Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Og en sjef som sier hun er klar over det, men ansatte meg fordi hun trodde jeg bar tøff nok til å stå i det. Er nå sykemeldt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Mobberne gir seg jo ikke når jeg kommer tilbake....noen tips / råd ? Anonymous poster hash: 586a0...9e0
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Mobbing er ikke noe man skal stå i. Sjefen har ett ansvar og bør få slutt på det. Anonymous poster hash: 3129f...810
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Du må dessverre si opp, eller fortelle sjefen at det er eneste alternativ hvis ikke hun ordner opp, og gjerne sparker mobberene. Anonymous poster hash: 75b85...b8d
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Er du organisert så kontakt fagorganisasjonen din. At sjefen er så klar over problemet og likevel velger å ikke gjøre noe med det, det er alvorlig. Om sjefen ikke er villig til å rydde opp umiddelbart, da bør du egentlig bare søke på nye jobber, for du vil ikke komme noen vei der du er om sjefen fortsetter å være så svak og udugelig. Om du har en sjef over din sjef så vurder å gå til denne også. Men få fagorganisasjonen din på banen, om du har det. Anonymous poster hash: bb608...5b4
Snartmamma2015 Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Jeg søker andre jobber, men bor i ei lita bygd og er lite jobber..... Nærmeste jobbmuligheter er 1,5 time unna (med en ferge) og det er ikke så lett å pendle 3 timer daglig med en ettåring i hus (og en mann som er bonde....) så ganske fortvilet situasjon.... Har faktisk blitt sånn at jeg vurderer å flytte fra mann for å få en jobb jeg trives i 🙄
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Jeg søker andre jobber, men bor i ei lita bygd og er lite jobber..... Nærmeste jobbmuligheter er 1,5 time unna (med en ferge) og det er ikke så lett å pendle 3 timer daglig med en ettåring i hus (og en mann som er bonde....) så ganske fortvilet situasjon.... Har faktisk blitt sånn at jeg vurderer å flytte fra mann for å få en jobb jeg trives i Jeg har svart deg over her også. Organiser deg, og så tar du kontakt med fagorganisasjonen og får hjelp til å ta tak i situasjonen, mye enklere om du ikke står alene i det. Jeg har vært i en lignende situasjon med svært konfliktsky sjef, jeg endte med å slutte (og et halvt år senere hadde seks av ti sluttet...). Forstår det er vanskelig når dere bor på et lite sted, men som sagt, organiser deg, da står du mye sterkere! Forstår det slik at du er innflytter i bygda? Har du bodd der lenge? Uansett, små plasser kan være både vanskeligere og enklere på en del måter. Bruk kontaktnettet ditt der, bruk mannens kontaktnett der. Snakk om at du ønsker flere utfordringer i jobben, at du er på utkikk etter ny jobb. Plutselig kan det dukke opp noe. På et lite sted snakkes det ofte, og plutselig er det noen som vet om en jobb som enda ikke er utlyst eller helt ferdig planlagt og som har hørt at du kan være interessert. Ta kontakt med steder som kan være interessante for deg og si at du vil vise din interesse i tilfelle de skulle trenge folk. Du risikerer selvfølgelig at sjefen/kollegaene du har nå får høre at du orienterer deg mot andre steder, men det trenger du ikke bry deg om - det kan jo ikke bli så veldig mye verre der du er. Bestem deg for at det skal komme noe godt ut av dette, enten at det ordner seg der du er, eller at det på sikt dukker opp noe annet. Tenk litt utradisjonelt også, det kan hende du ender med å stortrives et annet sted i bygda som du pr. i dag ikke en gang tenker er aktuelt for deg. Om du ikke er organisert, organiser deg i morgen. Er du organisert - ta kontakt med fagorganisasjonen din i morgen. Skal det bli noen endring er det du som må sette i gang prosessen. Lykke til Anonymous poster hash: bb608...5b4
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Snakk med verneombudet. Arbeidsmiljøet er ikke sunt. Gjør ikke arbeidsgiver noe aktivt for å bedre arbeidsmiljøet får du verneombudet til å kontakte hovedverneombud som evt tar det videre for å få Arbeidstilsynet på saken. Les arbeidsmiljøloven. Alle har krav på et sunt og helsefremmende arbeidsmiljø. Disse mobberne, hvor gamle er de? Forstår ikke at voksne folk kan mobbe. Folk med utdanning, barn... Skremmende. Vær så snill og gjør det jeg rådet til, eller så må du slutte og få ny jobb. Du kan ikke ha det slik. Kunne sagt at du skulle stå i det og nekte å slutte om det ikke ble bedre, men for din egen psykiske helse tror jeg bare du må komme deg vekk om ting ikke bedrer seg. Husk at du er god nok akkurat som du er. Blir forbannet og kvalm av at det er mulig å mobbe på en arbeidsplass. Helt utrolig! Anonymous poster hash: a9a1a...c66
Anonym bruker Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 Snakk med verneombudet. Arbeidsmiljøet er ikke sunt. Gjør ikke arbeidsgiver noe aktivt for å bedre arbeidsmiljøet får du verneombudet til å kontakte hovedverneombud som evt tar det videre for å få Arbeidstilsynet på saken. Les arbeidsmiljøloven. Alle har krav på et sunt og helsefremmende arbeidsmiljø. Disse mobberne, hvor gamle er de? Forstår ikke at voksne folk kan mobbe. Folk med utdanning, barn... Skremmende. Vær så snill og gjør det jeg rådet til, eller så må du slutte og få ny jobb. Du kan ikke ha det slik. Kunne sagt at du skulle stå i det og nekte å slutte om det ikke ble bedre, men for din egen psykiske helse tror jeg bare du må komme deg vekk om ting ikke bedrer seg. Husk at du er god nok akkurat som du er. Blir forbannet og kvalm av at det er mulig å mobbe på en arbeidsplass. Helt utrolig! Anonymous poster hash: a9a1a...c66 Og ja- om du ikke er organisert. Gjør det 👍🏻 Anonymous poster hash: a9a1a...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå