Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Barnet vårt er 18 mnd, og går på en avdeling hvor det er ni barn og tre voksne. De siste 14 dagene har det skjedd at barnet mitt har bitt andre barn ved fire ulike anledninger. De sa de skulle ta med seg "saken" på personalmøte for å diskutere hvordan de kunne forhindre at biting skjer igjen. Da jeg hentet i dag spurte jeg hva de hadde kommet fram til. Jeg synes det er forferdelig kjedelig at barnet mitt biter, og er bekymret for at han skal skade noen. I tillegg er jeg redd for at de andre barna Anonymous poster hash: 486b1...49e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Bemaninngen er ikke dårlig, den er helt normalt. Det er og normalt at det bites blant de minste barna. Anonymous poster hash: 7d918...378
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Hva hadde de kommet frem til på møtet da? Anonymous poster hash: 7d918...378
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Skal bli redd han. Svaret jeg fikk var at de prøvde å være i forkant, men at det var vanskelig fordi ped.leder hadde vært sykemeldt hele uka. Jeg spurte da om de fikk vikar. Svaret var at de løste det så godt de kunne, men at de ikke fikk vikar alle dagene. Jeg synes det er horribelt å gå to voksne(som har tidlig og seinvakt pluss pauser) på ni barn. I morgen løste det seg litt selv sa den ansatte. De skulle på en videregåendeelev i praksis. Hva tenker dere? Er det greit? Jeg vet det er vanskelig å få i vikarer, men dette holder ikke synes jeg.... HI Anonymous poster hash: 486b1...49e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Bemaninngen er ikke dårlig, den er helt normalt. Det er og normalt at det bites blant de minste barna. Anonymous poster hash: 7d918...378 Postet litt raskt. De er to voksne på jobb. Anonymous poster hash: 486b1...49e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Ikke greit.mog en praksiselev skal ikke telle som en del av personalet, så de er rett og slett to på avdeling imorgen også Anonymous poster hash: dad2b...3bd
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Hva hadde de kommet frem til på møtet da? Anonymous poster hash: 7d918...378 De skulle være i forkant og ekstra på vakt. Hvordan Anonymous poster hash: 486b1...49e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 Postet litt raskt. De er to voksne på jobb. Anonymous poster hash: 486b1...49e Det er ikke greit i det hele tatt, men det er desverre sånn hverdagen i barnehagene ofte er. Noen ganger får man ikke tak i vikar, og ofte så får man ikke lov til å sette inn vikar pga budsjettet Anonymous poster hash: 7d918...378
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Ikke greit.mog en praksiselev skal ikke telle som en del av personalet, så de er rett og slett to på avdeling imorgen også Anonymous poster hash: dad2b...3bd Hvordan ville du ha gått fram? Nå er det ingen ped.leder å kontakte. Kontakte styrer? Jeg vet ped.leder kommer til å være borte en god stund. HI Anonymous poster hash: 486b1...49e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Det er ikke greit i det hele tatt, men det er desverre sånn hverdagen i barnehagene ofte er. Noen ganger får man ikke tak i vikar, og ofte så får man ikke lov til å sette inn vikar pga budsjettet Anonymous poster hash: 7d918...378 Jeg synes fremdeles det er bekymringsverdeig. Har ikke lyst til å godta at dette er "normalen" ved sykdom! Anonymous poster hash: 486b1...49e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #11 Skrevet 15. september 2016 Hvordan ville du ha gått fram? Nå er det ingen ped.leder å kontakte. Kontakte styrer? Jeg vet ped.leder kommer til å være borte en god stund. HI Anonymous poster hash: 486b1...49e Ta kontakt med styrer direkte og få SU (eller fau om dere ikke har SU) til å støtte deg opp. Det er ikke holdbart med så få voksene på så mange barn. Anonymous poster hash: eb6c2...eef
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #12 Skrevet 15. september 2016 Klag! Det er et stort problem med bemanning i barnehager og man er kjempesårbar hvis noen plutselig skulle bli borte. Det nytter ikke om vi ansatte klager, men det har større effekt hvis foreldre tar tak og gir tilbakemeldinger på det. 2 voksne på 9 småbarn er ikke bra. Anonymous poster hash: 74084...a4d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #13 Skrevet 15. september 2016 Jeg synes fremdeles det er bekymringsverdeig. Har ikke lyst til å godta at dette er "normalen" ved sykdom! Anonymous poster hash: 486b1...49e Er enig i at det ikke er greit, beaminngen i barnehager er en skam. Gi beskjed til styrer. Lite blir gjort så lenge foreldre ikke tar tak i det og krever bedre forhold. Det hjelper ikke så mye at de ansatte klager Anonymous poster hash: 7d918...378
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #14 Skrevet 15. september 2016 Klag til styrer. Vær så snill! Det hjelper ikke at vi ansatte klager. Hilsen en som jobbet nesten 6 mnd der vi var 2 stk på 20 barn (3-6 år). Anonymous poster hash: 4eb12...c4c
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #15 Skrevet 15. september 2016 Barnet mitt forsvant på bytur med barnehagen. De voksne klare ikke følge med. Jeg er også bekymret. Liker ikke levere barnet mitt i bhagen lenger. Trist Anonymous poster hash: 7e048...4f2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #16 Skrevet 15. september 2016 Klag til styrer. Vær så snill! Det hjelper ikke at vi ansatte klager. Hilsen en som jobbet nesten 6 mnd der vi var 2 stk på 20 barn (3-6 år). Anonymous poster hash: 4eb12...c4c What? Det hadde jeg som forelder aldri gått med på. Stakkars dere og stakkars barn. Anonymous poster hash: 7e048...4f2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #17 Skrevet 15. september 2016 Klag til styrer. Vær så snill! Det hjelper ikke at vi ansatte klager. Hilsen en som jobbet nesten 6 mnd der vi var 2 stk på 20 barn (3-6 år). Anonymous poster hash: 4eb12...c4c Og vi var 4 voksne på 17 ettåringer, kun en av de voksne var pedagog. At det ikke finnes en minstebemanning er en skam Anonymous poster hash: 7d918...378
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #18 Skrevet 15. september 2016 Verneombudet har alltid mulighet til å gå inn og stanse uforsvarlig drift. Jeg jobbet i en bhg hvor verneombudet + alle ped.ledere gikk sammen og satte ned foten. Det ville blitt massesykemelding dersom det ikke ble gjort noen tiltak ift bemanningen, da vi rett og slett ikke kunne stå inne for sikkerheten til barna og. Vi hadde da gått kraftig underbemannet i ca. 4 mnd. Jobbet da i en liten kommune hvor det var umulig å få tak i vikarer. Etter at styrer hadde kommunisert med barnehagesjefen i kommunen og alle andre som måtte kontaktes, endte det med at 1 avd ble stengt i 3 dager á gangen, så gikk det på rundgang, slik at det ikke bare ble én avdeling som ble rammet. Holdt på i nesten 2 mnd med dette. Ikke særlig fornøyde foreldre, men de skjønte at vi gjorde det for barna deres. Anonymous poster hash: 71d3f...a56
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #19 Skrevet 15. september 2016 Og vi var 4 voksne på 17 ettåringer, kun en av de voksne var pedagog. At det ikke finnes en minstebemanning er en skam Anonymous poster hash: 7d918...378 Det finnes bemanningskrav for antall pedagoger. 1 pedagog pr. 9 barn på 0-3 år og 1 pedagog pr 18 barn på 3-6 år. i en barnegruppe på 17(!) ettåringer er det da krav om 2 pedagoger. Når det er sagt, så kan bhg sno seg litt unna fordi pedagogkravet går på hele bhg, så om de totalt har riktig antall pedagoger på huset ift antall barn, så er de dessverre(!) innafor regelverket. Men vil også påpeke at en pedagog fortsatt bare har to armer, ett fang og to øyne, så en ekstra pedagogisk medarbeider ville vært like kjærkomment som en pedagog i en slik barnegruppe. Bemanningskravet skal visstnok komme i 2020. Anonymous poster hash: 71d3f...a56
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #20 Skrevet 15. september 2016 Skal bli redd han. Svaret jeg fikk var at de prøvde å være i forkant, men at det var vanskelig fordi ped.leder hadde vært sykemeldt hele uka. Jeg spurte da om de fikk vikar. Svaret var at de løste det så godt de kunne, men at de ikke fikk vikar alle dagene. Jeg synes det er horribelt å gå to voksne(som har tidlig og seinvakt pluss pauser) på ni barn. I morgen løste det seg litt selv sa den ansatte. De skulle på en videregåendeelev i praksis. Hva tenker dere? Er det greit? Jeg vet det er vanskelig å få i vikarer, men dette holder ikke synes jeg.... HI Anonymous poster hash: 486b1...49e Nei, bemanningen i bhg er IKKE greit! Det er såå mange dager i løpet av et bhg. år hvor det er sykdom,hjemme med syke barn, ferie, avspasering,møter m.m. hvor det ikke settes inn vikar. Og kravene er ikke akkurat høye i forhold til hvilke vikarer de setter inn. Dette er en av flere grunner til at jeg etter 15 år som pedagogisk leder takket for meg. Anonymous poster hash: e704a...cb5
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #21 Skrevet 15. september 2016 Skal bli redd han. Svaret jeg fikk var at de prøvde å være i forkant, men at det var vanskelig fordi ped.leder hadde vært sykemeldt hele uka. Jeg spurte da om de fikk vikar. Svaret var at de løste det så godt de kunne, men at de ikke fikk vikar alle dagene. Jeg synes det er horribelt å gå to voksne(som har tidlig og seinvakt pluss pauser) på ni barn. I morgen løste det seg litt selv sa den ansatte. De skulle på en videregåendeelev i praksis. Hva tenker dere? Er det greit? Jeg vet det er vanskelig å få i vikarer, men dette holder ikke synes jeg.... HI Anonymous poster hash: 486b1...49e To voksne på ni barn er ikke greit. Og ikke lov heller? Anonymous poster hash: 34a48...171
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #22 Skrevet 15. september 2016 To voksne på ni barn er ikke greit. Og ikke lov heller? Anonymous poster hash: 34a48...171 Joda, det er lov. Det er desverre ingen lov om minstebemanning Anonymous poster hash: 7d918...378
førskolelæreren Skrevet 15. september 2016 #23 Skrevet 15. september 2016 Kjenner desverre til dette veldig godt. Sånn prosentvis så er de som jobber i barnehagen dobbelt så mye syke som folk i andre yrker.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #24 Skrevet 15. september 2016 Mitt barn hadde nedsatt hørsel pga polypper, hun var en biter. Kanskje noe annet som plager han, og det er hans måte å si ifra? Anonymous poster hash: 4f451...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå