Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Både jente og gutt. I barneskolealder Anonymous poster hash: f2ead...5c6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Hvor gamle? Her går de i 3. Klasse og har endelig startet å gi penger i bursdagsgave. Gir 100 kr. Da kan de spare til noe som de vil ha og som ikke er ræl. Anonymous poster hash: 118b1...51e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Jeg hamstret tepper på Nille når det var salg i våres, jeg tenkte egentlig å bytte ut endel av våres men de ble liggende nede siden vi skulle pusse opp. Nå har alle forsvunnet, for ungene ville ha disse i gaver. Hun på 13år har gitt teppe og noen duftlys. Duftlys er vist så in, og jeg er vist bare teit som ikek skjønner det. Hun minste har gitt teppe og noen smykker. Hamstret på nett for lenge siden, så har en haug i gaveesken. Ungene vil helst gi gave når de skal i bursdag, de syns selv det er gøyere med gave enn bare penger. Tar noen raus innimellom og handlerr på nett slik at vi har en god blanding i gaveesken. Anonymous poster hash: cf501...2bd
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Sparebøsse Lego Plastilina Tegnesaker Hobbybok Anonymous poster hash: 2d5c8...ab2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Jeg hamstret tepper på Nille når det var salg i våres, jeg tenkte egentlig å bytte ut endel av våres men de ble liggende nede siden vi skulle pusse opp. Nå har alle forsvunnet, for ungene ville ha disse i gaver. Hun på 13år har gitt teppe og noen duftlys. Duftlys er vist så in, og jeg er vist bare teit som ikek skjønner det. Hun minste har gitt teppe og noen smykker. Hamstret på nett for lenge siden, så har en haug i gaveesken. Ungene vil helst gi gave når de skal i bursdag, de syns selv det er gøyere med gave enn bare penger. Tar noen raus innimellom og handlerr på nett slik at vi har en god blanding i gaveesken. Anonymous poster hash: cf501...2bd Mener ikke å være stygg, men jeg hadde synes det var kjipt å få en random gave fra en samling av greier. I stede for en gave som faktisk var tiltenkt meg selv. Jeg handler i alle fall gaven personlig til den jeg skal gi den til Anonymous poster hash: af094...a2d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Glitterpenner Glitterlim Tusjer/farger Malebok/tegnebok Masse bøker på salg nå Hamstre brettspill og puslespill når der kommer salg på det til høstferien (minst en av bokhandelkjedene har det på 50%) Kul/søt t-skjorte eller sokker fra HM Hårpynt (sjekk glitter og hm) Skjerf/vanter Anonymous poster hash: f8d1c...426
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Mener ikke å være stygg, men jeg hadde synes det var kjipt å få en random gave fra en samling av greier. I stede for en gave som faktisk var tiltenkt meg selv. Jeg handler i alle fall gaven personlig til den jeg skal gi den til Anonymous poster hash: af094...a2d Ja, for når man har tre barn og gjennomsnittlig en bursdag i uka per barn, hvor du i tillegg kanskje vet ca vet hvem halvparten er... da handler du ikke inn en personlig gave til hvert bursdagsbarn. Vi snakker ca 60 bursdagsbarn i året. Er du helt fjern? Anonymous poster hash: 4e910...cf7
LeTwinsA Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Ja, for når man har tre barn og gjennomsnittlig en bursdag i uka per barn, hvor du i tillegg kanskje vet ca vet hvem halvparten er... da handler du ikke inn en personlig gave til hvert bursdagsbarn. Vi snakker ca 60 bursdagsbarn i året. Er du helt fjern? Anonymous poster hash: 4e910...cf7 Tenkte det samme selv
Blondzilla Skrevet 15. september 2016 #11 Skrevet 15. september 2016 Til gutter i småskolen pleier jeg å kjøpe lego. Ellers er hobbyartikler, hårstrikker/stæsj og bøker ok. Jeg synes det er vanskelig å finne noe ordentlig, da gaven helst ikke skal være så dyr.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #12 Skrevet 15. september 2016 Jeg kjøper ting på type opphørssalg osv. Så langt har jeg funnet kvalitetsakebrett (10 kr stykk - før 200), buff (50 kr stykk før 200), bøker (type f.eks. om småkryp) til en rimelig penge, hodelykter til 70 kr, drikkeflasker til omtrent samme prisen. Anbefaler å kikke litt i tilbudskassene på bokhandel, xxl og andre sportsbutikker samt opphørssalg. Ellers så er kvalitets fargeblyanter (den litt tykkere typen) veldig aktuelt. F.eks. ark har jo disse på halv pris med jevne mellomrom. Tegneblokk fra biltema - tykke ark. Anonymous poster hash: 412c6...c80
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #13 Skrevet 15. september 2016 Bøker Forskjellig stæsj fra H&M, type spenner, smykker, caps, solbriller Anonymous poster hash: 083b9...926
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Ja, for når man har tre barn og gjennomsnittlig en bursdag i uka per barn, hvor du i tillegg kanskje vet ca vet hvem halvparten er... da handler du ikke inn en personlig gave til hvert bursdagsbarn. Vi snakker ca 60 bursdagsbarn i året. Er du helt fjern? Anonymous poster hash: 4e910...cf7 vinner ikke mye på å være spydig eller frekk... men, det er jo ikke vanskeligere enn å sende en sms til mor/ får å spørre h å ungen ønsker seg da. Vips, så ble det en gave tiltenkt personen du skal gi til. Er ikke så utrolig mye jobb som skal til for å være et omtenksomt menneske Anonymous poster hash: af094...a2d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Ja, for når man har tre barn og gjennomsnittlig en bursdag i uka per barn, hvor du i tillegg kanskje vet ca vet hvem halvparten er... da handler du ikke inn en personlig gave til hvert bursdagsbarn. Vi snakker ca 60 bursdagsbarn i året. Er du helt fjern? Anonymous poster hash: 4e910...cf7 Tre barn, gjennomsnittlig en bursdag i uka PER barn, altså 156 bursdager i året, da skjønner jeg at man må ha gaveeske på lur🙊 Anonymous poster hash: 38ba7...71a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 Ja, for når man har tre barn og gjennomsnittlig en bursdag i uka per barn, hvor du i tillegg kanskje vet ca vet hvem halvparten er... da handler du ikke inn en personlig gave til hvert bursdagsbarn. Vi snakker ca 60 bursdagsbarn i året. Er du helt fjern? Anonymous poster hash: 4e910...cf7 Det går an å få uttrykt meningen sin uten å bruke hersketeknikk. Anonymous poster hash: 7e3e8...2ac
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 vinner ikke mye på å være spydig eller frekk... men, det er jo ikke vanskeligere enn å sende en sms til mor/ får å spørre h å ungen ønsker seg da. Vips, så ble det en gave tiltenkt personen du skal gi til. Er ikke så utrolig mye jobb som skal til for å være et omtenksomt menneske Anonymous poster hash: af094...a2d Det har jeg prøvd en del ganger, men har gitt opp. Folk skal være så beskjedne. "Ønsker seg ikke noe spesielt", "blir glad for alt" og til og med "trenger ikke å få gave" er svar som går igjen. Anonymous poster hash: e1e7d...15b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 vinner ikke mye på å være spydig eller frekk... men, det er jo ikke vanskeligere enn å sende en sms til mor/ får å spørre h å ungen ønsker seg da. Vips, så ble det en gave tiltenkt personen du skal gi til. Er ikke så utrolig mye jobb som skal til for å være et omtenksomt menneske Anonymous poster hash: af094...a2d Disse to ukene har vi hatt 8 bursdagsbarna feire. Det også helt greit å ikke få 22 barbieklær selv om du ønsker deg det. Da min sønn ble 5 år fikk han 16 like bursdagsgaver. Det var jo det han ønsket seg... Det er kjempegøy å kunne gi noe fra gaveeske. Det er personlig ifra giver, noe som burde være like verdsatt. Anonymous poster hash: 9cd28...a06
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #19 Skrevet 16. september 2016 lego Bøker - alltid noe på tilbud Nå når jentene er blitt større her er det mange som gir hverandre klesplagg fra HM eller gavekort på HM. I mange skoleklasser her, blant annet den det ene barnet mitt går i, praktiseres "gavefri" bursdag. Når man blir bedt i bursdag, lager man et fint kort, men møter opp uten gave. Bursdagsbarnets foreldre har ansvar for å kjøpe en fellesgave til barnet som skal være fra klassekameratene. Den skal koste 4-500 kr. Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk i starten, men ser at det fungerer veldig bra og man slipper alle de smågavene som bare blir kjøpt for å kjøpe noe og bare blir liggende. Tanken er at man bruker 500 kr én gang istedetfor 100 kr i 15 bursdager. Anonymous poster hash: fcf0a...142
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #20 Skrevet 16. september 2016 Her er det bestemt på foreldremøte at prisen er 50kr på gave. De fleste gir penger. Både barn og voksne synes det er greit å slippe alt mulig ræl og salgsvarer. Barna får da kjøpe seg noe de ønsker seg og det er stor stas å få reise på handletur med bursdagspengene! Pengene gis ofte oppi en ballong, festet på et pent kort, pengetre, rull med kronestykker fra banken, 50-lapp inni en potet!, brettet som en figur, med en fin tegning, festet på en godteriting bursdagsbarnet liker godt, eller i en konvolutt! Buff, akebrett, tilbudsbøker, tepper osv har vi mer enn nok av og vitner jo om at det er gave, kun fordi det var riktig pris. Anonymous poster hash: 747ec...bde
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #21 Skrevet 16. september 2016 vinner ikke mye på å være spydig eller frekk... men, det er jo ikke vanskeligere enn å sende en sms til mor/ får å spørre h å ungen ønsker seg da. Vips, så ble det en gave tiltenkt personen du skal gi til. Er ikke så utrolig mye jobb som skal til for å være et omtenksomt menneske Anonymous poster hash: af094...a2d Jeg har 4 barn, og to av dem går i storklasser med 40-55 barn så antallet bursdager i løpet av et år er helt enormt. Bare denne uken er det 5 bursdager. Kan ikke drive å sende sms til alle, og ingen er interessert i å få alle disse sms,ene heller. 2.klassingen min skal i bursdag til søndag, de er 22 jenter i klassen og alle er bedt, mammaen ønsker ikke å svare på 22 sms om hva datteren ønsker seg som koster mellom 50 og 70 kr. Så vi har et gaveskap, handler inn ting på salg som er fornuftige å gi. Der ligger hårpynt av forskjellige slag, pannebånd, hårbånd, vanter, perlesett, puslespill, tegnesaker av forskjellige slag, kortspill, klistremerker osv osv. Ofte gir vi f.eks da en 50 lapp sammen med noen klistremerker kjøpt på salg for 10 kr, en helt grei gave. Anonymous poster hash: f8d1c...426
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #22 Skrevet 16. september 2016 Praktiske ting: matbokser, drikkeflaske, lommelykt, hansker, lue. Det blir uansett masse leker, så helt greit at det er noe som faktisk kan brukes også. Anonymous poster hash: badb9...990
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #23 Skrevet 16. september 2016 Jeg har 4 barn, og to av dem går i storklasser med 40-55 barn så antallet bursdager i løpet av et år er helt enormt. Bare denne uken er det 5 bursdager. Kan ikke drive å sende sms til alle, og ingen er interessert i å få alle disse sms,ene heller. 2.klassingen min skal i bursdag til søndag, de er 22 jenter i klassen og alle er bedt, mammaen ønsker ikke å svare på 22 sms om hva datteren ønsker seg som koster mellom 50 og 70 kr. Så vi har et gaveskap, handler inn ting på salg som er fornuftige å gi. Der ligger hårpynt av forskjellige slag, pannebånd, hårbånd, vanter, perlesett, puslespill, tegnesaker av forskjellige slag, kortspill, klistremerker osv osv. Ofte gir vi f.eks da en 50 lapp sammen med noen klistremerker kjøpt på salg for 10 kr, en helt grei gave. Anonymous poster hash: f8d1c...426 Anbefaler deg å foreslå en ordning med fellesgave på foreldremøter. Det høres jo helt vanvittig ut med så mange bursdager. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, var jeg skeptisk, men ordningen med at gjestene møter opp uten gave og foreldre ordner én fellesgave, fungerer veldig bra når alle blir vant til det. Anonymous poster hash: fcf0a...142
Anonym bruker Skrevet 16. september 2016 #24 Skrevet 16. september 2016 Bøker Forskjellig stæsj fra H&M, type spenner, smykker, caps, solbriller Anonymous poster hash: 083b9...926 Er det ikke stæsj fra H&M, spenner, billigsmykker, solbriller o.l som er ræl da? Anonymous poster hash: 8ad6f...c23
Elina Skrevet 16. september 2016 #25 Skrevet 16. september 2016 Mener ikke å være stygg, men jeg hadde synes det var kjipt å få en random gave fra en samling av greier. I stede for en gave som faktisk var tiltenkt meg selv. Jeg handler i alle fall gaven personlig til den jeg skal gi den til Anonymous poster hash: af094...a2d Man kan faktisk lage en gaveeske som ikke er random. Det er jo ikke slik at man ville gitt noe om det ikke passet personen. Jeg har hatt gaveesker før og da har jeg hatt en god blanding av ting i den slik at jeg alltid fant noe som passet. Og om så jeg ikke gjorde det så kjøpte jeg noe nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå