Gå til innhold

Han vil ikke ha barn.....enda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og samboeren har vært sammen i 4 år og er begge 28 år gamle. Vi har et fantastisk forhold, og ser for oss at vi skal bli gamle sammen <3 Problemet er det at jeg vil ha barn helst i nærmeste fremtid, men han vil vente.

Vi har begge gode utdannelser, fast jobb, hus, bil og hund. Vi er stort sett ferdige med utelivet, reist mye rundt i verden har vi også gjort. Jeg har hatt lyst på barn for alvor i 2 år, og det er det siste året jeg virkelig har hintet veldig frempå at nå er det på tide. Han ser for seg barn "en gang", og han kommer til å bli en fantastisk far. Han sier ofte " ja den boka skal jeg lese til barna våre" osv.

Vi hadde en stor prat for noen måneder siden, der jeg la fram at vi kanskje kunne starte prøvingen i januar til neste år. Han virket litt tvilende, og det så ut som han gikk litt i tenkeboksen. For noen dager siden kom temaet opp igjen, og da sa han at han ikke ville prøve i januar eller der omkring. Han var ikke klar, dessuten ville han pusse opp mer på huset og kjøpe helt ny bil før ungen kom. Jeg argumenterte med at å pusse opp kan vi gjøre mens jeg går gravid i 9 mnd, dessuten vet man ikke hvor lang tid det vil ta å få det til. Men han har bestemt seg.

Jeg er så utålmodig og knust. Det virker litt som om livet er satt på vent, og går rundt med en tom tristhetsfølelse inni meg hele tiden. Fikk høre at en god venninne av meg skal ha barn, og jeg kjente sjalusien brenne inni meg. Alle får jo barn, bortsett fra meg.

Kjære dere, er det noen i samme situasjon? Hvordan klare å vente på han? Jeg har bestemt meg for å la tema ligge til han selv tar det opp, men det er så vanskelig.

Anonymous poster hash: 25e74...c69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som om han er keen nok. Kom med et ultimatum.

Anonymous poster hash: 7d741...a8b

Skrevet

Å komme med et ultimatum er nok det verste jeg kan gjøre, tror jeg. Vil ikke tvinge han, vil at han skal ønske det selv.

Ts.

Anonymous poster hash: 25e74...c69

Skrevet

Her er HI om en god del år, mens hun fortsatt venter på at han skal ville selv...

tumblr_inline_nrjeqhPZAM1qfdv2d_540.jpg

Anonymous poster hash: d0674...877
Skrevet

Ikke kast bort flere av dine fruktbare år på denne dusten. Godt voksne menn som ikke er klare for barn når ALT er på plass kommer ALDRI til å bli det. Unnskyldninger om at han "må kjøpe ny bil først" er nettopp det: unnskyldninger for å holde deg på gress litt til. Desto mer tid du har investert i forholdet, desto vanskeligere blir det for deg å gå.

Anonymous poster hash: 73947...a14

Skrevet

Her er HI om en god del år, mens hun fortsatt venter på at han skal ville selv...

tumblr_inline_nrjeqhPZAM1qfdv2d_540.jpg

Oi, DET var ufint, det!

Skjønner at du er utålmodig, HI. Men vil han ikke, så vil han ikke. Du kan ikke gjøre annet enn å fortelle ham hvordan du føler det. Du ønsker vel ikke barn med en mann som egentlig ikek har lyst?

Anonymous poster hash: 87d84...58a

Skrevet

Oi, DET var ufint, det!

Skjønner at du er utålmodig, HI. Men vil han ikke, så vil han ikke. Du kan ikke gjøre annet enn å fortelle ham hvordan du føler det. Du ønsker vel ikke barn med en mann som egentlig ikek har lyst?

Anonymous poster hash: 87d84...58a

Det var ikke sååå ufint. Det var morsomt ☺️

Anonymous poster hash: e5458...5e9

Skrevet

Jeg hadde blitt litt barnslig jeg altså og tydelig vist min skuffelse ved å være høflig og ikke ufin, men kort og lavmælt en stund, så han forstår hvor mye det går inn på meg 😔

Anonymous poster hash: 5fa22...58f

Skrevet

Vært i samme situasjon som deg. Var sammen med min samboer i 8 år før han var klar for egne barn. Jeg hadde fra før et barn fra et tidligere forhold. Plutselig i vinter var han klar og jeg er nå gravid. Hadde mange runder med meg selv om jeg ville gå fra han eller vente.

Anonymous poster hash: 348e7...342

Skrevet

Prøv å bombarder han med propaganda om hvor vanskelig det er å bli gravid jo eldre du blir, faren for kromosomfeil øker.hvor dyrt det blir med prøverør på nummer to ettersom dere kun for dekket til et barn.

Anonymous poster hash: a2979...f0e

Skrevet

Jeg sa klart ifra til min samboer at om han ikke ville ha barn de neste 2 årene så ville jeg gå fra han... Det mente jeg, sa det ikke kun for å skremme. Etter 6 mnd hadde han fått tenkt seg om og ville starte prøvingen. Mitt råd er å ikke komme med tomme trusler. Tenk deg grundig om og bestem deg for hva som er viktigst...er du villig til å leve sammen med han uten barn?

Skrevet

Hvilken prevensjon bruker dere? Jeg hadde enkelt sagt at nå slutter jeg på pillen, vil du bruke prevensjon får du stå for den saken!

Anonymous poster hash: ef55b...8b4

Skrevet

Har dere venner som har barn eller venter barn? Det kan være vanskelig for mannen å se for seg selv som familiefar dersom dette er langt unna hva alle andre driver med.

Du er bare 28, så du har fortsatt ikke dårlig tid, og utfra det du skriver virker han jo ikke helt avvisende. Skjønner veldig godt frustrasjonen din. Jeg har vært der selv, men det kan godt hende mannen bare trenger litt mer tid på å la tanken modnes.

Anonymous poster hash: ec13c...863

Skrevet

Har dere venner som har barn eller venter barn? Det kan være vanskelig for mannen å se for seg selv som familiefar dersom dette er langt unna hva alle andre driver med.

Du er bare 28, så du har fortsatt ikke dårlig tid, og utfra det du skriver virker han jo ikke helt avvisende. Skjønner veldig godt frustrasjonen din. Jeg har vært der selv, men det kan godt hende mannen bare trenger litt mer tid på å la tanken modnes.

Anonymous poster hash: ec13c...863

Hun har ikke veldig dårlig tid, men for mange tar prøvingen flere år. HI er klar nå. Mannen sier at han ikke vet når han blir klar. Hvis han hadde hatt konkret god grunn til å vente (at de var lutfattige studenter og måtte bli ferdig med studiene, han har en depresjon han må bli frisk av osv), så ville det ha sett bedre ut. Men at man må kjøpe ny bil er bare tull. Da vil man ikke ha barn.

HI, du må bare bestemme deg. Snakk med ham og si at du må ha noe mer konkret, og ikke "en gang i fremtiden", det funker ikke. Si at du er klar for barn og kan vente noe hvis du får konkret tilbakemelding, og da skal dere starte prøvingen når dere har avtalt, ingen flere utsettelser. Be ham også å forklare hva det egentlige problemet er, fordi "kjøpe ny bil først" er ikke en gyldig grunn for å vente med barn. Det ligger nok noe annet bak.

Skrevet

Tikk - takk. Her tok prøvingen mange år. Skjønner godt du er stressa. Men nå er temaet oppe, la han få litt tid på seg til å fordøye det. 

Anonymous poster hash: 02ac8...1bd
Skrevet

Jeg hadde avklart dette for minst to år siden i den alderen du er i. Hadde ikke ventet 4 år før jeg fant ut hvor han sto.

Anonymous poster hash: fc102...1ef
Skrevet

Enig i at du må be ham være ærlig med deg, Hi. Å bruke som argument at han vil kjøpe ny bil først, det er bare en unnskyldning, noe han sier fordi han ikke tør være ærlig med deg. Og om han virkelig mener at det er viktigere å få en ny bil først, da bør du vurdere om du ønsker barn med en mann som er så opptatt av materalistiske ting fremfor barn.

Jeg ville snakke med ham igjen og gjort to ting. Jeg ville sagt noe a la Bringebæret sa, men ikke gitt ham to år siden dere har vært sammen såpass lenge og snakket om barn så lenge som dere har. F.eks. at dere må begynne aktivt å prøve på barn innen første halvår av 2017. Videre ville jeg ha fortalt ham at jeg sluttet på pillen eller annen hormonprevensjon for å normalisere syklusen din før dere prøver å bli gravid. Om han da ikke ønsker barn så får han stå for kondomer og beskytte seg selv.

Men først og fremst - få ham til å være ærlig med deg!

Anonymous poster hash: 66488...57a
Skrevet

Jeg var i dine sko, bare at jeg var litt yngre, når jeg fikk overveldende lyst på barn. Han ville vente i (10!?) år minst, da ville jeg vært over 30, og det var HELT uaktuelt for meg.

Selv om mannen min var "mannen i mitt liv" ga jeg klar beskjed, etter MYE frem og tilbake om alle de årene han ville vente før han KANSKJE var klar, at dette ville jeg ikke være med på. Jeg ville vite NÅR vi skulle begynne å planlegge familien vår, uansett om det var 2 eller 5 år til. Jeg ville bare ikke vente 10 år.

Han vaklet mye fram og tilbake, noe som gjorde at jeg bare måtte "VITE nå" og sa at om vi ikke kan bli enige må jeg forlate deg. Jeg vil noe helt annet (hadde da vært sammen i 6 år). Han raste, var sint på meg for at jeg ville forlate han på så svakt grunnlag. Han syntes ikke han var klar. Jeg sa at det er greit, at jeg respekterte han, men at jeg ikke kunne sitte å vente på ubestemt tid til når han kanskje kunne bli klar. Vi drev fra hverandre en del den gangen... Men han ville ikke miste meg og vi ble enig om å prøve likevel etterhvert.

Vi fikk 3 barn, for meg var det 1 mer enn hva jeg så for meg, men likevel en koselig overraskelse. Han var ikke klar for verken den 1,2 eller 3. barnet. Likevel vokste han med tiden med oppgaven, og nå er det han som vil ha flere barn. Jeg på min side er absolutt helt ferdig med barn. Jeg vil bare ha de jeg har nå, kose meg med dem og følge dem opp. Mannen min ble ikke "voksen" før han nærmet seg 40 *fnis* Sånn kan det faktisk være.

Vi er enda sammen og har et godt forhold til tross for at det var litt turbulent rundt da barna var veldig små (fikk forresten 3 tette).

Anonymous poster hash: 123c4...8f8
Skrevet

Oi oi oi

Ultimatum! Han der er ikke int i barn, når han vil pusse opp først og kjøpe ny bil!?

Anonymous poster hash: 6fb55...15c

Skrevet

Oi oi oi

Ultimatum! Han der er ikke int i barn, når han vil pusse opp først og kjøpe ny bil!?

Anonymous poster hash: 6fb55...15c

Kan godt hende han oppdager han er interessert i å få barn en dag likevel. Etter at han har fylt 50. Da oppdager han også at HI kan dessverre ikke få barn lenger. Så da er det adjø og farvel så finner han seg ei ung berte som lar seg forlede av at han eier så mye. De får barn sammen, og HI, hun sitter og gråter fordi hennes livs kjærlighet, som hun ga opp sitt barneønske for, har forlatt henne til fordel for ei ung snelle.

Har sett det skje noen ganger før.

Skrevet

Jeg hadde avklart dette for minst to år siden i den alderen du er i. Hadde ikke ventet 4 år før jeg fant ut hvor han sto.

Anonymous poster hash: fc102...1ef

Kjempebra svar! Det hjalp nok ts...

Jeg synes det er veldig merkelig jeg da. Er du sikker på at forholdet er som det skal? Mener ikke tråkke på tær. Men jeg tenker at om man er sammen med DEN personen, trenger man vanligvis ikke så mye tid.

Håper selvfølgelig jeg tar totalt feil!

Anonymous poster hash: 46c71...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...