Gå til innhold

tips til glutenfri frokost for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og mest mulig melkefritt

Anonymous poster hash: a00b2...416
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glutenfri havregrøt, glutenfri musli og yoghurt/skyr, glutenfritt brød med pålegg, bananpannekaker, knekkebrød. Det meste som er gluten i kan du også finne/lage glutenfritt! :-)

Anonymous poster hash: dc9fc...5ca
Skrevet

Havregrøt med glutenfri havre

Glutenfri frokostblanding med laktosefri melk/yoghurt

Glutenfritt brød med alt av pålegg

Omelett

Skrevet

Jeg spiser glutenfri frokost, og er drittlei brødmat. Så jeg spiser

havregrøt (rører gjerne inn blåbær i grøten, så blir den både sunnere og ser bedre ut)

bananvaffler (most banan, egg, havregryn, bakepulver og litt vaniljesukker, salt og kardemomme, litt glutenfritt mel og jeg bruker helst rømme+melk, men man kan også bruke bare melk. Ris eller soya går kjempefint)

Omelett med grønnsaker (f.eks løk/purre, revet gulrot (obs, kan bli bløtt med for mye gulrot), paprika, cherrytomat, brokkoli osv, og kanskje en potet vi har hatt til overs dagen før)

Pannekaker, men helst i helgene. 
Evt. middagsrester fra dagen før. Er ikke måte på hva man kan putte i en wrap (selv liker jeg kun coop sine lefser, så jeg spiser ikke så mye wrap). 

Er også glad i frokostblanding/granola og yoghurt. Er vel ikke så mange melkefrie alternativer der siden barn ikke skal ha soya? Men om det er laktose man ikke tåler finnes det heldigvis laktosefri yoghurt. 

Har jeg ekstra god tid, kliner jeg til med en smoothie. Men merker nå at det er kaldt med en smoothie på vei til jobb nå som det begynner å bli kaldere i været. 

Anonymous poster hash: 36cc8...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...