Gå til innhold

Mat og kaker i dåp


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal snart ha dåp. Blir 15 voksne og 5 barn under 3 år (to spedbarn). Skal ha koldtbord.

 

Karbonader og løk

Ulike kjøttpålegg (roastbeef osv)

Eggerøre (evt laks?)

Kyllinglår og stort stekt kyllingbryst avkjølt og delt opp

Ulike salater (waldorf, vanlig salat, potetsalat)

Spekemat med tilbehør (melom, druer osv)

Rundstykker og brød

Remulade, majones, smør

 

Noe viktig jeg har glemt her?

 

Og hvor mange kaker bør vi beregne?

 

Anonymous poster hash: 40226...dc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes du har husket på det meste på koldbordet,men kanskje et fiskefat eller skalldyrfat og roastbiff :)

 

hadde nok tatt 4 kaker :)

Skrevet

aioli

grovt og fint brød

 

 

 



Anonymous poster hash: 3ccca...fd8
Skrevet

Takk for svar :) noterer ned

 

Anonymous poster hash: 40226...dc4

Skrevet

Focaccia er jo godt. Aioli.

Skrevet

Vi hadde ferdigrensket krabbeklør, det var veldig populært :-)

 

Anonymous poster hash: 079f1...804

Skrevet

Husk at du må ha masse eggerøre!

 

Anonymous poster hash: f3815...d34

Skrevet

Du trenger i ytgangspunktet ikke så mange kaker. Vi skal også ha dåp og skal ha 5 kaker, kransekake og is. Er litt under 40 stk som kommer, 8 av de er barn. Spurte på et konditori om hvor mange vi trengte og forsto det slik at det heller ofte gikk litt på at kakebordet ikke skulle se litt tomt ut.

Her baker jeg noen selv og bestiller noen.

 

Så kan du jo rekne biter

Runde kaker:

Ø 21 gir 10 biter

Ø 25 gir 14

Ø 27 gir 18 biter

Firkantete kaker:

40*30 gir 32 biter

50*30 gir 40 biter

 

Kan også tenke på at når det er flere kaker tar folk mindre biter for å smake på flest mulige😊

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

Skrevet

Du trenger i ytgangspunktet ikke så mange kaker. Vi skal også ha dåp og skal ha 5 kaker, kransekake og is. Er litt under 40 stk som kommer, 8 av de er barn. Spurte på et konditori om hvor mange vi trengte og forsto det slik at det heller ofte gikk litt på at kakebordet ikke skulle se litt tomt ut.

Her baker jeg noen selv og bestiller noen.

 

Så kan du jo rekne biter

Runde kaker:

Ø 21 gir 10 biter

Ø 25 gir 14

Ø 27 gir 18 biter

Firkantete kaker:

40*30 gir 32 biter

50*30 gir 40 biter

 

Kan også tenke på at når det er flere kaker tar folk mindre biter for å smake på flest mulige😊

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

*utgangspunktet

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

Skrevet

Takk for svar!

Vi beregner alltid for mye kaker og blir sittende igjen med en hel haug med rester. Men tenkte 5-6 kaker som utgangspunkt, tar gjerne imot tips til kaker som går fint å lage i forveien hvis noen har det! Godt å slippe unna mest mulig samme morgen ;)

 

Anonymous poster hash: 40226...dc4

Skrevet

Suksessterte, ostekake, kransekake og iskake kan alle lages litt før sjølve dagen :)

Skrevet

Jeg ville hatt røkelaks og masse eggerøre, godt brld og aioli. Gjerne en (grønn) salat også (f.eks spinat, fetaost, kikerter og cherrytomater).

 

5-6 kaker hadde vært passe i vår familie i hvert fall. Spørs jo hvor glade dere er i kaker. I dåp synes jeg man bør ha enten kransekake eller marsipankake med babyfigur, blå/rosa pynt osv, evt begge deler. Og hos oss er det mest populært med Sjokoladekake og ostekake i tillegg. Så kan det være greit å ha noe mindre greier, som lefser, muffins eller kjeks. Friske bær faller også ofte i smak.

 

Anonymous poster hash: 5689f...072

Skrevet

Takk for svar!

Vi beregner alltid for mye kaker og blir sittende igjen med en hel haug med rester. Men tenkte 5-6 kaker som utgangspunkt, tar gjerne imot tips til kaker som går fint å lage i forveien hvis noen har det! Godt å slippe unna mest mulig samme morgen ;)

 

Anonymous poster hash: 40226...dc4

Over en kvart kake pr pers. De blir iallefall mette.

Ostekake,sjokoladekake/oreo, en krem/marsipankake, eplekake, peanøttkake/daimkake

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

Skrevet

Over en kvart kake pr pers. De blir iallefall mette.

Ostekake,sjokoladekake/oreo, en krem/marsipankake, eplekake, peanøttkake/daimkake

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

Glemte pavlova

 

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

Skrevet

Over en kvart kake pr pers. De blir iallefall mette.

Ostekake,sjokoladekake/oreo, en krem/marsipankake, eplekake, peanøttkake/daimkake

 

Anonymous poster hash: b1008...f77

Poenget er ikke å bli mette, poenget er st det skal være litt overflod på slike dager og at man skal ha litt valgfrihet☺️

 

Gulrotkake er fin å fryse👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...