Gå til innhold

Mulig å ha blodtrykk på 50/50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 3608e...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At trykket er like høyt når hjertet pumper ut blodet og når det ikke pumper (at hjertet fylles)? Neppe. Høres usannsynlig ut

Anonymous poster hash: 34c51...26e

Skrevet

Nei, det vil jeg tro er temmelig umulig.

Anonymous poster hash: d3966...832

Skrevet

Kanskje,men da er du nok i ferd med å dø,gitt... :eeeh:

Skrevet

Om man ligger feil kan blodtrykket bli målt til det. Hugser då eg var student, så skulle eg måle blodtrykket til ein pasient tidleg på morgonen før legevisitt. Det var 70/60 eller noko. Grunnen var at pasienten låg på sida. Målte det ein gong til, og overtrykket var normalt.

Ein skal ha overtrykk over 90 for at nyrene skal kunne produsere urin. Viss ikkje blir det opphoping av avfallsstoff i kroppen.

Anonymous poster hash: 1fb62...e23

Skrevet

Om man ligger feil kan blodtrykket bli målt til det. Hugser då eg var student, så skulle eg måle blodtrykket til ein pasient tidleg på morgonen før legevisitt. Det var 70/60 eller noko. Grunnen var at pasienten låg på sida. Målte det ein gong til, og overtrykket var normalt.

Ein skal ha overtrykk over 90 for at nyrene skal kunne produsere urin. Viss ikkje blir det opphoping av avfallsstoff i kroppen.

Så da produseres det ikke urin i løpet av natten? Men jeg må tisse omtrent hver morgen?

Anonymous poster hash: 81689...c81

Skrevet

Så da produseres det ikke urin i løpet av natten? Men jeg må tisse omtrent hver morgen?

Anonym her vet ikke hva hun snakker om. Snakk heller med legen din.

Anonymous poster hash: 89990...f16

Skrevet

Du har neppe et overtrykk under 90 om natta.

Skrevet

70/60 går jo an, men helt likt systoliske og diastolisk er jo ikke mulig. Nyfødte har blodtrykk rundt disse tallene, men systolisk er jo selvsagt høyest. Hvis man får 50/50 måler man ikke riktig. Ved et invasivt målt trykk, ville man fått forskjell mellom systolisk og diastolisk.

Skrevet

70/60 går jo an, men helt likt systoliske og diastolisk er jo ikke mulig. Nyfødte har blodtrykk rundt disse tallene, men systolisk er jo selvsagt høyest. Hvis man får 50/50 måler man ikke riktig. Ved et invasivt målt trykk, ville man fått forskjell mellom systolisk og diastolisk.

Eg veit ikkje kva blodtrykk ein nyfødt har, men det kan neppe samanliknast med ein vaksen persons blodtrykk. Det er fullt mulig å ha blodtrykk på 70/60, men dette er farleg lavt og vil nok krevje væskebehandling.

På meg ligg blodtrykket på mellom 110-100/60-70. Overtrykket har og ved eitt tilfelle eg har målt vore ned i 95. Om eg ikkje tek hensyn, blir eg raskt svimmel og det kan svartne for augo mine.

Skrevet

Middeltrykket bør ligge over 60 for at nyrene skal fungere, fikk jeg beskjed om da jeg hadde 80/50 i svangerskapet. Det sier seg selv at det systoliske trykket er høyere enn det diastoliske, med mindre du har et hjerte som ikke slår, men fungerer omtrent som et skovelhjul eller noe.

Anonymous poster hash: 6e21e...c6e

Skrevet

Går fint an det. Går til og med an å ha 0/0.

Anonymous poster hash: 731d6...401
Skrevet

Jeg hadde 70/40 etter fødselen, men da kom de løpende med mye rart så det var vel neppe veldig sunt. 

Anonymous poster hash: f0d63...df4
Skrevet

Jeg ligger på 80/50, å har gjort det lenge nå, er det noe fare med det?

Anonymous poster hash: 9a89b...5b5

Skrevet

Jeg hadde 80 over 40 på mandag... Aldri følt meg slappere... Besvimte i Helgen... 4 ganger og har hatt blodtrykksfall i en uke. Hadde det vært 50-50 hadde jeg vært i koma

Anonymous poster hash: 7acd5...b22

Skrevet

Greit nok at det er veldig lavt, men likt overtrykk og undertrykk er vel ganske usannsynlig

Anonymous poster hash: 34c51...26e

Skrevet

Nei. Ikke så lenge du ikke er svimmel og/eller besvimer..

Anonymous poster hash: 13195...c0f

Skrevet

Tja jo. Det er ikkje normalt å ha så lavt blodtrykk. Ta det opp med legen din.

Skrevet

Ble målt til 90/50 på slutten av det første svangerskapet mitt. Hadde gjennomgående lavt blodtrykk hele svangerskapet. Også med barn nr 2.

Anonymous poster hash: 0ebf1...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...