Gå til innhold

Heklehjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med en oppskrift jeg ikke skjønner bæret av - det bør nok også nevnes at jeg har heklet 1 (1) bestemorrute tidligere.

Jeg skal legge opp 7 lm og ta sm til en ring med 1 kjm i 1. lm. Det fikser jeg.

Men så;

3 lm (det er greit), hekle videre 23 st rundt ringen, slutt med 1 kjm i 3. lm først på runden. Det skjønner jeg ikke. 23 staver på en ring lagd av 7 lm? What???

Anonymous poster hash: b2a9b...b39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lager du vel tre staver i hver av de syv luftmaskene, og to i den kjedemasken du satte dem sammen med, vil jeg tro.

Altså, i ene luftmasken lager du en stav slik at du har en maske igjen på heklenålen, så lager du en stav til i samme luftmaske, da har du to masker igjen på heklenålen, og så lager du en tredje stav, og tar så disse maskene sammen til slutt.

Jeg er ingen ekspert, er i ferd med å lære meg selv, og står selv fast i øyeblikket, så ikke stol helt på meg ;)

Anonymous poster hash: 61ebf...5e9
Skrevet

Ah, det hørtes lurt ut, jeg prøver det :D Takk!

Anonymous poster hash: b2a9b...b39
Skrevet

Du fester ikke stavene i luftmaskene, men rundt dem. Se for deg at de er en tråd uten hull som du skal feste stavmaskene på.

Skrevet

Riktig som Channa sier, du skal hekle stavene rundt ringen sånn at nederste delen av stavene "klemmer rundt" luftmaskeringen. Og det blir 24 staver, bare at de tre luftmaskene i starten av omgangen blir som en stav😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...