Gå til innhold

Får ikke til å fullamme grunnet trening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå 7 uker etter fødsel trener jeg 4-5 ganger i uka. Etterhvert vil gå opp til 7 ganger, så videre til 10 før nyåret. Men når jeg begynner med 7 økter+ i uka får jeg ikke mulighet til å fullamme.

Kan jeg gi erstatning på disse tidspunktene når ikke tiden rekker til? Blir så klart noen andre (barnepass/far) som må gi erstatning når jeg trener. Har litt reise vei til trening, derfor lurer jeg på om dette er mulig.

Hvis jeg snakker med helsesøster om dette, vil hun gå med på det? Er snakk om 1 (kanskje 2) måltider om dagen med erstatning.

Kan jo også pumpe og fryse, men er livredd for å øke produksjonen etter å ha vært gjennom to brystbetennelser.

Anonymous poster hash: e9c97...854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du opp i olympisk form, eller...?

Hvorfor pokker trener du så mye 7 uker etter fødsel?!

Anonymous poster hash: 083ab...ed8

Skrevet

Skal du opp i olympisk form, eller...?

Hvorfor pokker trener du så mye 7 uker etter fødsel?!

Kanskje det nettopp er det som er målet en gang frem i tid? 😊

Anonymous poster hash: e9c97...854

Skrevet

Om helsesøster vil gå med på det?? Er det hennes unge?

Anonymous poster hash: aa400...45e

Skrevet

Hvis du begynner å hoppe over måltider og ikke pumper istedenfor å amme, vil produksjonen din gå ned. Dette kan fort resultere i en ond sirkel hvor du får mindre og mindre melk og må bruke mer og mer MME.

Hvis du fremdeles vil amme er det bedre at du pumper så kan mannen gi morsmelk på flaske. Du kan pumpe rett etter du har ammet slik at du har en flaske til senere på dagen.

Det er helt i begynnelsen at man er mye utsatt for brystbetennelse, før melkeproduksjonen stabiliserer seg. Det er lite sannsynlig at du vil få brystbetennelse nå. Du burde uansett sjekke for kuler hver dag og massere dem ut for å forhindre betennelse.

Så da er det opptil deg om det er viktig for deg å fortsette å amme eller om du synes det er greit at babyen ender opp med å drikke mest MME.

Skrevet

Dersom du har potensial for å trene på så høyt nivå, har du vel ett støtteapparat rundt deg? Følg samvittigheten din og hva som er viktig for deg. Helsesøster har vel forsåvidt ikke stemmerett, men ytringsfrihet...

Skrevet

Snakk med Olympiatoppen - regner med du har et tett samarbeid med dem.

Anonymous poster hash: c4162...da0

Skrevet

Flott prioritering! 👏🏻

Anonymous poster hash: aa590...b74

Skrevet

Jeg regner med at du kødder, men jeg vet dere finnes og dere lukter ille.

Skrevet

Så du prioriterer trening fremfor amming og tid med babyen din? Trist.

Anonymous poster hash: c026d...b57

Skrevet

Om du trener i olympiatoppen har du vel råd til å ansette en amme som kan ta vare på ungen sammen med faren.

Anonymous poster hash: ab870...ab8
Skrevet

Dette tror jeg ingenting på

Anonymous poster hash: 2d760...ecd

Skrevet

Så du prioriterer trening fremfor amming og tid med babyen din? Trist.

Anonymous poster hash: c026d...b57

Altså, hva tror du Marit Bjørgen & co gjør da? De tar nok knapt treningsfri de første 6 ukene, før de setter inn støtet for fullt. Så lenge baby er sammen med den andre omsorgspersonen er det vel null problem? Er man toppidrettsutøver kan man ikke ta 7 mnd permisjon fra alt.

Til hi, helsesøster har ingenting med hvordan dere organiserer hverdagen, men om du gir mme istede for å pumpe deg vil melkeproduksjonen raskt minke.

Anonymous poster hash: ef98a...b52

Skrevet

Altså, hva tror du Marit Bjørgen & co gjør da? De tar nok knapt treningsfri de første 6 ukene, før de setter inn støtet for fullt. Så lenge baby er sammen med den andre omsorgspersonen er det vel null problem? Er man toppidrettsutøver kan man ikke ta 7 mnd permisjon fra alt.

Til hi, helsesøster har ingenting med hvordan dere organiserer hverdagen, men om du gir mme istede for å pumpe deg vil melkeproduksjonen raskt minke.

Anonymous poster hash: ef98a...b52

Nå gikk Marit Bjørgen på en skikkelig treningssmell etter fødsel, da... Neppe noe man ønsker å gjenta.

HI: Selvsagt kan du gi MME, hvis barnet ditt tar flaske. Vær forberedt på at det kan gå ut over melkeproduksjonen. Personlig ville jeg ventet til barnet begynte med litt fast føde.

Anonymous poster hash: fbef3...27f

Skrevet

Stakkers barn som fikk en sånn egoistisk mor 😢

Anonymous poster hash: 378c6...5ab

Skrevet

Helt feil prioritering, og hvordan får du til å trene 10 ganger i uken??

Anonymous poster hash: 08d7f...414

Skrevet

Helt feil prioritering, og hvordan får du til å trene 10 ganger i uken??

Anonymous poster hash: 08d7f...414

Morgenøkt og kveldsøkt.

Anonymous poster hash: bb013...008

Skrevet

Jeg regner med at du kødder, men jeg vet dere finnes og dere lukter ille.

Du mener at Marit Bjørgen lukter ille? Eller flere i samme situasjon? Hun gikk vel sitt første skirenn bare noen få måneder etter fødselen, regner med at hun trente ganske heftig i forkant?

Skrevet

Du mener at Marit Bjørgen lukter ille? Eller flere i samme situasjon? Hun gikk vel sitt første skirenn bare noen få måneder etter fødselen, regner med at hun trente ganske heftig i forkant?

Gjorde hun sikkert, men er dét et ideal?

Og dette er ikke en på landslaget. Da hadde hun ikke spurt på klikk.no...

Skrevet

Stakkers barn som fikk en sånn egoistisk mor

Anonymous poster hash: 378c6...5ab

Sier du det samme om mødre som må ut i jobb 3-4 måneder etter fødselen og far tar så å si hele permisjonen?

Skrevet

Gjorde hun sikkert, men er dét et ideal?

Og dette er ikke en på landslaget. Da hadde hun ikke spurt på klikk.no...

Nei, men du er sikkert heller ikke ideal. Eller er du perfekt på alle måter? HI har ikke bedt om dømming, hun har bedt om råd.

Skrevet

Sier du det samme om mødre som må ut i jobb 3-4 måneder etter fødselen og far tar så å si hele permisjonen?

Da sier jeg stakkars barn som fikk så egoistiske foreldre... Det du beskriver der er unntaket. Og hvis hun velger å jobbe i stedet for å amme har hun virkelig ikke skjønt det.

Skrevet

Nei, men du er sikkert heller ikke ideal. Eller er du perfekt på alle måter? HI har ikke bedt om dømming, hun har bedt om råd.

Det er mye man ber om som man ikke får, du.

Skrevet

Med et sånt treningsopplegg bør det være et støtteapparat du kan spørre.

Alternativt har du anoreksi.

Anonymous poster hash: 05dcd...1e4

Skrevet

Jeg ville ikke prioritert trening på bekostning av amming og tid med babyen. Er man toppidrettsutøver er det litt annerledes, da må man på mange måter "tilbake på jobb" tidlig. Det er mange grunner til at folk ikke ammer/fullammer, og det er jo ditt valg. Helsesøster kan gi råd og innspill, men ikke bestemme dette.

Anonymous poster hash: 89821...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...