Gå til innhold

Hvor mye spiser din 13 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 13 årige jente er veldig mye sliten og til tider svimmel når hun reiser seg.

Jeg synes hun spiser lite og tror det kan være derfor hun plages.

Hun spiser

1 yoghurt med musli til frokost

1 rundstykke med hvitost til lunsj

ca 1 potet og 1 kjøttkake til middag (for eksempel)

1 yoghurt til kveldsmat

Har fått henne til å drikke biola 1 til 2 ganger om dagen for å øke litt på inntaket

Ellers drikker hun bare vann.

Anonymous poster hash: 52788...75e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat slik er min trettenåring også!! Kan ikke komme med råd, men henger meg på tråden ;-)

Skrevet

Har du vært hos lege?

Lillesøsteren min måtte ta tilskudd av både jern og D-vitamin da hun var på den alderen

Hvor mye mat hun trenger kommer jo an på aktivitetsnivå og om hun er ferdig utvokst. Tenåringer får jo gjerne ulvehunger og trenger mye mat i perioder de vokser mye, men om hun kom tidlig i puberteten er hun kanskje nærmest utvokst? De sier vel at jenter vokser i ca et år etter at de har fått mensen....

Jeg åpnet tråden for å svare, men jeg har en gutt. Han trener fotball 3-4 ganger i uken og er akkurat i verste voksefase nå, så han spiser som en hest. Sulten 24/7, så han kan nok ikke sammenlignes med datteren din.

Anonymous poster hash: d72ab...7b3

Skrevet

Med to porsjoner yoghurt hver dag, er nok ikke Biola det første jeg ville presset gjennom! Hva med omelett eller smoothie?

Har hun fått mensen kan det være jernmangel. Jeg var veldig plaget med det i den alderen, selv om jeg blødde lite. Det kan også være lavt blodtrykk, spesielt om hun er høy.

Anonymous poster hash: 69a93...db3

Skrevet

Jeg har vært plaget med svimmelhet slik du beskriver hele livet. Jeg har lavt blodtrykk. Jeg ville tatt jenta til legen for å sjekke trykk og blodverdier.

Skrevet

Med to porsjoner yoghurt hver dag, er nok ikke Biola det første jeg ville presset gjennom! Hva med omelett eller smoothie?

Har hun fått mensen kan det være jernmangel. Jeg var veldig plaget med det i den alderen, selv om jeg blødde lite. Det kan også være lavt blodtrykk, spesielt om hun er høy.

Anonymous poster hash: 69a93...db3

Hun er aktiv med turn trening flere ganger i uka.

Hun plages med veldig dårlig matlyst, så jeg lar henne spise det lille hun har lyst på så lenge det ikke søppelmat og gotteri.

Fikk mens første ganger for ca 6 mnd siden, hun vokser fort og er lang og tynn. 1,65 høy og ca 40 kg

HI

Skrevet

Har du vært hos lege?

Lillesøsteren min måtte ta tilskudd av både jern og D-vitamin da hun var på den alderen

Hvor mye mat hun trenger kommer jo an på aktivitetsnivå og om hun er ferdig utvokst. Tenåringer får jo gjerne ulvehunger og trenger mye mat i perioder de vokser mye, men om hun kom tidlig i puberteten er hun kanskje nærmest utvokst? De sier vel at jenter vokser i ca et år etter at de har fått mensen....

Jeg åpnet tråden for å svare, men jeg har en gutt. Han trener fotball 3-4 ganger i uken og er akkurat i verste voksefase nå, så han spiser som en hest. Sulten 24/7, så han kan nok ikke sammenlignes med datteren din.

Anonymous poster hash: d72ab...7b3

Har ikke vært til lege. Det er derfor jeg er interresert i hva andre på hennes alder spiser, For storesøsteren hennes spiste også lite på den aldren, så jeg har ikke noen å sammenligne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...