Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Ca hvor mye per pakke? Og er det vits med pakkekalender til en på 15 mnd? Anonymous poster hash: ecdb3...bde
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Synes det er unødvendig med pakkekalender til en så liten en. Vi hadde pakkekalender da jenta vår var 2 og 3 år. Første året fikk hun en lekekake i stoff fra Bombadill hver dag. Andre året fikk hun duplo hver dag. Delte opp en stor pakke duplo. Tror jeg brukte 300-400 kr. Nå er hun 6 år og har så mye leker og ting og tang at jeg har kuttet ut pakkekalenderen. Skulle jeg hatt pakkekalender nå, ville jeg puttet noe fornuftig i den. Anonymous poster hash: 87861...904
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Prisen på gavene ligger mellom 5 og 15 kr pr stk, men har gjerne et par litt dyrere ting innimellom som de trenger og jeg hadde kjøpt uansett, som vanter, sokker, underbukser e.l. Anonymous poster hash: cb9e7...dbe
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 0,- Anonymous poster hash: 097b7...69e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Nei, det er ingen vits i pakkekalender til en på 15 mndr. Anonymous poster hash: 8f271...85b
3 er nok! Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Kam fort bruke noen tusenlapper tip hver sv barna, men jeg kjøper nødvendige ting, ting de ville fått uansett. På lørdager får de alltid lørdagsgodt. De får plutti putti plott billetter fordi det er en forestilling vi uansett skal gå på. De kan få en ny bukse dersom de trenger det, eller en ly lue eller votter. Altså ting jeg uansett måtte kjøpt. De får også "kjipe" ting som tannbørster og fluortabletter. De får pepperkakeformer (ikke nye, men fra skuffen) dagen vi skal lage pepperkakehus. De får 20 frimerker hver dagen vi skal skrive julekort. Ett år trengte de nye klær til lucia, da fikk jentene ett nytt hvitt skjørt 13. Desember (som de kan bruke ellers også). Barna har også fått frukt og vaniljesaus som vi har spist til dessert. Så det kan fort bli dyrt, men føler ikke det er bortkastede penger da det er ting jeg uansett måtte kjøpt. Av ræl får de kanskje ting for en femtilapp hver... Barna har aldri klaget på denne julekalenderen og er like spente hver morningen og like lykkelige etter å ha åpnet kalenderen
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 0,- Anonymous poster hash: d98fe...f83
TPK Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 Mine har fått fra de var ca 1,5 år. Tullete kanskje, men jeg synes det var koselig. Mest for min del da. Pakkene koster alt fra 10-100 kr. Det dyreste er ting de skulle fått uansett, som sokker, truser, kanskje en ulltrøye på salg. Totalt blir det nok ca 700 pr barn.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 Ca hvor mye per pakke? Og er det vits med pakkekalender til en på 15 mnd? Anonymous poster hash: ecdb3...bde Det har blitt mye penger, mye jobb og mye ting som etterhvert ble rot og så kastet. I år blir det nok lego. Barn på 15 mnd trenger ikke kalender. Anonymous poster hash: 28c0e...f0e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #11 Skrevet 14. september 2016 Ca hvor mye per pakke? Og er det vits med pakkekalender til en på 15 mnd? Anonymous poster hash: ecdb3...bde Har barnet storesøsken som får pakkekalender syns jeg du bør lage til minste også. Har tenkt 10kr pr pakke. Tre barn skal ha, så blir litt pakker Anonymous poster hash: 62971...30e
Nullstress;) Skrevet 14. september 2016 #12 Skrevet 14. september 2016 10 kr. De får hver sin sjokoladekalender. Pakker får de på julaften.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #13 Skrevet 14. september 2016 Når de er 15 mnd er det fortsatt papiret som er morsomst, så hadde ikke kastet bort penger på kalender til et så lite barn. Eldste min fikk pakkekalender for første gang rett før hun ble 3, lillesøster da hun var 19 mnd og da kun fordi storesøster fikk. Hvor mye jeg bruker aner jeg ikke, men det er minst 500 pr kalender. De får nemlig ofte en juledvd, julehefte og slikt i kalenderen. Kan også finne på å legge klær og slikt de skulle fått uansett i kalenderen, så da blir jo prisen høyere. Anonymous poster hash: 9807a...11c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #14 Skrevet 14. september 2016 Bruker ca 500kr. Lagde adventskalender første gang da han var 12 mnd. Var egentlig kalenderen i seg selv som var morsomst, så i den alderen er det jo mest moro for mamsen Anonymous poster hash: cd10e...774
Sokkedyret Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 Folk er så tidlig ute 😁 Har dere virkelig begynt å tenke på julekalender allerede? Jeg laget til barnet mitt i fjor når han var 14 måneder og det var stas! Tenkte at det var jo mest fordi jeg synes det var gøy men han syntes også det var veldig gøy. Jeg hadde leker og ting noen dager og andre dager var det tre kjeks eller en liten pakke rosiner e.l. Kjøpte litt sånne praktiske ting som håndkle og badeskum bl.a. Jeg hadde også pepperkakeformer. Det gøyeste var nok for han å få pakke opp og å få noe godt. Blir nok en blanding av ting og godteri i år også.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Mine unger har fått pakkekalder før de har vært året begge to. Innholdet var ikke så spennende, men utrolig gøy å pakke opp pakka. Mormor som lager til de så der er det masse hjemmestrikket, så det er praktiske og upraktiske gaver omhverandre. Jeg lager pappekalender til mitt barnebarn. Første året var det mest gøy med pakkebåndet, men innholdet var mest praktisk så det gjorde ikke mye. Noen få leker, men ikke mange. Året etter var det super gøy med både papir og innhold, da var hun vel 1,5 år ca. En god blanding av innholdet da også. Endel hjemmestrikket, noen leker, litt tøy og noen gaver var nestle drikker. Så jeg er godt på ve til årets kalender. Pris på den aner jeg ikke, men bryr meg ikke så mye siden det som evt koster litt på den er ting hun trenger og uansett hadde fått. Jeg er oppvokst med å få litt leker og endel ting jeg trenger på den. Så bare ett par sokker kan være spennende nok å åpne. Syns ikke ungene trenger kun leke eller snop i en pakkekalender. Anonymous poster hash: 0a5ad...c31
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #17 Skrevet 14. september 2016 Har tre barn som får pakkekalender. De får kalender fra 2-3 års alder. Jenta på 13 får litt sminke, neglelakk, hårstesj og annet kult fra ebay. Singletter emojies osv. De på 5 og 7 får lego firgurer fra ebay, klistremerker, tegneblyanter osv Alle tre barna får for eksempel pepperkakeformer på en dag og glitter på en annen for da skal vi ha pepperkakebaking eller juleverksted den dagen. Alle barna får også en ny praktisk matboks. Bestiller alt fra ebay. Anonymous poster hash: 38320...d5d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #18 Skrevet 14. september 2016 Glemte å skrive hvor mye det koster. Tror nok jeg bruker ca 1500-2000 på alle kalenderene. Men kjøper jevnt og trutt hele året og samler slt i en eske i boden. Anonymous poster hash: 38320...d5d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #19 Skrevet 14. september 2016 Lager pakkekalender ja. Der får han alt han trenger til jul/vinter. feks finklær, sko, votter, sokker osv osv. Skal han ha lørdagsgodt, så er det i kalenderen også. Kan kjøpe en legopakke og fordele bitene utover hele desember. En vott en dag en annen senere. Han får også aktiviteter, som aketur, basseng, kino. Varierer fra år til år. Har allerede begynt å kjøpe jeg. Anonymous poster hash: 27ea9...f33
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #20 Skrevet 14. september 2016 Bruker ca 6000 til min Anonymous poster hash: e488b...277
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #21 Skrevet 14. september 2016 Prisen på gavene ligger mellom 5 og 15 kr pr stk, men har gjerne et par litt dyrere ting innimellom som de trenger og jeg hadde kjøpt uansett, som vanter, sokker, underbukser e.l. Anonymous poster hash: cb9e7...dbe Hva kjøpe du da? Er jo ikke mye som koster så lite? Anonymous poster hash: ecdb3...bde
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #22 Skrevet 14. september 2016 Totalt 20 kr, sjokolade kalender til 10 kr. Pakker får ungene uansett nok til jul. Anonymous poster hash: 4e9b6...8a2
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #23 Skrevet 14. september 2016 Ting til pakkekalender blir jo bare rot. Bedre med en stor/dyr julegave som barnet faktisk leker med, istedenfor 24 halvbillige gaver som blir til rot. Barnet mitt får velge en kalender frambutikken. Pleier å velge lego Anonymous poster hash: 50322...cac
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #24 Skrevet 14. september 2016 Bruker ca 6000 til min Anonymous poster hash: e488b...277 Jeg bruker ca 15000,- Anonymous poster hash: cf109...24d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #25 Skrevet 14. september 2016 Jeg legger 1 twist bit i vår pakkekalender (24 lommer) glad jeg stoppet med gaver i kalenderen, ble bare stress og gavene ble heller ikke satt pris på og dyrt... Anonymous poster hash: 7787b...143
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå