden etterpå.

Får lete etter noe litt mer pyntet da :P

Problemet er at vi holder på å flytte så omtrent alt av kjoler og skjørt er i den nye leiligheten.

Begravelsen er imorgen tidlig.

Men finner sikkert ett eller annet :)

Skrevet

Det er*

Skrevet

Om det er nær familie ville eg ha vore litt meir pynta. 

Skrevet

Kva du har på deg er ikkje det viktigaste. Det viktigaste er at du er der. Sjølv brukar eg å bruke ein knelang svart kjole med høg hals og ei mørk tjukk strømpebukse til.

Anonymous poster hash: 46606...e74

Skrevet

Litt pynta, men diskret. Ikke noe voldsomt pyntet. Og i de begravelser jeg har vært i har folk ikke vært helt svart, men f eks svart og grå/hvit/beige/mørk blå. Men ingen farger som tiltrekker seg oppmerksomhet.

Skrevet

Finner jo ikke noe passende,så får enten barw gå med tunika/hverdagskjolen eller stå opp grytidlig å ta bussen en time for å låne noe av søsteren min.

Skrevet

Nøytralt, pent kledd, holder lenge. Det trenger ikke å være sort, men knallrød, kjole eller en diger stråhatt, er vel ikke spesielt vanlig. Man bør vel rett og slett heller kle seg sånn at man bli lagt minst mulig merke til, for å si det veldig enkelt. Og ja, du kan fint gå en en svart tunika med strømpebukse eller tights. 

Vi mistet et nært familiemedlem for ikke så lenge siden, og det siste jeg brydde meg om var hva folk hadde på seg. Med sunn fornuft kommer man langt.

Skrevet

I min familie er det vanlig å bruke bunad. I de fleste andre begravelser jeg har vært er det vanlig å le seg ganske pyntet, ikke nødvendigvis i svart, men gjerne litt klassisk og ikke i skrikende farger eller mønstre.

Anonymous poster hash: 7e15d...418

Skrevet

I min familie er det vanlig å bruke bunad. I de fleste andre begravelser jeg har vært er det vanlig å le seg ganske pyntet, ikke nødvendigvis i svart, men gjerne litt klassisk og ikke i skrikende farger eller mønstre.

Oj, bunad i begravelse var uvant for meg! Jeg pynter meg nok mer enn tights og tunika, men midt i flyttekaos hadde jeg valgt det jeg hadde hatt tilgjengelig.

Skrevet

Jeg hadde også planer om å pynte meg litt mer men det jeg tenkte å gå med gikk ikke likevel ettersom penbuksen ble for vid på meg.

Med tunikaen så blir jeg hverfall minst mulig lagt merke til :P

Den er inntilsittende så den sitter ganske pent på meg,men passer nok mer til hverdags enn begravelse ja.

Men midt oppi flyttekaos så har jeg faktisk ikke noe annet å gå med.

Skrevet

Oj, bunad i begravelse var uvant for meg! Jeg pynter meg nok mer enn tights og tunika, men midt i flyttekaos hadde jeg valgt det jeg hadde hatt tilgjengelig.

Jeg vet at det ikke er så vanlig, men det er ganske flott.

Skrevet

Jeg vet at det ikke er så vanlig, men det er ganske flott.

Har opplevd bunad i mange begravelser, og det er egentlig en flott skikk. Enkelte bunader har jo til og med en sørgeside av silketørkleet som hører til.

Anonymous poster hash: cc3e9...6e9

Skrevet

Om du har et silkeskjerf eller lignende kan du bare knyte det rundt halsen så er man litt mer pyntet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...