Gå til innhold

Barne-og ungdomsarbeider. Jobbe på skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fullført helse- og omsorg for mange år siden og tenker på å ta andre året. Men å jobbe i barnehage er uaktuelt da jeg er alene med barnehage- og småskolebarn med elendige sfotider selv så jeg ville aldri klart å få arbeidstidene til å funke. Så da må jeg finne andre alternativer. Hvordan er det for en barne- og ungdomsarbeider å jobbe på barneskole?

Anonymous poster hash: cb5ab...990

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i ungdomsskolen, og vi har tre assistenter på skolen, de er alle utdannet barne- og ungdomsarbeider. De har varierte arbeidsoppgaver, både i forhold til enkeltelever, hele klasser, og leksehjelp etter skoletid.

Anonymous poster hash: 5b808...3d5

Skrevet

Ungene mine går på en ganske stor skole (ca 700 elever på kombinert barne- og ungdomsskole)

Her er det ansatt minst like mange barne og ungdomsarbeidere som lærere. Det er jo assistenter på alle klassetrinn, assistenter som følger opp barn med spesielle behov, assistenter på sfo, assistenter som er "hjelpelærere" i svømmebassenget og gymsalen osv

Anonymous poster hash: a993d...dd2

Skrevet

Jeg har fullført helse- og omsorg for mange år siden og tenker på å ta andre året. Men å jobbe i barnehage er uaktuelt da jeg er alene med barnehage- og småskolebarn med elendige sfotider selv så jeg ville aldri klart å få arbeidstidene til å funke. Så da må jeg finne andre alternativer. Hvordan er det for en barne- og ungdomsarbeider å jobbe på barneskole?

Anonymous poster hash: cb5ab...990

Men som assistent/miljøterapeut på skole jobber man også på SFO, det er, etter det ja ja fått info om, mest vanlig å ha f.eks 50% stilling på SFO og så full opp resten i skolen. Dermed vil du ikke slippe unna "ukurante" arbeidstider. Du vil måtte kunne starte når sfo åpner og også kunne jobbe senvakt til SFO stenger.

Anonymous poster hash: 8ebbe...3a9

Skrevet

Men som assistent/miljøterapeut på skole jobber man også på SFO, det er, etter det ja ja fått info om, mest vanlig å ha f.eks 50% stilling på SFO og så full opp resten i skolen. Dermed vil du ikke slippe unna "ukurante" arbeidstider. Du vil måtte kunne starte når sfo åpner og også kunne jobbe senvakt til SFO stenger.

Skrivefeil både her og der, men regner med du skjønner poenget. 😄

Skrevet

Jeg jobber på en videregående. 100% og alle ferier inkludert!

Anonymous poster hash: 518fa...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...