Gå til innhold

Ville du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle levere min 2-årige datter i barnehagen i dag hadde jeg en opplevelse jeg er usikker på om er grunn til å reagere på. Jeg kler på min datter uteklær og ved siden av er det en annen mor som leter fram uteklær til sin sønn (sønnen er ca 4-5 år) og står der sammen med en annen gutt.

Datteren min blir lei seg siden hun ikke får ha med seg en av lekene som er inne og begynner å gråte. Rett ved siden av meg overhører jeg at gutten på ca 4-5 år sier til den andre gutten "jeg synes ikke hun er noe søt". Jeg vet at det var datteren min han mente. Om det var siden hun gråt hun sa det eller ikke vet jeg ikke.

Jeg sa det til samboer og han mener vi skal ta videre i tilfelle det "bygger på seg" og han mener det er best å ta det "med rota", men jeg tenker at det er dumt å basere det på en engangshendelse. Hva mener du? Har du opplevd noe liknende?

Anonymous poster hash: 155c9...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal legge for mye i det fordi barn i den alderen er veldig ærlige og kan si mye rart. Hvis datteren din hadde gråteansikt akkurat da så syntes han antageligvis ikke at hun var så søt akkurat da. Men du kan jo nevne det for en av de ansatte, så kan de jo følge med litt og se at han ikke er ugrei mot henne ellers. De lærer seg med tiden å ikke si alt de tenker og føler "uten filter"

Skrevet

Min 5 år gamle gutt synes ikke noen er søte. Kanskje til nød kattunger. :P Det betyr ikke at han har noe imot dem, men det er jo ikke akkurat kult å være søt heller. Han ville nok ikke kommet på å si at noen ikke er søte helt av seg selv, men kanskje denne gutten har overhørt noen si at jenta er søt, også ville han påpeke at han ikke var enig? Ville ikke lagt så mye i det etter bare denne ene uttalelsen.

Anonymous poster hash: a14f9...640
Skrevet

Ditt første barn? Barn kan si merkelige/ubetenksomme ting. Det hjelper ikke ta opp det med han nå lenge etterpå heller. Regner med de jobber med slikt hele tiden i bhg. 

Anonymous poster hash: 5520c...510
Skrevet

Ja, mitt første barn. Svigermor mente jeg burde sagt til moren til gutten "Hørte du hva han sa?". Jeg vet jo at barn er ærlige og sier rett ut hva de mener. Jeg vil ikke lage en sak ut av en engangshendelse, føler det blir å overreagere.

Anonymous poster hash: 155c9...a67

Skrevet

Om hun er 2 og han er 5 kommer de vel aldri på å gå i samme avdeling uansett. Jeg hadde sikkert sagt " det er ikke pent å si", men ikke tatt det opp videre

Anonymous poster hash: b6786...888

Skrevet

Unnskyld, men jeg ble litt lattermild nå.. dette må jo være tull?? Dersom dere skal ta opp denne episoden med barnehagen så har dere virkelig lagt lista.. Slik jeg skjønner det kan det andre barnet ha kommentert noe helt annet enn ditt barn. Fokuser på oppdragelsen av ditt eget barn først og fremst - og når reelle episoder oppstår så tar du det der og da - ikke etter å ha diskutert tema med mann og DIB først... ☺🙃☺

Anonymous poster hash: cc4d5...cbe

Skrevet

Oh my! Dette må være spøk...

Anonymous poster hash: b0c72...da3
Skrevet

Det er da overhodet ikke noe å henge seg opp i.

Anonymous poster hash: b8f90...da4
Skrevet

Usjamei. Ble du krenket på ditt søte barns vegne?

Neida, tøyser litt. Men, nei, du trenger ikke ta fireåringens ærlige uttalelse så veldig alvorlig. Å lære seg at man ikke skal kommentere andre negativt høyt til dem er en kunst det tar lang tid å lære seg. Særlig når det er helt sosialt akseptert å kommentere andre negativt til noen fortrolige eller innad i familien. Vanskelige spilleregler å lære. Noen lærer det aldri.

Min søster kan si: oi, han har ikke børstet håret sitt på en stund. Til sin datter, om en voksen med bustete hår. Min mann kan komme på å si: hun trenger å gå en tur, ja. Om en overvektig dame i turklær.

Jeg syns det er fryktelig frekt og respektløst, og det sier jeg i fra om. Men de mener det er helt greit og vanlig.

Anonymous poster hash: 123e5...982

Skrevet

Eneste jeg klarte å henge meg opp i var hva iallefall dager gjør de på samme avdeling i bhg? Regner med hun blir 3 snart? Er jo ikke særlig søtt med så store unger som gråter pga noe sånt. Uansett, vil tro mora ikke hørte det eller valgte å overhøre. Virkelig ikke noe å ta opp videre.

Anonymous poster hash: ffc22...c13

Skrevet

Let it go. Hvis du skal bekymre deg over sånne småting vil du bli helt utslitt av barnetiden...

Anonymous poster hash: 099e7...1d8

Skrevet

Er også fakta at alle barn er ikke søte, sånn er det bare...

vi har vært veldig heldig der, kanskje dere ikke var så heldige?

Anonymous poster hash: 18d41...b5e

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du skal reagere noe videre på dette. Det er små barn som sier det, og din datter stod og gråt. De færreste er jo søte da ;-) Kanskje det bare var det han mente?

Dessuten er det jo ikke noe din datter har fått med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...