Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Jeg har crohns så sitter mye på do. Dette forårsaker hemorider både innvendig og delvis utvendig. De kunne ikke tas med strikkmetoden. Den vanligste metoden var visst å skjære de av og så må sårene Gro inn fra sidene. 8 uker rekonvalens og meget smertefullt. Han anbefalte ikke dette for meg da jeg får remicade for sykdommen, noe som kan gjøre tilhelingen enda lenger. Legen anbefalte derfor å bruke ultralyd for å finne blodårene som fyller disse hemorider og da sy igjen de slik at blodtilførselen stopper. I tillegg skulle de sy opp veggene nede i endetarmen slik at de posene ble borte. Noen som har gjort dette? Anonymous poster hash: 61ee2...f9e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Jeg har bare fjernet utvendige der de skjærte de bort. Ingen sying og måtte gro av seg selv. Var veldig vondt i to uker ca. Jeg har invendige også og tror nok jeg har litt nedsigi tarmen nedrest for det er litt vannskelig å få inn slangen når jeg tar koloskopi. Jeg har uc Høres ut som metode to er best for deg, men skal du ha den nå i høst?. Jeg bruker alltid å bli verre av uc på høsten og ville tatt en slik operasjon i gode perioder om du også har det slik. Vår/sommer bruker jeg å være bedre. Anonymous poster hash: 76867...42f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Jeg har bare fjernet utvendige der de skjærte de bort. Ingen sying og måtte gro av seg selv. Var veldig vondt i to uker ca. Jeg har invendige også og tror nok jeg har litt nedsigi tarmen nedrest for det er litt vannskelig å få inn slangen når jeg tar koloskopi. Jeg har uc Høres ut som metode to er best for deg, men skal du ha den nå i høst?. Jeg bruker alltid å bli verre av uc på høsten og ville tatt en slik operasjon i gode perioder om du også har det slik. Vår/sommer bruker jeg å være bedre. Anonymous poster hash: 76867...42f Takk for erfaring :-) Ja skal operere rett før neste behandling om 8 uker da de ønsker at immunforsvaret tar seg litt opp og man evt kan stoppe neste behandling om jeg får infeksjon. Jeg merker ikke store forskjellen mellom sommer og vinter på crohns men jeg har leddgikt i tillegg og der merker jeg det. Det negative med min operasjonsmetode er at risikoen er større for tilbakefall - altså at problemet oppstår igjen. Skulle gjerne fjernet noen av de husfoldene på utsiden men det blir vel da ikke gjort. Hvor vondt var det? Høres skrekkelig ut å gå på do med åpne sår der nede. HI Anonymous poster hash: 61ee2...f9e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Det var vondt og jeg blødde ganske mye den første tiden, men jeg overlevde 😃 Jeg fikk ingen smertelindring og hadde da kun paracet. Skal jeg gjøre det igjen vil jeg krevd sterkere tableter. Noe jeg regner med du vil få siden det er mer omfattende. Det hjalp å dusje over etter toalettbesøk og når det hadde grodd en del var det lindrende med grønnsåpebad. Det går nok veldig bra 👍 Anonymous poster hash: 76867...42f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Jeg opererte vekk innvendige og utvendig i fjor. Legen på sykehuset anbefalte ikke operasjon fordi man aldri vet om de kommer tilbake, og fordi det er så smertefult. Jeg burde hørt på ham! Jeg lå rett ut i en uke, gråt når jeg var på do. Det var så smertefult at jeg husker at jeg tenkte om jeg dør nå så er det helt ok. Det avtok litt efterhvert, men tok vel ca 8 uker før jeg var smertefri. Gikk på tramadol hele den tiden. Nå er hemoroidene tilbake igjen, og jeg kommer ikke til å gjøre noe med dem. Det eneste positive for min del var at de "rydda opp" litt, og fjernet hud i mellomkjøttet som hadde foldet seg og grodd stygt etter fødsel... Anonymous poster hash: 18b06...84c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Jeg opererte vekk innvendige og utvendig i fjor. Legen på sykehuset anbefalte ikke operasjon fordi man aldri vet om de kommer tilbake, og fordi det er så smertefult. Jeg burde hørt på ham! Jeg lå rett ut i en uke, gråt når jeg var på do. Det var så smertefult at jeg husker at jeg tenkte om jeg dør nå så er det helt ok. Det avtok litt efterhvert, men tok vel ca 8 uker før jeg var smertefri. Gikk på tramadol hele den tiden. Nå er hemoroidene tilbake igjen, og jeg kommer ikke til å gjøre noe med dem. Det eneste positive for min del var at de "rydda opp" litt, og fjernet hud i mellomkjøttet som hadde foldet seg og grodd stygt etter fødsel... Anonymous poster hash: 18b06...84c Takk for tilbakemeldinger!! Gode som dårlige! Med tanke på dine erfaringer så tror jeg at jeg skal være lettet over hvordan de skal gjøre det på meg. Det er mindre vondt da det ikke oppstår åpne sår. Håper de ikke kommer tilbake igjen. HI Anonymous poster hash: 61ee2...f9e
SuperFries Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Ville aldri aldri gjort det igjen! Det var sykelig smertefullt. Som i å spy mens du sitter på do. Eller svime av midt i prosessen. Jeg trodde jeg skulle dø, og det ville faktisk vært hakket bedre til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå